Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gott med bilder, Kjellberg. Vilket avstånd skjuter ni på?

 

Inte hört några kommentarer ang polisfackets sågning av Gunno Gunnmos utredning/SBP?

 

Vi sköt på 6 m, 8 m och 20 m.

Hörde bara något snabbt om det idag. Men var för trött för att det skulle fastna i huvet. :tveka:

Link to comment
Share on other sites

Gott med bilder, Kjellberg. Vilket avstånd skjuter ni på?

 

Inte hört några kommentarer ang polisfackets sågning av Gunno Gunnmos utredning/SBP?

 

Vi sköt på 6 m, 8 m och 20 m.

Hörde bara något snabbt om det idag. Men var för trött för att det skulle fastna i huvet. :)

 

Uppfattat. ,O

 

Polisfacket med Jan Karlsen i spetsen vill ju att vi varken ska heta "beredskapspolis" eller att vi ska vara beväpnade i fredstid... Skulle vara intressant att höra om RPS representanter nämner något om det... Kan kanske vara lämpligt att ta det via PM...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Men som denna galningen sköt kan man tro att han stod 0,5m från tavlan. Heder åt Kjellberg för gott skytte ;)

 

Ps. Aldrig trott de men han var fan snyggare i  :=o   Ds.

 

Tackar Kriss :baskerHV:

 

Du var också rätt söt i :=o:lala:

Men som denna galningen sköt kan man tro att han stod 0,5m från tavlan. Heder åt Kjellberg för gott skytte ;)

 

Ps. Aldrig trott de men han var fan snyggare i  :=o   Ds.

 

Tackar Kriss :)

 

Du var också rätt söt i :=o:lala:

 

Det som jag gillade mest med Kriss var när han pratade. För då kom jag att tänka på...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nyheter, rykten, spekulationer?

Ska på infomöte hos polisen imorgonkväll. Om frågor från forumsmedlemmarna finns kan jag försöka få svar på dom.

 

/Born.

 

EDIT, om det inte är helöppna frågor så finns ju PM att tillgå.

Edited by Born
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Men 18-22 april.

Det är nog bara ditt område som skall dit då.

 

Ah, repmöte alla redan? Hoppas min avdelning rycker in i höst då.

Vad ska ni göra?

 

Jepp!

Tror det var CBRN- tjänst och trafikkontroll bla.

 

Man hade kanske önskat vapentjänst CGA5... :)

Ska ni inte skjuta kompetensprovet också?

Link to comment
Share on other sites

vad är kraven för att gå med SBP just nu? Har tittat runt på lite sidor men all info är inte precis ny.

Jag har även mailat till RPS men jag får inga bra exacta svar känner jag.

RPS gav mig bara ett numer till en som jag skulle ringa till om jag ville ansöka men jag vill ju veta kraven.

Edited by Sandqvist
Link to comment
Share on other sites

Kort sagt. Enligt hemsidan, samma krav som int. tjänst inom FM (dvs genomförd GU med lägst X-7-7).

Även en liten intervju med eventuellt blivande gruppchef genomförs.

Förövrigt är det detsamma som står på polisens hemsida, frisk, relativt god kondition, lämpliga svar på intervjun gör nog sitt till också. :clap:

 

EDIT, glömde det självklara. Gärna inte yrkesförbrytare.

Edited by Born
Link to comment
Share on other sites

Det sades mig på intervjun att chansen finns att de kan blinka till när de läser betygen om allt annat ser ok ut. Men det är nog upp till den som rekryterar, inga regler utan undantag.

Link to comment
Share on other sites

 

Man hade kanske önskat vapentjänst CGA5... :clap:

Ska ni inte skjuta kompetensprovet också?

 

Ja vapentjänst hade inte varit fel.

Tror inte att det blir kompetensskjutning denna gång.

Skjutningen gjorde vi ju i augusti och du måste ju göra en ny inom 18 månader om jag inte är helt fel på det.

Link to comment
Share on other sites

Ja vapentjänst hade inte varit fel.

Tror inte att det blir kompetensskjutning denna gång.

Skjutningen gjorde vi ju i augusti och du måste ju göra en ny inom 18 månader om jag inte är helt fel på det.

 

Jo. Så minns jag det med. Men om ni skjutit kompetensprovet hade det ju räckt i 18 månader till.

CBRN och trafikreglering, rätt långt ifrån vad jag trodde när jag klev med i båten... Fast trafikregleringen var det klart roligaste momentet på Gu tyckte jag. Vet du om hela södra Sverige ska repas? En sommarvecka till hade ju varit som grädde på ostkakan! Jag fick ju tre veckorns extrta sommarlov tack vare GU´n. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Man kan ju undra varför inte beredskapspolisen sätts in i Malmö? det borde i mina lekmannaögon vara en klockren uppgift för dem då syftet är att visa närvaro av poliser i staden. Istället väljer man att dränera skåne med omnejd på ordinarie poliser så att utredningar och annat blir lidande.

 

Man kan ju undra om det var en alldeles för enkel lösning för RPS, men någon måste ju våga ställa frågan. För regeringen som ska ta beslutet om verkställighet skulle det vara en bra PR vinst då det skulle skicka signalen att "de verkligen bryr sig om problemet" i Malmö.

 

Vad anser ni övriga på forumet?

 

II63 som ser med avsky på det som händer i Malmö

Link to comment
Share on other sites

Vad anser ni övriga på forumet?

Jag anser att RPS av en eller flera mer eller mindre dunkla anledningar väljer att övertolka lagtexten "där det finns risk att de kan tvingas använda våld mot enskilda". Nu är jag inte polis, så jag kanske är helt ute och cyklar, men jag föreställer mig att det inte finns något tillfälle när en polis i yttre tjänst inte kan tvingas att använda våld mot enskilda? Jag har svårt att föreställa mig att syftet med beredskapspolisen är att de ska flyga skrivbord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...