Jump to content

Combined Challenge 07

Recommended Posts

• Replies 311
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ska inte CC07 gå av stapeln i mars som CC06?

De förband som jag hört (rykte? JAPP!) ska komma är:

Amf 1

K3 luftburna

K4 insats (vad nu det är?)

FJS

P7... Så klart :Malaj: + en dröööös Skånskt Hv

Säkerligen Göta ingenjörerna och S1 som sist. Har inte hört något om LG Stadsskytte dock.

För CC06 var svinkall :D Vattnet frös i fältflaskan, sur ved, stenhårt smör hos trossen... precis som i lumpen för 20 år sedan :)

Vi som rörde på oss mycket hade varken problem med kylan eller vatten som hann frysa. ;)

För CC06 var svinkall :D Vattnet frös i fältflaskan, sur ved, stenhårt smör hos trossen... precis som i lumpen för 20 år sedan :)

Vi som rörde på oss mycket hade varken problem med kylan eller vatten som hann frysa. ;)

De hade iaf vi i pebborna, även fast vi "rörde" på oss så frös vi!

haha

Trots att jag stod vid ksp:n varje gång vi rullade så kände jag inte nånsin att det var kallt. (kolla in länken i min signatur här nedan :D )

Bortsett när vi fick ved som var dyngsur. Då snodde vi från först KompLed och sen körde vi bort till vedförrådet och lastade lite extra....

Hoppas vi får vara med i år med uppifrån 5 Bat.

Edited by 709

Ska inte CC07 gå av stapeln i mars som CC06?

De förband som jag hört (rykte? JAPP!) ska komma är:

Amf 1

K3 luftburna

K4 insats (vad nu det är?)

FJS

P7... Så klart :) + en dröööös Skånskt Hv

Säkerligen Göta ingenjörerna och S1 som sist. Har inte hört något om LG Stadsskytte dock.

Ska Amf1 vara med?

FA-anställda + officerare som är med då eller?

@carl0s

Som jag skrev... "Rykte? JAPP!" Amf är vad jag hört, men å andra sidan så kunde någon lika gärna sagt Luftlandsättningsdivisionen i Pskov. Jag är så blåögd så jag hade gått på den med :P

Vi kunde inte röra oss för vi hade 600.000 Strv 122 och 4 miljarder CV90+ Pebbor runt om oss :blink: Det är hemskt att vara B-sida ibland :)

Amf 1

Kommer Amf1 ha några värnpliktiga förutom bevakningssoldater då?

Nuvarande kull muckar ju i slutet på november / början på december och nästa har inryck i April och Juni om inte jag har missuppfattat allting.

EDIT: Felcitering.

Edited by Skoog

En polare på Boardingstyrkan sa att Amf1 skall, som traditionen är, ha Sammarin som sin slutövning och har inte hört något om att de skall delta på CC07 vilket skulle vara väldigt märkligt eftersom de muckar 8/12 -06 :P

Hoppas för de värnpliktigas skull att CC07 blir bättre än CC06. Bat cheferna var bland de klantigaste jag sett...

Utkämpades inte CC06 i lite olika delar av landet? Spelmässigt/på ledningsnivå relaterade, men för oss fotfolk med bestämda uppgifter mer åtskilt?

Hyser bara en from förhoppning att det inte bara blir i Skåne utan ngt moment närmare hemma så man får vara med som B-styrka igen eller så. CC06 var klart en upplevelse :eeh:

/Passaren

CC06 utspelades i Stockholm, Norrköping, Linköping och på Kvarn/Prästtomta skjutfält om inte fler platser...

Men jo händelserna var åtskiljda men sammanlänkades på så sätt att om t.ex. ett förband slog ut ett milisförband i Norrköping och fångade deras ledare men då flydde folk från Norrköping och 2 dagar senare så stod vi flyktingar (2 utklädda plutoner starka) och skakade på gaten till ett annat förbands Camp i Linköping. :)

...Hoppas för de värnpliktigas skull att CC07 blir bättre än CC06. Bat cheferna var bland de klantigaste jag sett...

Intressant åsikt!

Det skulle vara intressant att få veta mer om det.

Skriv dina synpunkter i tråden om Combined Challenge 06 och glöm inte hänvisningar.

/K

Trots att jag stod vid ksp:n varje gång vi rullade så kände jag inte nånsin att det var kallt. (kolla in länken i min signatur här nedan :camo: )

Bortsett när vi fick ved som var dyngsur. Då snodde vi från först KompLed och sen körde vi bort till vedförrådet och lastade lite extra....

Hoppas vi får vara med i år med uppifrån 5 Bat.

jag har hört att 6 bat ska vara med på cc07

ni behöver inte sno ved från kompledn, det är vårt jobb att förse er med sådan

Däremot genomfördes nattliga räder i bondens vedförråd :clap: ....har jag hört... :/

Däremot genomfördes nattliga räder i bondens vedförråd :baskerPa: ....har jag hört... :Malaj:

Eftersom vi inte fick någon torr och den torra låg borta vid ledningstälten så tyckte vi att det var befriande att hämta den....

Däremot genomfördes nattliga räder i bondens vedförråd :worthy: ....har jag hört... :worthy:

Ja, å torr å fin var den..... :worthy: