Jump to content

Fbjs aspiranter 2008 - get together?


Guest koenigsegg88

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 606
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Agentorange67

 

Det är väldigt långa dagar. Mycket längre än vad man är van vid i gymnasiet. Lycka till på mönstringen! Ge järnet!

 

@MatsLennarth

 

Understödsskytt blev det! Vilket är helt i sin ordning :)

 

Jag tycker det är jättekul att ni båda vill söka/har sökt till FBJS. Det är en mkt bra utbildning med extremt bra befäl!

Link to comment
Share on other sites

@Agentorange67

 

Det är väldigt långa dagar. Mycket längre än vad man är van vid i gymnasiet. Lycka till på mönstringen! Ge järnet!

 

@MatsLennarth

 

Understödsskytt blev det! Vilket är helt i sin ordning :)

 

Jag tycker det är jättekul att ni båda vill söka/har sökt till FBJS. Det är en mkt bra utbildning med extremt bra befäl!

 

Låter bra. Hur många inryckande / avhoppade har ni?

Du skrev att GSUn var klar, innebär det att ni har gjort er förtjänta av baskern?

Link to comment
Share on other sites

Låter bra. Hur många inryckande / avhoppade har ni?

Du skrev att GSUn var klar, innebär det att ni har gjort er förtjänta av baskern?

 

Vi var 30 när vi ryckte in och nu är vi 27. Nä baskern får vi inte efter gsu:n. Det krävs en rätt mkt större kraftansträngning för att få erhålla den, nämligen lodjursmarschen :)

Link to comment
Share on other sites

Jodå, nu är äntligen GSU:n över för våran del! Ska bli enormt kul med befattningsutbildning nu...

 

Absolut!Håller med dig, befattningsutbildningen ska bli spännande! Skönt att GSU:n är klar och att överlevnaden är avklarad :)

 

Någon som vet varför lodjur.net är nere förresten?

Link to comment
Share on other sites

Understödsskytt blev det! Vilket är helt i sin ordning :lala:

 

Jag tycker det är jättekul att ni båda vill söka/har sökt till FBJS. Det är en mkt bra utbildning med extremt bra befäl!

 

Mycket bra val av befattning måste jag säga! :-P Hoppas allt går bra för er å att ni klarar baskerprovet det e inga konstigheter bara att kötta på! :baskerPa: Det är väl inte långt kvar nu tills ni får gå den lilla prominixen?

 

Usk/06

Edited by zoom
Link to comment
Share on other sites

Jodå, nu är äntligen GSU:n över för våran del! Ska bli enormt kul med befattningsutbildning nu...

 

Absolut!Håller med dig, befattningsutbildningen ska bli spännande! Skönt att GSU:n är klar och att överlevnaden är avklarad :baskerPa:

 

Någon som vet varför lodjur.net är nere förresten?

 

Erhåller man något speciellt efter GSUn ? När får man "lodjuret", alltså förbandstecknet?

Link to comment
Share on other sites

Mycket bra val av befattning måste jag säga! :-P Hoppas allt går bra för er å att ni klarar baskerprovet det e inga konstigheter bara att kötta på! :baskerPa: Det är väl inte långt kvar nu tills ni får gå den lilla prominixen?

 

Usk/06

 

Tackar! Ja att bli usk har jag funderat på ett bra tag, ska bli mkt spännande att äntligen få sätta igång! Jodå, det närmar sig med stormsteg. Bara några veckor kvar tills vi ger oss ut på marschen. Helt sjukt :lala:

 

@MatsLennarth

 

Lodjuret får man efter fältvaneveckan som ligger någon gång ibörjan av gsu:n.

Edited by Jonne
Link to comment
Share on other sites

Grattis till er som har kommit så här långt i utbildningen. Det är bara att kötta på och älska varje minut i fält:P

 

En fråga är det jobbigare än vad ni någonsin kunnat föreställa er? eller är det ungefär det ni hade trott? ( Man har ju förväntat sig olika saker)

 

Mvh: från den ej inryckta luftburna jägaren..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Skitsnack! Ligger inne på den plutonen som det handlar om och det som står i artikeln det stämmer inte, kan självfallet inte uttala mig om hur det har varit under föregående år men på vår pluton är relationerna mellan oss värnpliktiga och befälen överlag mycket bra!

Link to comment
Share on other sites

Sant, det är skitsnack rakt igenom! Blir så sur när man läser sånt här...

 

Jag tror på er grabbar, men hur kommer det sig då att man skriver en sån här artikel? Menar ni att allting är totalt ljug?

 

Finns så mycket fördommar om jägarförband, många har absolut ingen koll på vad vi sysslar med.. Det skapas lätt rykten som ofta är väldigt överdrivna, men varifrån detta kommer har jag ingen aning om.. Trist att de inte kollar sina källor bättre.

Edited by ViktorC
Link to comment
Share on other sites

Jag tror på er grabbar, men hur kommer det sig då att man skriver en sån här artikel? Menar ni att allting är totalt ljug?

 

Varför de skriver en sån här artikel vet jag inte. Men ja, grus i fickor och kollektiv bestraffning är inget som har inträffat på fbjs.

Link to comment
Share on other sites

Sitter hemma och laddar inför lodjursmarschen för fullt, drar igång på måndag. Börjar känna en viss nervositet nu.. =)

Har ni som gått marschen några tips? Antalet långraster osv.. Någon som vet när Lodjur.net kommer upp igen förresten?

Link to comment
Share on other sites

Sitter hemma och laddar inför lodjursmarschen för fullt, drar igång på måndag. Börjar känna en viss nervositet nu.. =)

Har ni som gått marschen några tips? Antalet långraster osv.. Någon som vet när Lodjur.net kommer upp igen förresten?

 

Intressant!

Vet ni hur länge momentet kommer att pågå, eller något om vad som kommer att ingå?

Titulerar ni er jägare och bär basker efter det här?

Link to comment
Share on other sites

Guest koenigsegg88
Sant, det är skitsnack rakt igenom! Blir så sur när man läser sånt här...

Jag får intrycket av att de har pratat med någon på berörd pluton, någonstans ifrån kommer ju rykterna.

Om det inte stämmer alls så varför kontaktar ni inte värnpliktsnytt?

 

Kollektiv bestraffning förekommer väl inte någonstans?

Link to comment
Share on other sites

Sant, det är skitsnack rakt igenom! Blir så sur när man läser sånt här...

Jag får intrycket av att de har pratat med någon på berörd pluton, någonstans ifrån kommer ju rykterna.

Om det inte stämmer alls så varför kontaktar ni inte värnpliktsnytt?

 

Kollektiv bestraffning förekommer väl inte någonstans?

 

Det heter ju tidsövningar...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...