jockster Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Vart uppringd i torsdags o nu har man takat ja.. D rings fortf ang FS13 så fortsätt hoppas alla som inte fått ngt samtal än. Quote
C 2:744 Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Så då har jag också haft min intervju, stabsass/samband. Till de som undrar lite om odds och dylikt kring att få åka om man blivit uppringd så fick jag veta följande: Avhoppen på de som skrivit på för FS12 var 63%. Därför intervjuar man fler än det finns platser för denna gång för att ha att ta av när folk faller ifrån. På min befattning intervjuade man 5 st sökande till 2 st platser. Så bara att vänta och se... Quote
Gorg Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Ring telefon, ring som du aldrig ringt förut. Quote
warhead Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Så då har jag också haft min intervju, stabsass/samband. Till de som undrar lite om odds och dylikt kring att få åka om man blivit uppringd så fick jag veta följande: Avhoppen på de som skrivit på för FS12 var 63%. Därför intervjuar man fler än det finns platser för denna gång för att ha att ta av när folk faller ifrån. På min befattning intervjuade man 5 st sökande till 2 st platser. Så bara att vänta och se... Jag antar att du menar att 63% som tackat ja på inryckningsordern hoppat av. Kontrakt skrivs under utbildningen vilket gör att viss uppsägningstid finns, vilket det inte gör med inkalleseordern. Bara en parantes Quote
optimus Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Vart uppringd i torsdags o nu har man takat ja.. D rings fortf ang FS13 så fortsätt hoppas alla som inte fått ngt samtal än. ja de kanske är dags att börja be till han dör uppe vid den här tiden aja de är bara att vänta och se! Quote
C 2:744 Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Så då har jag också haft min intervju, stabsass/samband. Till de som undrar lite om odds och dylikt kring att få åka om man blivit uppringd så fick jag veta följande: Avhoppen på de som skrivit på för FS12 var 63%. Därför intervjuar man fler än det finns platser för denna gång för att ha att ta av när folk faller ifrån. På min befattning intervjuade man 5 st sökande till 2 st platser. Så bara att vänta och se... Jag antar att du menar att 63% som tackat ja på inryckningsordern hoppat av. Kontrakt skrivs under utbildningen vilket gör att viss uppsägningstid finns, vilket det inte gör med inkalleseordern. Bara en parantes Sorry, givetvis var det skrivit på inryckningsordern som jag menade Quote
RaDet94S Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 Då var man uppringt. Skönt att veta att man fortfarande är intressant. Bara att hoppas att man blir antagen nu. Tackade självklart ja på stående fot. Quote
Richie Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 Jag antar att du menar att 63% som tackat ja på inryckningsordern hoppat av. Kontrakt skrivs under utbildningen vilket gör att viss uppsägningstid finns, vilket det inte gör med inkalleseordern. Bara en parantes Men oj så många som väljer att hoppa av!? Över hälften?! Låter som oerhört höga tal? Eller? Quote
lucky luke Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 Känns mer eller mindre kört nu.. Tur man hade extremt låga förväntningar :P Quote
slurry Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 så vitt jag vet skulle det ringas iallafall denna veckan ut, så visst finns det chans fortfarande Quote
losec Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 Känns mer eller mindre kört nu.. Tur man hade extremt låga förväntningar :P Fick samtal idag, så än är det inte kört. Sen kommer ju det alltid att finnas vakanser. Quote
warhead Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 Känns mer eller mindre kört nu.. Tur man hade extremt låga förväntningar :P Fick samtal idag, så än är det inte kört. Sen kommer ju det alltid att finnas vakanser. Du ska väl ingenstans Quote
losec Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 Känns mer eller mindre kört nu.. Tur man hade extremt låga förväntningar :P Fick samtal idag, så än är det inte kört. Sen kommer ju det alltid att finnas vakanser. Du ska väl ingenstans Titta Quote
warhead Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 Känns mer eller mindre kört nu.. Tur man hade extremt låga förväntningar :P Fick samtal idag, så än är det inte kört. Sen kommer ju det alltid att finnas vakanser. Du ska väl ingenstans Titta Ja, vi får väl söka ihop då 14 ligger ju rätt i tiden. Quote
ChristofferA Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 Fick bekräftat genom ett andra samtal igår att jag är klar för FS13 som stf grp C/sjukvårdare MOT. Jag var tydligen den yngsta (21år) hittills som blivit antagen till Afghanistan,medelåldern är 29år. Känns grymt inspirerande! Någon annan som fått klartecken? Quote
Psk-jevel Posted October 4, 2006 Author Report Posted October 4, 2006 Medelålder runt 29? Var det inte snack om att det saknades intresse för US för nåt år sedan? Låter som att jag får vänta några år innan jag kommer iväg på första missionen... Quote
Richie_3000 Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 (edited) Medelålder runt 29? Var det inte snack om att det saknades intresse för US för nåt år sedan? Låter som att jag får vänta några år innan jag kommer iväg på första missionen... Det var iofs faktiskt samma sak dem sa till mig ang. KS15, medelåldern där låg tydligen på 27 så jag med mina 21år är förmodligen en av de yngsta om det står JA i brevet... Men jag ser det helt klart som en fördel från min sida då det finns mycket folk med mer erfarenhet som man kan följa å se hur de agerar - även fast jag brukar gå mina egna vägar edit: däremot e jag förvånad att KS15 hörde av sig men inte FS13... Sökte olika transporttjänster på båda... å ser ingen från transport som svarat i denna tråd Edited October 4, 2006 by Richie_3000 Quote
TPJ-Bo Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 Medelålder runt 29? Var det inte snack om att det saknades intresse för US för nåt år sedan? Låter som att jag får vänta några år innan jag kommer iväg på första missionen... Det var iofs faktiskt samma sak dem sa till mig ang. KS15, medelåldern där låg tydligen på 27 så jag med mina 21år är förmodligen en av de yngsta om det står JA i brevet... Men jag ser det helt klart som en fördel från min sida då det finns mycket folk med mer erfarenhet som man kan följa å se hur de agerar - även fast jag brukar gå mina egna vägar edit: däremot e jag förvånad att KS15 hörde av sig men inte FS13... Sökte olika transporttjänster på båda... å ser ingen från transport som svarat i denna tråd Tackar man Ja till KS stryks man ur listorna på FS uttagninggen, dessutom hade KS14 en tjej som var 19 när hon roterade om jag inte minns fel, vilket vi hade på KS13 med... lite OT Quote
Richie_3000 Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 Tackar man Ja till KS stryks man ur listorna på FS uttagninggen, dessutom hade KS14 en tjej som var 19 när hon roterade om jag inte minns fel, vilket vi hade på KS13 med... lite OT Å fan Då förstår jag varför... Tyckte folk snackade om att dem tackat ja till en å sen fått förfrågan om de andra å då fått tacka nej till de my mistake å jag kan tänka mig att yngst blir man ALDRIG ner om man inte åker direkt ifrån lumpen ;) men som dem sa till oss båda så är medelåldern inte runt 20 iaf... Quote
Guest Mekkras Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 Grattis till alla som fått samtal! Måste kännas bra.. Jag får ta 14 istället :P Ut o tröståka med bågen en sväng nu... Quote
Fogfighter Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 Rackarns också, nu har jag missat att ta två samtal på 3 dagar. Hoppas det inte var något viktigt...och nästa gång kan väl folk ringa när man inte är i duschen?! Quote
C 2:744 Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 (edited) Har en fundering,är det någon av er som har varit med om att man inte blivit antagen trots ring-intervju? känns som en evighet till vecka 41 Angående antagningsbeskedet, brukar det gå ut samma vecka till alla oberoende av sökt tjänst? Till mig sades det att antagningsbeskedet kommer "senast v.43"... Edited October 4, 2006 by C 2:744 Quote
Kn Glock Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 PersE US har en tedens att vara lite sena ibland med utskicken... De sponsras av Losec :P Quote
slurry Posted October 6, 2006 Report Posted October 6, 2006 Den som väntar på nåt gott...........................får besked i sista sekunden! Quote
Guest Panzer Posted October 6, 2006 Report Posted October 6, 2006 Kan någon ge mig kraft... Så nära men ändå så långt ifrån Quote
lucky luke Posted October 6, 2006 Report Posted October 6, 2006 Jaha, då blir det att lägga vakanssidan som startsida då Quote
Tyrfing Posted October 6, 2006 Report Posted October 6, 2006 Medelålder runt 29? Var det inte snack om att det saknades intresse för US för nåt år sedan? Låter som att jag får vänta några år innan jag kommer iväg på första missionen... Det dar beror valdigt mycket pa vilken mission/enhet man pratar om.. Skyttegupen jag lag pa under KS06 hade en medelalder pa ca 22 ar, den yngsta var 19 och nymuckad.. Sa tappa inte modet, ligg pa o soka bara, o ring o tjata om vakanser! ;) Lycka till! Quote
M203 Posted October 8, 2006 Report Posted October 8, 2006 Finns som jag förstått det MOT samt en liknande grupp som patrullerar/bedriver undinhämntning fast återvänder till campen varje dag. MOT är istället helt autonoma och bor i safe houses. Det jag erbjöds var Icke-MOT, kan det kanske heta förstärknings Und -Pluton? Får se om jag åker eller ej... /P Quote
tikvah Posted October 8, 2006 Report Posted October 8, 2006 Finns som jag förstått det MOT samt en liknande grupp som patrullerar/bedriver undinhämntning fast återvänder till campen varje dag. MOT är istället helt autonoma och bor i safe houses. Det jag erbjöds var Icke-MOT, kan det kanske heta förstärknings Und -Pluton? Som det tas upp i andra trådar MOT == Självskyddat LNO team. En del av dem bor i safehouses och andra på campen. Förstärknings och und plutonen är en vanlig spaningspluton som även bedriver viss taxiverksamhet. Quote
M203 Posted October 10, 2006 Report Posted October 10, 2006 Är den burna utrustningen samma för MOT som för spaningsplutonen när det gäller beväpning, skydd, klädsel? Har bilarna något skydd nu för tiden? Mvh Peter Quote
Recommended Posts