ChristofferA Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 Låter konstigt, satt med pers c (fs 13) och tittade löst på listorna över befattningar förra veckan. Kan inte minnas att det skulle finnas någon sjv. transport i soft skin inte heller att någon av dessa grupper skulle ha en stf grp c tjänst. Normalt är ju grp c, förare, medic och sjuksköterska alt 2 medic/förare. Du kanske har missuppfattat och att du skall tillhöra sjukstugan på campen!? kan tänka mig att dessa endast har soft skin att tillgå men dessa antar jag inte är ute och åker så mycket... Nu spekulerar jag bara men något skumt är det!! Någon annan som vet? // ST 6 ok,men det handlade inte om någon sjv. transport. Han beskrev den aktuella gruppen som följande: Grp C (yrkesofficer) stf grp C/sjukvårdare 1 ksp-skytt 1 prick-skytt 1 granat tillsats 1 Förare Svar på detta? Quote
z0_ Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 När slutar dom ringa? När vet man att det är kört? Hur stor är chansen att komma med om man inte blir uppringd? :( Quote
msbb Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 Låter konstigt, satt med pers c (fs 13) och tittade löst på listorna över befattningar förra veckan. Kan inte minnas att det skulle finnas någon sjv. transport i soft skin inte heller att någon av dessa grupper skulle ha en stf grp c tjänst. Normalt är ju grp c, förare, medic och sjuksköterska alt 2 medic/förare. Du kanske har missuppfattat och att du skall tillhöra sjukstugan på campen!? kan tänka mig att dessa endast har soft skin att tillgå men dessa antar jag inte är ute och åker så mycket... Nu spekulerar jag bara men något skumt är det!! Någon annan som vet? // ST 6 ok,men det handlade inte om någon sjv. transport. Han beskrev den aktuella gruppen som följande: Grp C (yrkesofficer) stf grp C/sjukvårdare 1 ksp-skytt 1 prick-skytt 1 granat tillsats 1 Förare Svar på detta? Låter som en MOT... Rätt på antalet. Dock lite annorlunda ihopsatt än tidigare... Ta jobbet.. Låter konstigt, satt med pers c (fs 13) och tittade löst på listorna över befattningar förra veckan. Kan inte minnas att det skulle finnas någon sjv. transport i soft skin inte heller att någon av dessa grupper skulle ha en stf grp c tjänst. Normalt är ju grp c, förare, medic och sjuksköterska alt 2 medic/förare. Du kanske har missuppfattat och att du skall tillhöra sjukstugan på campen!? kan tänka mig att dessa endast har soft skin att tillgå men dessa antar jag inte är ute och åker så mycket... Nu spekulerar jag bara men något skumt är det!! Någon annan som vet? // ST 6 ok,men det handlade inte om någon sjv. transport. Han beskrev den aktuella gruppen som följande: Grp C (yrkesofficer) stf grp C/sjukvårdare 1 ksp-skytt 1 prick-skytt 1 granat tillsats 1 Förare Svar på detta? Låter som en MOT... Rätt på antalet. Dock lite annorlunda ihopsatt än tidigare... Ta jobbet.. Eller vid närmare eftertanke kanske det inte låter som en MOT. Låter hur som helst som en intressant tjänst... Quote
Guest Mekkras Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 När slutar dom ringa? När vet man att det är kört? Hur stor är chansen att komma med om man inte blir uppringd? :( Jag undrar det med!! Pallar inte ett NEJ till... Quote
Kingecho1 Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 När slutar dom ringa? När vet man att det är kört? Hur stor är chansen att komma med om man inte blir uppringd? :( De kommer sluta ringa när de har pratat med alla de vill prata med. Kört blir det när alla andra roterar ner till missionsområdet och man själv sitter kvar hemma. Har för mig att kommamedutansamtalfaktorn är +/- 0,05% ungefär. Quote
Tyrfing Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 När slutar dom ringa? När vet man att det är kört? Hur stor är chansen att komma med om man inte blir uppringd? :( Jag undrar det med!! Pallar inte ett NEJ till... Pallar inte ett Nej till.. Du gjorde ju Vpl 04/05.. Andas djupt o hav talamod, det lonar sig ;) Quote
ChristofferA Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 Låter som en MOT... Rätt på antalet. Dock lite annorlunda ihopsatt än tidigare... Ta jobbet.. Eller vid närmare eftertanke kanske det inte låter som en MOT. Låter hur som helst som en intressant tjänst... Ja kanske det,men man ska inte spekulera allt för mycket. Det kommer nog att klarna om man bli antagen,men nyfikenheten är stor hehe. Ingen annan som har någon kvalificerad gissning? Quote
M203 Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 Fick ett samtal i Torsdags. Funderar över helgen. Får se hur det blir... En kontroll bara, totalförsvarsplikten gäller (eller vad det heter) dvs min arbetsgivare kan endast bli sur? I övrigt måste han ge mig tjänstledigt utan att jag får en reprimand...? /P Quote
106 Posted September 29, 2006 Report Posted September 29, 2006 Lät mycket intressant,men en fundering jag hade efter samtalet var att (OM jag nu kommer med) vi i min grupp skulle rulla i soft-skins. Jag har för mig att alla rullar i förstärkta fordon i afghanistan? I senaste Protec (?) så står det att man köpt in GW-ambulans och TLC-pickis (LC79), där pick-upen var för att frakta prylar på långa patruller. Båda fanns även med på bild. Quote
ChristofferA Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 I senaste Protec (?) så står det att man köpt in GW-ambulans och TLC-pickis (LC79), där pick-upen var för att frakta prylar på långa patruller. Båda fanns även med på bild. Aha på så vis. Men som sagt man får avvakta och invänta antagningsbeskedet helt enkelt Quote
Pte Falk Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 Fick ett samtal i Torsdags. Funderar över helgen. Får se hur det blir... En kontroll bara, totalförsvarsplikten gäller (eller vad det heter) dvs min arbetsgivare kan endast bli sur? I övrigt måste han ge mig tjänstledigt utan att jag får en reprimand...? /P Ja den gäller men ha gärna papper på den om din arb.givare frågar för det är många som inte känner till den. Quote
Guest Mekkras Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 När slutar dom ringa? När vet man att det är kört? Hur stor är chansen att komma med om man inte blir uppringd? :( Jag undrar det med!! Pallar inte ett NEJ till... Pallar inte ett Nej till.. Du gjorde ju Vpl 04/05.. Andas djupt o hav talamod, det lonar sig ;) Tja.. det kan nog ligga något i det.. Tålamod är trots allt en dygd. Quote
Svajk Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 Tackat ja till spansodat/signalist MOT Har ingen erfarenhet av utlandstjänst men känner att jag har inte råd att missa chansen Quote
ChristofferA Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 Tackat ja till spansodat/signalist MOT Har ingen erfarenhet av utlandstjänst men känner att jag har inte råd att missa chansen grattis Berättade personen som ringde något om din eventuella grupps sammansättning motsv? Quote
Svajk Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 Tackat ja till spansodat/signalist MOT Har ingen erfarenhet av utlandstjänst men känner att jag har inte råd att missa chansen grattis Berättade personen som ringde något om din eventuella grupps sammansättning motsv? förtydligande så har jag då tackat ja till uppringaren om det inte framgick.. inga papper på ngt ännu =) Han berättade inga detaljer bara att det kommer vara en grp om 6 pers med chef,stf C, förare sjukvårade, tolk, signalist Quote
ChristofferA Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 Tackat ja till spansodat/signalist MOT Har ingen erfarenhet av utlandstjänst men känner att jag har inte råd att missa chansen grattis Berättade personen som ringde något om din eventuella grupps sammansättning motsv? förtydligande så har jag då tackat ja till uppringaren om det inte framgick.. inga papper på ngt ännu =) Han berättade inga detaljer bara att det kommer vara en grp om 6 pers med chef,stf C, förare sjukvårade, tolk, signalist Ok låter ungefär likadant som jag fick förklarat för mig,men inte att det handlade om en MOT-grupp. Möjligt att jag inte uppmärksammade det under samtalet. Inte för att det gör saken sämre om man har chans att bli antagen dit Quote
Lindvall Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 Tackat ja till spansodat/signalist MOT Har ingen erfarenhet av utlandstjänst men känner att jag har inte råd att missa chansen Jag har tackat ja via telefon som span/bilfö på MOT. Sökte som signalist men det verkar som du "knep" den platsen då Helst hade jag åkt som signalist men det är ju inte så många som kommer med i just MOT så det är väl inget att snacka om... Quote
Rapphönan Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Tackat ja till spansodat/signalist MOT Har ingen erfarenhet av utlandstjänst men känner att jag har inte råd att missa chansen Jag har tackat ja via telefon som span/bilfö på MOT. Sökte som signalist men det verkar som du "knep" den platsen då Helst hade jag åkt som signalist men det är ju inte så många som kommer med i just MOT så det är väl inget att snacka om... Jaha du Lindvall, det blir alltså MOT för dig. Run silent run deep... Quote
Lindvall Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Tackat ja till spansodat/signalist MOT Har ingen erfarenhet av utlandstjänst men känner att jag har inte råd att missa chansen Jag har tackat ja via telefon som span/bilfö på MOT. Sökte som signalist men det verkar som du "knep" den platsen då Helst hade jag åkt som signalist men det är ju inte så många som kommer med i just MOT så det är väl inget att snacka om... Jaha du Lindvall, det blir alltså MOT för dig. Run silent run deep... Jag vågar nog inte ropa hej förrens man står där men förhoppningsvis blir det så Run silent run deep, crazy ivan Quote
ChristofferA Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Har en fundering,är det någon av er som har varit med om att man inte blivit antagen trots ring-intervju? känns som en evighet till vecka 41 Quote
lucky luke Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Är det ringvecka i veckan också? Quote
ChristofferA Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Är det ringvecka i veckan också? beror väl helt på hur mycket de har hunnit med antar jag. KS-ringningarna pågick väl närmare två veckor har jag för mig. så det är möjligt att de fortsätter ringningarna ett tag till. Detta är endast spekulationer från min sida. Quote
lucky luke Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Ja, det får man verkligen hoppas.. Sitter fortfarande och väntar på det där samtalet Quote
Richie_3000 Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 beror väl helt på hur mycket de har hunnit med antar jag. KS-ringningarna pågick väl närmare två veckor har jag för mig. så det är möjligt att de fortsätter ringningarna ett tag till. Detta är endast spekulationer från min sida. KS15 var ringdes de Torsdag samt Fredag och vissa även Måndag... Quote
Guest Mekkras Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Man får hålla koll på när vakanserna börjar drälla ut.. Då drar det ihop sig mot slutet Quote
Miffo Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Jag fick också erbjudande om att åka den här veckan. Förare på MOT, inte helt fel. Men är det någon som har koll på landkryssarna? Automatväxlad eller manuell, bensin eller diesel, bra eller dålig? Och hur är förarutbildningen, får man en bra terrängutbildning eller är det tänkt att man ska kunna ändå. Köra forcerat på asfalt med personbil, nema problemas. Köra Toyota i bergen i Afghanistan, aldrig provat.... Quote
Guest Andrew Posted October 1, 2006 Report Posted October 1, 2006 Förar utb är mkt bra , läggs mkt kraft på terräng och bärgning/vinchnings övningar under utb. Vi syns på Nordex broder ;) Quote
knaZen Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Hm såg att det fanns en vakans för C Vakt-/eskortpluton. Detta innebär väl då att rekryteringen/ringveckan blir lite senare än planerat, eller? Quote
Cearydd Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Yes! Så kom äntligen telefonsamtalet då! Ändrade från Skytt/förare PTGB203 vakt/eskotpluton till förare PTGB203 sjukvård. Hoppas hoppas man kommer med nu bara..... Quote
sotilas Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Vart uppringd i torsdags o nu har man takat ja.. Quote
Recommended Posts