Richie Posted September 16, 2006 Report Posted September 16, 2006 Btw. Richie, blir vi flera Richie som åker ner? ;) Blev ju tvungen å ta annat nick då mitt va upptaget Yeeesbox. Vi blir flera. Richie är väl inte mitt egentliga nick, men valde att ha det här. Så, ledsen att jag hann först. Det viktiga är inte att deltaga - det är att vinna. Quote
Freddan Posted September 16, 2006 Report Posted September 16, 2006 (edited) Det viktiga är inte att deltaga - det är att vinna. Och Närskydd 2Hkp.bat vinner alltid :P *Edit: Stavning Edited September 16, 2006 by Freddan Quote
Primoris Posted September 16, 2006 Report Posted September 16, 2006 Tre tunga veckor tills beskeden kommer nu :( Quote
Somethin Posted September 16, 2006 Report Posted September 16, 2006 (edited) Fick samtalet här om dagen också, vart jäkligt förvånad då man hade hört mycket om att första sökningen inte brukade leda nånstans... Sitter här och hoppas i min dunkla värld på att den intervju de gjorde inför UND-pluton uttagningen finns kvar i minnet och att man får åka baserat på den... Vad tror ni om det... kan det vara möjligt...vore för fint helt enkelt men jaaa jooo det är bara att vänta på brevet som kanske aldrig kommer... snyft... /Somethin (sad) Edit: lite snabb på tangenterna Edited September 16, 2006 by Somethin Quote
Richie Posted September 16, 2006 Report Posted September 16, 2006 (edited) Det viktiga är inte att deltaga - det är att vinna. Och Närskydd 2Hkp.bat vinner alltid :P *Edit: Stavning Yes. Så ere. Tyvärr... Bara gilla läget ni andra. Edited September 16, 2006 by Richie Quote
Primoris Posted September 16, 2006 Report Posted September 16, 2006 Fick samtalet här om dagen också, vart jäkligt förvånad då man hade hört mycket om att första sökningen inte brukade leda nånstans... Sitter här och hoppas i min dunkla värld på att den intervju de gjorde inför UND-pluton uttagningen finns kvar i minnet och att man får åka baserat på den... Vad tror ni om det... kan det vara möjligt...vore för fint helt enkelt men jaaa jooo det är bara att vänta på brevet som kanske aldrig kommer... snyft... /Somethin (sad) Edit: lite snabb på tangenterna Men det hänger ju inte bara på de, dom hör ju med tidigare plutonchef/er och får en uppfattning av oss även så om jag inte har helt fel ?? /Primoris Quote
Krook Posted September 16, 2006 Report Posted September 16, 2006 Fick samtalet här om dagen också, vart jäkligt förvånad då man hade hört mycket om att första sökningen inte brukade leda nånstans... Sitter här och hoppas i min dunkla värld på att den intervju de gjorde inför UND-pluton uttagningen finns kvar i minnet och att man får åka baserat på den... Vad tror ni om det... kan det vara möjligt...vore för fint helt enkelt men jaaa jooo det är bara att vänta på brevet som kanske aldrig kommer... snyft... /Somethin (sad) Edit: lite snabb på tangenterna Det är oftast den som ska iväg som chef som genomför samtalet så har du fått ett samtal för en annan mission så får du nog räkna med att vänta vid telefonen. Är det en annan enhet inom samma mission så kan det räcka med ett samtal så till vida att cheferna pratar med varandra om just dig. /K Quote
Richie_3000 Posted September 16, 2006 Report Posted September 16, 2006 Yeeesbox. Vi blir flera. Richie är väl inte mitt egentliga nick, men valde att ha det här. Så, ledsen att jag hann först. Det viktiga är inte att deltaga - det är att vinna. Hehe Det är lungt, jag har redan Richie.se å RICHIE som personlig reg.skylt, mkt mer kräver jag inte ;) vore för fint helt enkelt men jaaa jooo det är bara att vänta på brevet som kanske aldrig kommer... snyft... enligt den Lt som ringde upp mig så skulle breven komma samtidigt denna omgång både för Ja och Nej... Sen sa han även att det va 4500 som hade sökt och dem som ringdes upp var dem som var mest aktuella för olika tjänster - men att det självklart inte var nån garanti för att få åka.... Så man ska väl inte ropa "hej kosovo här kommer jag..." förens den dagen man sitter på en Herka på väg ner Quote
Kn Glock Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Ledsen att göra dig besviken men nu för tiden så åker man passagerarflygplan för det mesta. Quote
Freddan Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Ledsen att göra dig besviken men nu för tiden så åker man passagerarflygplan för det mesta. Men åhhh, då vill inte jag åka med längre! :P Quote
Richie_3000 Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Ledsen att göra dig besviken men nu för tiden så åker man passagerarflygplan för det mesta. WTF!!! Vår chans i lumpen försvann pga. Flodvågen i Thailand då dem blev smått omprioriterade... Å så säger du att man inte ens har dem till US missionerna längre :( Surt sa räven, eller nåt Jahopp, skitsamma de skulle va schysst iaf å komma ner vare sig i Herka eller passagerarplan ;) Hur fan görs det med vapen och sånt under passagerarflygning då? Quote
Addwiley Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Antagligen blir det Herka under nedrotation och hemrotation medan leaverna löses med civilt flyg. Slovakiskt för oss om jag inte minns fel... Under leaverna låses vapen in i missionsområdet. Quote
Richie_3000 Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Antagligen blir det Herka under nedrotation och hemrotation medan leaverna löses med civilt flyg. Slovakiskt för oss om jag inte minns fel... Under leaverna låses vapen in i missionsområdet. Ahh, okey jaja men då kan ju hoppas på nån Herka tur iaf Funderade lite på det där, om man åker civilt under rotation lär de va lagom poppis iom att man får väl Ak5 från LG? Fan de va bara två dar sen samtalet och det kryper redan efter ett närmare svar... Quote
Primoris Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Är det inte AK5 C som gäller till KS15? Quote
Richie Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Är det inte AK5 C som gäller till KS15? Är det ett önsketänkande? Själv blire ksp 90. OM jag nu kommer till utbildningen. Eh.. en kanske lite OT-fråga men vilken färg på basker har man där nere i Kosovo? Finns alla möjlig färger för utlandet numer. Quote
Primoris Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Är det inte AK5 C som gäller till KS15? Är det ett önsketänkande? Själv blire ksp 90. OM jag nu kommer till utbildningen. Eh.. en kanske lite OT-fråga men vilken färg på basker har man där nere i Kosovo? Finns alla möjlig färger för utlandet numer. Hm du kommer nog inte gå runt med Ksp 90 om inte läget blir mer spänt, så ak5 gäller även för ksp skyttar :P Färg på basker är väl mörkblå . Quote
Richie Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Hm du kommer nog inte gå runt med Ksp 90 om inte läget blir mer spänt, så ak5 gäller även för ksp skyttar :P Färg på basker är väl mörkblå . Jasså? Många patrullbilder man sett så bär dom KSP'n. Aja, jag får iaf skjuta med älsklingen. Ang. AK5C - det är väl ett önsketänkande eller har du läst det någonstans? Källa? Blå? Mörk, mörk blå då va? Jag menar, man har sett brun, beige, grön, svart osv.. Är det olika från år till år? Quote
Primoris Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Hm du kommer nog inte gå runt med Ksp 90 om inte läget blir mer spänt, så ak5 gäller även för ksp skyttar :P Färg på basker är väl mörkblå . Jasså? Många patrullbilder man sett så bär dom KSP'n. Aja, jag får iaf skjuta med älsklingen. Ang. AK5C - det är väl ett önsketänkande eller har du läst det någonstans? Källa? Blå? Mörk, mörk blå då va? Jag menar, man har sett brun, beige, grön, svart osv.. Är det olika från år till år? "Ak5C införs etappvis med utbildning i materielkunskap och handhavande (för vapenoff/resp förband) under två omgångar, v 644 och v 717. Undantaget är LG (Infbat, Kavbat, IntUtbE) samt P4/grenadjärkomp som utbildas v 632. Ovanstående tidpunkter knyter dessutom an till när vapnen börjar levereras till förbanden." om jag inte uppfattar de fel så har dem redan tillgång till den. Mörkblå är de som gäller i fortsättningen iaf:) Quote
Richie Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 (edited) Hm du kommer nog inte gå runt med Ksp 90 om inte läget blir mer spänt, så ak5 gäller även för ksp skyttar :P Färg på basker är väl mörkblå . Jasså? Många patrullbilder man sett så bär dom KSP'n. Aja, jag får iaf skjuta med älsklingen. Ang. AK5C - det är väl ett önsketänkande eller har du läst det någonstans? Källa? Blå? Mörk, mörk blå då va? Jag menar, man har sett brun, beige, grön, svart osv.. Är det olika från år till år? "Ak5C införs etappvis med utbildning i materielkunskap och handhavande (för vapenoff/resp förband) under två omgångar, v 644 och v 717. Undantaget är LG (Infbat, Kavbat, IntUtbE) samt P4/grenadjärkomp som utbildas v 632. Ovanstående tidpunkter knyter dessutom an till när vapnen börjar levereras till förbanden." om jag inte uppfattar de fel så har dem redan tillgång till den. Mörkblå är de som gäller i fortsättningen iaf:) Oh fy fan.. vad spännande. Eller inte..!?! Edited September 17, 2006 by Richie Quote
Somethin Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 (edited) Fick samtalet här om dagen också, vart jäkligt förvånad då man hade hört mycket om att första sökningen inte brukade leda nånstans... Sitter här och hoppas i min dunkla värld på att den intervju de gjorde inför UND-pluton uttagningen finns kvar i minnet och att man får åka baserat på den... Vad tror ni om det... kan det vara möjligt...vore för fint helt enkelt men jaaa jooo det är bara att vänta på brevet som kanske aldrig kommer... snyft... /Somethin (sad) Edit: lite snabb på tangenterna Det är oftast den som ska iväg som chef som genomför samtalet så har du fått ett samtal för en annan mission så får du nog räkna med att vänta vid telefonen. Är det en annan enhet inom samma mission så kan det räcka med ett samtal så till vida att cheferna pratar med varandra om just dig. /K Hmmm jaaa men KS-15 UND-pluton och KS-15 är ju egentligen samma mission och vi pratade även om de andra tjänsterna jag sökt vid intervjun... hmmm så det är kanske inte kört trots allt Jaja man kan ju bara sitta här lugnt och hoppas helt enkelt... i värsta fall blir det ännu ett avslag... /Somethin Edit: Ett PAR bokstäver i fel ordning Edited September 17, 2006 by Somethin Quote
Greenment Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 (edited) Lycka till ni nu alla som har sökt! Edited September 17, 2006 by Greenment Quote
kadaver Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Om man fortfarande inte blivit uppringd är man, så att säga, rökt då tror ni? Quote
Greenment Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Skulle tro det, har sökt ett par gånger innan, fick inga samtal då. Till slut så hamnade det ett prev i lådan som sa nej :( Men ge inte upp, vakanser lär dyka upp, och jag ska inte ta ut nått i förväg heller så. Men jag har större möjligheter nu Quote
Richie_3000 Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Om man fortfarande inte blivit uppringd är man, så att säga, rökt då tror ni? vad sökte du för tjänster då? Quote
Somethin Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Om man fortfarande inte blivit uppringd är man, så att säga, rökt då tror ni? Hmm man behöver inte vara rökt så att säga... jag känner männsikor med så låga betyg som X78 som fått åka utan ett ens ha genomfört intervju... detta gällde dock svenssontjänster så att säga... har du sökt något speciellt så är nog chansen mindre att du bara blir utsläppt... /Somethin Quote
Krook Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Hmmm jaaa men KS-15 UND-pluton och KS-15 är ju egentligen samma mission och vi pratade även om de andra tjänsterna jag sökt vid intervjun... hmmm så det är kanske inte kört trots allt Jaja man kan ju bara sitta här lugnt och hoppas helt enkelt... i värsta fall blir det ännu ett avslag... /Somethin Edit: Ett PAR bokstäver i fel ordning På pappret och till numret kanske samma men ändå inte. (Du kommer att förstå vad jag menar om du kommer iväg.) Det kanske räcker, kanske inte. /K Quote
Somethin Posted September 17, 2006 Report Posted September 17, 2006 Hmmm jaaa men KS-15 UND-pluton och KS-15 är ju egentligen samma mission och vi pratade även om de andra tjänsterna jag sökt vid intervjun... hmmm så det är kanske inte kört trots allt Jaja man kan ju bara sitta här lugnt och hoppas helt enkelt... i värsta fall blir det ännu ett avslag... /Somethin Edit: Ett PAR bokstäver i fel ordning På pappret och till numret kanske samma men ändå inte. (Du kommer att förstå vad jag menar om du kommer iväg.) Det kanske räcker, kanske inte. /K Jag förstår redan vad du menar Krook men hoppet är det sista som lämnar en och det hittade just en tunn tråd att hålla fast vid... och där blir det tills det elaka brevet kommer och skär av den... /Somethin Quote
kadaver Posted September 18, 2006 Report Posted September 18, 2006 Hmm man behöver inte vara rökt så att säga... jag känner männsikor med så låga betyg som X78 som fått åka utan ett ens ha genomfört intervju... detta gällde dock svenssontjänster så att säga... har du sökt något speciellt så är nog chansen mindre att du bara blir utsläppt... /Somethin Haha, precis det mina betyg. Hade väl hoppats på att "jägare" skulle ge mervärde, men det är enbart önsketänkande. Blev dock uppringt tidigt under förra hösten under rekryteringen till sista LA-missionen. Kanske är det att har dom tackat nej en gång (och jo, jag har ångrat mig) blir det inga fler chanser, eller att det helt enkelt var en bättre gjord ansökan då jag gjorde den under VPL på pappersblankett och inte via ett internetforulär som främst verka vända sig åt folk med specialkunskaper eller tidigare meriter från US. Och ja, jag sökte s.k. svenssontjänster. Har förövrigt följt dig lite på forumet Greenment och blev faktiskt glad för din skull angående uppringnignen, själv har jag inte varit så intensiv på sökandet men kommer fortsätta söka. Quote
Guest Mekkras Posted September 18, 2006 Report Posted September 18, 2006 Jag har med tackat nej en gång... Har också ångrat mig, GRAVT bör tilläggas! Men om man nu skulle tacka nej en gång... sänker det ens chanser så j*vla drastiskt? Quote
Slöbevakarn Posted September 18, 2006 Report Posted September 18, 2006 Har precis blivit interjuvad för tjänsten som bilförare i KS15. Alla tummar och tår korssade. Quote
Recommended Posts