Jump to content

Recommended Posts

Posted

Undra om dem blir jätte sura om man ringer tors/fre och hör om man finns med på listan?? :):D

Som PC / Motsv så har man mycket att göra på kort tid under UK veckan/veckorna. Man blir lätt irriterad. Om någon är jobbig så gör man en liten anteckning på den ansökan uppe hörnet.

Om du känner PC sedan tidigare så är det ok att höra av sig.

• Replies 926
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)
Undra om dem blir jätte sura om man ringer tors/fre och hör om man finns med på listan?? :):baskerHV:

Som PC / Motsv så har man mycket att göra på kort tid under UK veckan/veckorna. Man blir lätt irriterad. Om någon är jobbig så gör man en liten anteckning på den ansökan uppe hörnet.

Nae de va mer tänkt o ringa till Pers US och inte pltchef för som sagt han lär ha en del att göra endå ! Men de blir nog att vänta precis som resten :)

Edited by Primoris
Posted

Suck...verkar som min transporttjänst har flugit till er andra trots att jag har högre behörighet (BECE) ,O Bara att hoppas på FS13 istället...

ABECE här, med civilerfarenhet, plus förarbevis på hela bunten som räcker till -09... Så högre å högre vettefan ;)

Frågan är, vad gjorde du i lumpen? Hur länge sen? och vad fick du för betyg? Lämnade du referenser? Du vet det är mycket som kan avgöra mer än bara att du har tre behörigheter (bil, lastbil å släp på båda)

Okej, tyngre behöriget då om vi ska märka ord :P Men ett antal tusen mil lastbil i varierande körförhållanden funkar ju, är dock utan ADR. Hamnade tyvärr som reservutbildad också.. Men, men, framtiden är planerad även utan KS15 :)

Kan bara konstatera att här gäller tydligen att dom vill ha med erfarna killar med bred kompetens. Jag är tydligen med på resan , enligt 2 telefonsamtal... bara brevet fattas då :D

Har allt på kortet inkl kompetensbevis men inte taxi (vilket aldrig kommer att hända)

Posted

Är det så att 10-7-7 och gu på K3 aldrig räcker till att få komma med?

Jag bara undrar om man skall ge upp när man sökt till varje mission under 6års tid.

Posted (edited)

Jag bara undrar om man skall ge upp när man sökt till varje mission under 6års tid.

"Ett par" liknande frågor har varit uppe "ett par" gånger tidigare. Bara å söka å läsa igenom forumet för bättre svar än det du får av mig nu.

Inte alls meningen att låta dryg, men på tok för några utnyttjar sökfunktionerna i forumen..

Edited by Richie
Posted

Undra om dem blir jätte sura om man ringer tors/fre och hör om man finns med på listan?? :eeh::2guns:

Nae de va mer tänkt o ringa till Pers US och inte pltchef för som sagt han lär ha en del att göra endå ! Men de blir nog att vänta precis som resten :D

Det gör du nog rätt i. Att börja ringa å hålla på i detta läge kan bara försämra dina utsikter.

Den som väntar på nått gott....

Posted

"Ett par" liknande frågor har varit uppe "ett par" gånger tidigare. Bara å söka å läsa igenom forumet för bättre svar än det du får av mig nu.

Inte alls meningen att låta dryg, men på tok för några utnyttjar sökfunktionerna i forumen..

Du kanske kan söka andra bef. för att få chansen. Tex om du kan data ordentligt så söker både KS14 och KS15 just nu Datasupporttekniker .....

Så har jag själv gjort. Utbildad på LG inom skytte men insett att det går inte att söka, så jag har använt mina civila meriter inom transport för att komma med på KS15 vilket verkar funka. (brevet ska vara på väg nästa vecka) :)

Lycka till

Posted

Undra om dem blir jätte sura om man ringer tors/fre och hör om man finns med på listan?? :):/

Nae de va mer tänkt o ringa till Pers US och inte pltchef för som sagt han lär ha en del att göra endå ! Men de blir nog att vänta precis som resten ,O

Det gör du nog rätt i. Att börja ringa å hålla på i detta läge kan bara försämra dina utsikter.

Den som väntar på nått gott....

Yess kände det me ! Hoppas bara man får ett Ja brev nästa vecka nu bara!! :)

Posted
Någon som har fått brevet ännu?

Nepp , fick dock ett vitt kuvert som brorsan vände på för att jävlas me mej :dribble:

visst var de så att oavsett om man kom med eller inte så skulle man få besked denna vecka??

Posted (edited)
visst var de så att oavsett om man kom med eller inte så skulle man få besked denna vecka??

Så vare han sa i telefon iaf...

Men satan va man går på nålar nu asså!!! :dribble:

Kan man inte bara få veta så man kan planera sin framtid, ska man fortsätta jobba eller ska man få åka, ska man köpa hunden eller vänta tills nästa år... Det är mycket som väntar på det där brevet, för å inte tala om stackars frugan som måste ställas in på att ta hand om "allt" :clap:

Btw. en fråga - om nån har koll... vad gäller för smycken på utlandstjänst? Menar ID-brickan är ju obligatorisk, men hur ere med förlovningsring, frugans ID-bricka i silver (lilla varianten), dvs sånt som man inte tagit av sig en enda gång sen man satte på sig grejjerna? Sånt som man inte vill ta av sig? - självklart gör man det om man måste, men undrar mest bara...

Edited by Richie_3000
Posted

Så vare han sa i telefon iaf...

Men satan va man går på nålar nu asså!!! :banghead:

Kan man inte bara få veta så man kan planera sin framtid, ska man fortsätta jobba eller ska man få åka, ska man köpa hunden eller vänta tills nästa år... Det är mycket som väntar på det där brevet, för å inte tala om stackars frugan som måste ställas in på att ta hand om "allt" :)

Btw. en fråga - om nån har koll... vad gäller för smycken på utlandstjänst? Menar ID-brickan är ju obligatorisk, men hur ere med förlovningsring, frugans ID-bricka i silver (lilla varianten), dvs sånt som man inte tagit av sig en enda gång sen man satte på sig grejjerna? Sånt som man inte vill ta av sig? - självklart gör man det om man måste, men undrar mest bara...

Det som hamnar under skjortan brukar vara OK , men du får nog skruva ur dina piercingar och sånt från läppen och ögonbrynet :rockon:

Posted

Nepp , fick dock ett vitt kuvert som brorsan vände på för att jävlas me mej :banghead:

Det som sades till mig var vecka 41, dvs om en vecka.

Posted

Nepp , fick dock ett vitt kuvert som brorsan vände på för att jävlas me mej :banghead:

jaha ?? Var de skyttetjänst du sökte eller?

kan va olika beroende på tjänst kanske?

Posted

Nepp , fick dock ett vitt kuvert som brorsan vände på för att jävlas me mej :rockon:

jaha ?? Var de skyttetjänst du sökte eller?

kan va olika beroende på tjänst kanske?

Jag skulle åka som signalist/bilförare med inryck veckan 648 och rotation vecka 709 eller 710.

Det är det som sades till mig om jag inte minns helt fel, man var ju lite upp i varv när man fick samtalet och när han sa att han skulle rekomendera mig till tjänsten. Med Murphys hjälp har det säkert uppstått någon miss någonstans, troligtvis hos mig :P

Men man väntar med spänd förväntan. Jag lever med uppfattningen att jag inte får åka. Det blir enklare om man får ett negativt besked. :banghead:

Posted (edited)

Inryck redan v648? Oj.. Fan, det är ju snart. Har för mig att om jag kom med så var det inryck v703 typ. Sen är jag ju skyttslusk också... :banghead:

Till er andra som inte fått brevet: Det är bara tisdag idag.. :rockon:

Edit: Knas på tangentbordet?

Edited by Richie
Posted
Till er andra som inte fått brevet: Det är bara tisdag idag.. :blink:

Om dom har sänt ut breven igår eller idag. Då kan vi nog inte räkna med att dom dyker ner i våra postlådor fören tor, fre.

Det är bara att ta det coolt. B)

Posted

Tjena.

Vet väl kanske inte om man passar in här bland alla bassar men jag fick telefon igår att jag är med i rullarna för att komma ner till KS15 som Webmaster, Civil tjänst då men dock. :-(

Snackade lite med damen som ringde upp och dom höll på och skickade ut breven nu så håll i hatten så kommer dom nog :D

SgtGroth

Örebro

Posted
Det som hamnar under skjortan brukar vara OK , men du får nog skruva ur dina piercingar och sånt från läppen och ögonbrynet :)

Piercing å sånt har jag inte :navy:

Det va mest Ringen och frugans bricka jag tänkte på :navy: men som du säger det som hamnar under skjortan så ;) samt en liten diskret ring! :navy:

Posted
Det som hamnar under skjortan brukar vara OK , men du får nog skruva ur dina piercingar och sånt från läppen och ögonbrynet :D

Piercing å sånt har jag inte :)

Det va mest Ringen och frugans bricka jag tänkte på :) men som du säger det som hamnar under skjortan så ;) samt en liten diskret ring! :)

shaiith. får man inte ha ringar i öronen? fasen.

:blink:

Posted

:D

i lumpen (ja jag vet, andra regler) gällde de ju för att inte fastna nånstans... säkert samma anledning? Men de gällde ju bara i tjänst också, dvs i övrigt så kan du ju ha i det?

Posted
i lumpen (ja jag vet, andra regler) gällde de ju för att inte fastna nånstans... säkert samma anledning? Men de gällde ju bara i tjänst också, dvs i övrigt så kan du ju ha i det?

ok. trist att man har stooora hål då hehe. ähh kan man alltid få tillbaka sen så.

:)

Posted

Hur lång tid från att man fått brevet har man på sig för att svara?

Åker nämligen utomslands på söndag och blir borta i 2 veckor. Bittert att bli förbisedd pga att man inte kunnat kika i brevlådan...

Posted (edited)
Hur lång tid från att man fått brevet har man på sig för att svara?

Åker nämligen utomslands på söndag och blir borta i 2 veckor. Bittert att bli förbisedd pga att man inte kunnat kika i brevlådan...

Ledsen.. men du är körd! Speciellt körd eftersom att brevet skickas ut nästa vecka! (v.641) :rockon:

Ne.. jag vet faktiskt inte. Lämnar över frågan till kunniga yxor?! =)

Edited by Richie
Posted (edited)

:rockon:

Och när är du inte i tjänst i us för arbetstidslagen gäller ju inte under missonen.

Edited by jonsson
Posted

:rockon:

Och när är du inte i tjänst i us för arbetstidslagen gäller ju inte under missonen.

Det är väl så att man aldrig är ur tjänst, knappt ens på din leave om jag fattade det rätt senast, men det är ju inte lumpen-strikt hållning på reglerna heller, iaf inte på KS. (kan ju dock skilja en del från gång till gång)

Posted
Ledsen.. men du är körd! Speciellt körd eftersom att brevet skickas ut nästa vecka! (v.641) :=o

Ne.. jag vet faktiskt inte. Lämnar över frågan till kunniga yxor?! =)

V.41 ? är du helt säker på det? jag sitter i samma båt.åker förmodligen till norge på lörda :/:banghead: