Jump to content

Recommended Posts

Du behöver inte oroa dig över att komma för sent,dom är inte så noga när du kommer på Måndag!

Första dagen brukar mest bara vara ett enda stort kaos.

Det är du som anmäler dig när du kommer & inte tvärt om att dom kör ngn form av upprop motsv!

 

Och med över 1700 pers kommer det att vara ett j***a kaos.

Men det skulle vara bra och slippa stressen av ett inställt flygplan.

 

I övrigt har jag börjat stuva undan alla saker som jag inte kommer att använda på ett bra tag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 926
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Någon mer än jag som är drabbad av stormen?

Jag ska åka runt kl 17, men alla tåg är inställda fram till kl 18 och troligtvis ännu längre.

Det är inte ens säkert att tågen rullar i morgon bitti.

 

Jag har försökt nå folk på LG utan framgång. Någon annan som fått reda vad som skall göras, eller om det bara är att komma in när man kommer?

Link to comment
Share on other sites

Någon mer än jag som är drabbad av stormen?

Jag ska åka runt kl 17, men alla tåg är inställda fram till kl 18 och troligtvis ännu längre.

Det är inte ens säkert att tågen rullar i morgon bitti.

 

Jag har försökt nå folk på LG utan framgång. Någon annan som fått reda vad som skall göras, eller om det bara är att komma in när man kommer?

 

Dom har nog förståelse om du kommer sent, stormen är ingenting någon kan påverka.

Men som jockster skrev.

Du behöver inte oroa dig över att komma för sent,dom är inte så noga när du kommer på Måndag!
Link to comment
Share on other sites

Primoris fick inte riktigt lika fint svar från LG som ni verkar vilja tro ;) Men jag tror iofs faktiskt att dem BORDE ha förståelse, iaf för oss i US, vi VILL ju dit, de e ju lumparna som försöker smita ;)

 

 

förövrigt så föreslår jag BIL :)

<lite halvironisk>Vägarna i denna del av Sverige e YPPERLIGA :) Här vet man hur man bygger vägar utan att dem rasar samman eller hur man håller träd ifrån dem ;) Stockholm is tha shit!</lite halvironisk>

Link to comment
Share on other sites

nån som testat våra baskrar ännu? ;)

 

vart förutom militaryshop finns de franska baskrarna här i 08 tro?

 

Nån som vet om dom nya baskrarna är lika svampiga som dom bruna var?

 

För isåfall är det ju bara att svänga förbi militaryshop redan innan man rycker in :o

Link to comment
Share on other sites

nån som testat våra baskrar ännu? ;)

 

vart förutom militaryshop finns de franska baskrarna här i 08 tro?

 

Nån som vet om dom nya baskrarna är lika svampiga som dom bruna var?

 

För isåfall är det ju bara att svänga förbi militaryshop redan innan man rycker in :o

 

Japp! Samma värdelösa baskrar som tidigare!

Link to comment
Share on other sites

nån som testat våra baskrar ännu? ;)

 

vart förutom militaryshop finns de franska baskrarna här i 08 tro?

 

Nån som vet om dom nya baskrarna är lika svampiga som dom bruna var?

 

För isåfall är det ju bara att svänga förbi militaryshop redan innan man rycker in :surprise:

 

Förutom militaryshop som sagt....... dom mörkblå e slut där :(

Link to comment
Share on other sites

Såg att d numera finns en bussgrupp på SWECON!!

Hehe...

 

Ja precis, men vi saknar tydligen en stf grpch ... Förmodar att vi ska köra de nya PROTEC VOLVO BUSSARNA med 4wheeldrive :dribble:

 

Det gjorde säkerligen nuvarande bussgrupp också, men fortfarande syns dem inte till.

Link to comment
Share on other sites

Såg att d numera finns en bussgrupp på SWECON!!

Hehe...

 

Ja precis, men vi saknar tydligen en stf grpch ... Förmodar att vi ska köra de nya PROTEC VOLVO BUSSARNA med 4wheeldrive :lala:

 

Det gjorde säkerligen nuvarande bussgrupp också, men fortfarande syns dem inte till.

 

Jaja, men nu är det vår tur och chansen är större nu :banana

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Jannick

Hej får börja med att säga förlåt om detta e opassande eller på fel ställe. Men i skrivades stund e jag lite stressad så jag hinner inte söka och läsa regler.

 

Jag är intresserad av vakansen som kom in nu den 23/2 Hjullastar/lasbilsförare. Finns de någon som kan hjälpa till med nr till PC?

Inte den bästa info(n?) att skriva här. Men maila gärna mig på [email protected]

 

Mvh Jannick

Link to comment
Share on other sites

Hej får börja med att säga förlåt om detta e opassande eller på fel ställe. Men i skrivades stund e jag lite stressad så jag hinner inte söka och läsa regler.

 

Jag är intresserad av vakansen som kom in nu den 23/2 Hjullastar/lasbilsförare. Finns de någon som kan hjälpa till med nr till PC?

Inte den bästa info(n?) att skriva här. Men maila gärna mig på [email protected]

 

Mvh Jannick

Här har du några nummer som kanske kan fungera för att kunna få tag på rätt person!!

 

Rotationsutbildning KS15

 

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Jannick
Hej får börja med att säga förlåt om detta e opassande eller på fel ställe. Men i skrivades stund e jag lite stressad så jag hinner inte söka och läsa regler.

 

Jag är intresserad av vakansen som kom in nu den 23/2 Hjullastar/lasbilsförare. Finns de någon som kan hjälpa till med nr till PC?

Inte den bästa info(n?) att skriva här. Men maila gärna mig på [email protected]

 

Mvh Jannick

Här har du några nummer som kanske kan fungera för att kunna få tag på rätt person!!

 

Rotationsutbildning KS15

 

:banghead:

 

 

Tack så mycket.

Link to comment
Share on other sites

Ja nu är utbildningen över och snart bär det av, nästa vecka närmare bestämt.

Någon fler här som åker ner nästa vecka?

Jag roterar nu den sjunde, dvs på onsdag. Känns att det är nära nu, går och pillar på det sista som ska fixas och kollar om och om igen att allt är med i packningen. Snart klampar man runt i balkanleran igen och har det bra...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Och skägget sitter där det sitter... Trodde det försvann någon gång under 11:an :happy:

 

http://www.mil.se/int/photo.php?id=134391&nid=37391

 

Tyckte nog att det såg värre ut när mannen i fråga roterade ner än på den bilden :lol:

 

Men... Om han är C Strigrp då måste han ju umgås med Majorer och Kaptener... :lala:

Hur klarar han det? :Malaj:

/JE

Link to comment
Share on other sites

Och skägget sitter där det sitter... Trodde det försvann någon gång under 11:an :)

 

http://www.mil.se/int/photo.php?id=134391&nid=37391

 

Tyckte nog att det såg värre ut när mannen i fråga roterade ner än på den bilden :)

 

Men... Om han är C Strigrp då måste han ju umgås med Majorer och Kaptener... :)

Hur klarar han det? :rolleyes:

/JE

 

Han hittar väl på saker som sambandsrek och annat smått och gott för att komma iväg... :)

 

Å andra sidan är det ju bra, har länge väntat på den där kartan så man slipper ha allt i huvudet var man har samband och inte! Bara hoppas det går att komma över den där kartan också så inte den fastnar på något kontor någonstans...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Är det någon där nere nu som kan sprida lite ljus kring hur utbytet av patgb 180-203 går? Såg på någon bild att ledningsvagnen var på plats, är det fler vagnar nere? Några på g?

 

Riktigt. Ledningsvagnen finns här nere och jag har sett en till blivit levererad - dock utan skyttetorn. Kanske inser man att man inte behöver akan i Kosovo? =P

"Bytet" av "alla" vagnar skulle ske i slutet på augusti, men räkna med förseningar och att inte alla byts ut.

 

Många av de nuvarande SISU är i sjukt kass skick. Inne på rep mest hela tiden så ett byte är mer än välkommet.

Edited by Richie
Link to comment
Share on other sites

Är det någon där nere nu som kan sprida lite ljus kring hur utbytet av patgb 180-203 går? Såg på någon bild att ledningsvagnen var på plats, är det fler vagnar nere? Några på g?

 

Riktigt. Ledningsvagnen finns här nere och jag har sett en till blivit levererad - dock utan skyttetorn. Kanske inser man att man inte behöver akan i Kosovo? =P

"Bytet" av "alla" vagnar skulle ske i slutet på augusti, men räkna med förseningar och att inte alla byts ut.

 

Många av de nuvarande SISU är i sjukt kass skick. Inne på rep mest hela tiden så ett byte är mer än välkommet.

Tackar för det svaret, snappat upp vissa rykten på hemmaplan också, ska bli kul att se hur det blir så småningom...

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Kosovostyrkan KS15 2007

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...