Jump to content

SoldF Forum: Ny chef?

henke

Recommended Posts

• Forumsledning

SoldF Forum: Ny Chef!

Till min stora glädje kan jag härmed informera er om att det operativa ansvaret för forumet nu överlämnats till Kimster.

Forumet har kommit att bli den enskilt största delen av SoldF.com med avseende på aktivitet och besökarantal. Detta trots att det tillkom så sent som år 2002, medan SoldF.com startades redan 1997. På bara dryga fem år har vi växt till en medlemskara på över 6 000 medlemmar.

Vi har blivit det enskilt största icke officiella forumet för ämnen som rör svenska Försvarsmakten och ett naturligt val för försvarsrelaterad information. Mycket tack vare det enorma arbete samtliga Blågul lägger ner på att sköta ordningen samt alla erfarna och kunniga medlemmar.

Jag vill passa på att tacka alla Blågul för ett mycket väl genomfört arbete och alla medlemmar för ert enorma engagemang. Tack!

Kimster som varit BlåGul sedan 2003 visade sig snabbt vara mycket drivande och full av nya idéer och förslag. Det senaste året har Kimster tagit allt större del av ansvaret för driften och genomföra tekniska uppgraderingar. Han har redan etablerad kontakt med leverantörerna av tjänsterna och som jag känner det har han ett stort förtroende bland forumets medlemmar.

Det är därför naturligt att överlåta ansvaret och den yttersta beslutsrätten om hur forumet skall skötas till Kimster.

Så det är med varm hand jag överräcker den fyrstjärniga gradbeteckningen till Kimster.

Grattis och lycka till Kimster!

/Henrik Svensk

Det är väl bara att säga Grattis Kimster.

En välförtjänt befodran verkar det som om.

Mkt kul att se och höra om här.

Väldigt bra jobbat Henke med allt som du har skapat och gjort för oss andra möpar/mipar här i cyberrymden.

Mvh 404 Skenberg

• Forumsledning

Tackar.. några som verka se positivt på det.. heh.. :)

Jaha kanske jag skulle säga några ord för inte helt förvirra er där ute i mörkret.

Meningen med skiftet rör inte trötthet, kompetens eller.. mutor.. utan mest tid och enkelhet. Henke kommer att fortfarande vara C SoldF.com och fortfarande upphovsman till det som är SoldF.com i dag. Min roll kommer att lossa vissa beslutsfattande kedjor från henke och andra ansvarstagande, genom att ta över forumsbiten. Detta pga att det inte funnits tillräckligt med tid för henke att lägga ner så mycket som han velat eller ibland behövts, vilket ofta slutat med att jag försökt driva igenom många förändringar och själv administrera forumet rent tekniskt utöver vad BlåGul gör. Bristen på den tiden kommer i slutändan drabba forumet och dess medlemmar i olika former. ..och det vill vi ju helst inte.

Henke kommer fortfarande ha ansvar inom vissa bitar som rör forumet på en hög nivå, därav kommer han behålla sin grad tillsvidare, även om jag tycker han skulle ta på sig praobrickan.. :P

Så, jag fick förfrågan och efter att jag fått stöd från diverse nyckelpersoner så accepterade jag.

Kommer det bli galet styrt ala Kimster-anda nu ? Jag citerar The Swede när han hörde om skiftet "Oh no, we are doomed.." :) kanske finns det några .. eller ja jag är nog övertygad att det finns de som tycker så, och jag hoppas ni överlever. *host*

Saken är den att det kommer inte ske några direkta förändringar i hur saker sker här på forumet, utan vi kör på som vanligt. Jag kommer dock att aggera kanske mer självständigt inom vissa konflikter andra speciella beslut som är svåra att ta mellan flera under kort tid.

För er del så handlar det om att istället för att fråga henke om saker som inte BlåGul kan svara på så är det mig ni i sista han går till.

Jag kommer ha 3 roller här inne, medlem med rätt att tycka och skapa inlägg och trådar och skyldig att följa regler, BlåGul med rätt att styra trådar och inlägg och kontrollera medlemmar och skydlig att göra det för forumets bästa och aggera med förnuft och rättvisa så gåt det går. samt som,C forum med rätt besluta om förändringar och sköta teknik och personal med skyldighet att fortsätta se till att forumet har en hög standard och förblir det stora hemmet för militära och andra försvarsrellaterade disskutioner.

Forumet kommer fortfarande vara ett komplement till redan existerande källor och inte ersätta t.ex. google eller mil.se. Forumet kommer inte vara en chathåla med inlägg som ger varken A eller O. Det kommer att vara 'skåspordning' här och det kommer visiteras

Inom en snar framtid kommer det att ske större förändringar, typ inom någon månad eller två, och det berör forumet på flera punkter. Jag vill inte avslöja vad än utan det ska disskuteras fram först vad som ska ändras, läggas till eller tas bort, och sen utvärderas av en mindre skala medlemmar.

Kortfattat rör det sig om att forumet måste anpassa sig efter vissa faktorer, t.ex rörande antalet medlemmar och effekten av det att det blir mer och mer inlägg.

Vill ni vara med och försöka påverka till dess så posta i Feedbackforumet om era åsikter om vad just ni känner att det här skulle vara bra för forumet.

Har ni något ni bara vill dela med er med mig så skicka PM.

Mitt mål är att försöka gör nått bra till något ännu bättre, och jag hoppas ni vill hänga med och hjälpa till med det då jag icke har förmågan att göra detta själv.

...jo just det .. en liten detalj.. det uppskattas när det skickas mut.. . hrm presenter..vilket jag bokstavligen har fått av vissa. Mer sånt :)

Väl mött

/ Kimster

Forumet kommer inte vara en chathåla med inlägg som ger varken A eller O. Det kommer att vara 'skåspordning' här och det kommer visiteras

Ovanstående är mycket glädjande läsning för en gammal disciplinälskare, SoldF har alltid haft god ordning och jag både tror och hoppas att den nye chefen kommer att göra ett minst lika gott arbete som hans företrädare. Undra hur lång tid det tar tills lekar som Skåpet spyr appliceras på forumet? :P

All heder till Henke för gott arbete och en lyckönskning till Kimster! :)

Grattis Kimster :clap:

Och tack till Henke som startade detta eminemta forum.

Man har ju hängt här sedan den gamla tiden med det gamla forumet och man har ju sett alla utvecklingar och hur forumet växt under åren.

Heder åt er alla som håller i forumet. :)

Hadenäran!

Nej nej nej, dumsnut...

:P

Du nämde nått om Google.com.

De brukar titta in lite då och då, (de står med i listan på aktiva användare längst ner)

och när de gör det så hänger sig forumet, det kommer upp fönster som "Max antal användare" fast det inte är så många inne, ofta så hänger sig varenda tråd.

Jag antar att de gör tunga sökningar på information.

Kan de inte göra detta natte tid?

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...