Jump to content

FBU Ungdom , se hit ?


FBU - Sjölin

Recommended Posts

Tja ! (hoppas detta vart rätt ställe att posta på)

 

Jag är medlem i Sundsvalls FBU Förening som ingår i Västernorrlands FBU :rockon:

 

Jag är 15 år

 

Anledningen till att ja skapade denna tråd är för att jag vill skapa en liten "gemenskap" där man kan fråga varandra och prata om saker inom FBU, vad som kan förbättras och sånt. Ni som ej är med i FBU och har frågor är välkomna också.

 

Det ska vara seriösa svar och frågor. För annars kan tråden bli raderad :happy:

 

 

Jag har själv några frågor.

 

 

:clap::clap:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm, undrar just om detta blir en ungdomstråd eller dejtingtråd...

Snabbt gick det i alla fall att få napp, man kanske ska försöka!

 

Hej, jag är en cool dude på 26 jordsnurr som gillar typ att vara ute och kriga med polarna i skogen å så....

 

Svar till: meloveyoulongtime@ungdomsvårdsskolan.nu

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning
...

Anledningen till att ja skapade denna tråd är för att jag vill skapa en liten "gemenskap" där man kan fråga varandra och prata om saker inom FBU, vad som kan förbättras och sånt.

...

 

Vi kan väl snacka lite på msn ;P

 

[email protected]

 

 

:D

jag kopplar inte riktigt tanken med tråden och vad som hände där...

Link to comment
Share on other sites

Nej andra är också välkomna om frågor och sånt. SAP vad menar du med att FBU-U inte kommer finnas mkt längre ?

 

 

man håller på att ombilda FU-U och HvU till FU(FörsvarsUngdom) alternativy FU-U(FörsvarsUtbildarna Ungdom).

 

Än så länge är det lite delat här i Skåne. Vi är FU, och stora MÖP komp. (dom vet vikka dom e :P) är FU-U. Ja vi får väl se vad som blir antaget.

 

Och som andra också har sagt, jag hängde inte riktigt med där i början :D

Link to comment
Share on other sites

FBU är ett begrepp som i princip öht inte används mer, eftersom CFB har beslutat att byta namn till Försvarsutbildarna och starkt uppmanat att samtliga FBU-förbund och FBU-föreningar gör likadant.

 

Den ungdomsverksamhet som bedrivs inom Försvarsutbildarna benämns enligt beslut från Överstyrelsen numera "Försvarsutbildarna Ungdom".

 

I Skåne pågår dock ett försöksprojekt där Försvarsmakten (genom Skånska gruppen) har givit Försvarsutbildarna Skåne i uppdrag att genomföra all ungdomsutbildning under (än så länge) 2006.

Begreppen "hemvärnsungdom" och "FBU-ungdom" utgår helt och ersätts av (det mer politiskt korrekta) "försvarsungdom".

 

Tråkigt är att Överstyrelsen inte har anammat "försvarsungdom" utan har beslutat sig för att använda det mer oförståliga "Försvarsutbildarna Ungdom".

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt är att Överstyrelsen inte har anammat "försvarsungdom" utan har beslutat sig för att använda det mer oförståliga "Försvarsutbildarna Ungdom".

 

 

Ja det är litet mysko. Dock så är mitt komp. det nu under teståret av någon anledning då alla andra är FU-U.

 

Men ändå, tänk alla civilisters ansikte när dom ser en komma med ett fett märke på ärmen där det står FU :P

Link to comment
Share on other sites

Ja det är litet mysko. Dock så är mitt komp. det nu under teståret av någon anledning då alla andra är FU-U.

Om din ungdomsavdelning tillhör Försvarsutbildarna och finns utanför Skånes gränser kallas den "Försvarsutbildarna Ungdom", tillhör den Hemvärnet eller Försvarsutbildarna och finns inom Skånes gränser kallas den "Försvarsungdom" - enkelt!

 

 

Men ändå, tänk alla civilisters ansikte när dom ser en komma med ett fett märke på ärmen där det står FU :P

Har du lust att utveckla ditt påstående? För jag förstår inte hur du menar.

Link to comment
Share on other sites

Varför startar ni inte ett helt eget xU forum? Tror nog det skulle funka.

Finns väl redan? Lunarstorm eller vad det heter...

 

 

Mja...Lunarstorm består mest av fjortisar, miljöpartister, vänsterkramare, samt en och annan skummis...

inte mycket att hämta där. En FBU-diskussion där hade sannorlikt blivi ankladag för både det ena och det andra. (Nazism, främlingsfientlighet, rasism, vapenfixering, våldsförhärligande, blabidibla, balbidbli, etc)

Link to comment
Share on other sites

Varför startar ni inte ett helt eget xU forum? Tror nog det skulle funka.

Finns väl redan? Lunarstorm eller vad det heter...

 

 

Mja...Lunarstorm består mest av fjortisar, miljöpartister, vänsterkramare, samt en och annan skummis...

inte mycket att hämta där. En FBU-diskussion där hade sannorlikt blivi ankladag för både det ena och det andra. (Nazism, främlingsfientlighet, rasism, vapenfixering, våldsförhärligande, blabidibla, balbidbli, etc)

 

 

Och det finns inga miljöpartister, vänsterkramare, fjortisar och skummisar i ungdomsavdelningarna? Jag har träffat ungdomar som har haft skumma åsikter (inte sällan högerextrema), och helt "normala" åsikter (moderater, SSU-are osv). Vi är inte förmer än samhället vi får anslagen från.

 

F ö finns det redan sammanslutningar av ungdomar på Lunarstorm. Än har vi inte fått några påhopp.

Link to comment
Share on other sites

Angående Lunarstorm, så finns det en klubb där som heter Swedish Armed Forces (SAF) som faktiskt har lite halvvettiga diskussioner ibland.

 

 

EDIT: Tog bort ett "faktiskt".

Edited by Skoog
Link to comment
Share on other sites

okej, försker igen.

 

Starta ett eget forum, för xU. Jag tror som sagt att det skulle funka. Den som är intresserad av detta, PMa mig (vill inte lägga ut massa "annonser".

 

Edit: Ni ser ju sjävla hur det går när ni försöker bilda en samlingstråd här..

Edited by Telewaffe
Link to comment
Share on other sites

Finns faktiskt en frisk samling försvars forum på lunar.

kan ju räkna upp de jag känner till:

SAF

Band_Of_Brothers

Mil_05

Forsvaret

Forsvarsmakten

 

Sen så har det funnits klubbar som hetat Soldaterna och Lumpenklubben, men dom kunde helt enkelt inte klara sig ekonomiskt.

 

Den enda klubben som klarar sig riktigt bra är SAF, men det är för att dom motarbetar alla andra. Lite skrivbotdsfjöntar känns det som ibland :P

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår inte varför vissa är så negativa till denna tråd. Jag har inte lyckats hitta någon likadan på forumet och även om jag inte kommer använda den mycket så finns det säkert ........-ungdom som kommer ha glädje av den.

Link to comment
Share on other sites

Syftet med tråden:

 

Anledningen till att ja skapade denna tråd är för att jag vill skapa en liten "gemenskap" där man kan fråga varandra och prata om saker inom FBU, vad som kan förbättras och sånt. Ni som ej är med i FBU och har frågor är välkomna också.

 

Synd att folk kommer in och bajsar ned tråden och att inte moderator rensar bort dessa inlägg.

Link to comment
Share on other sites

Syftet med tråden:

 

Anledningen till att ja skapade denna tråd är för att jag vill skapa en liten "gemenskap" där man kan fråga varandra och prata om saker inom FBU, vad som kan förbättras och sånt. Ni som ej är med i FBU och har frågor är välkomna också.

 

Synd att folk kommer in och bajsar ned tråden och att inte moderator rensar bort dessa inlägg.

 

Problemet kan väl vara att vi ungdomar är rätt bra på att bajsa ner allt vi kommer i kontakt med.

 

Två ungdomar - Schysst snack.

 

Tre ungdomar - Skitsnack.

 

Fyra ungdomar - Snoppmäterier. Värre ju yngre man är.

 

Håll snacket till lunarstorm och MSN. Där finns det färre människor som vet vad de pratar om.

Link to comment
Share on other sites

Syftet med tråden:

 

Anledningen till att ja skapade denna tråd är för att jag vill skapa en liten "gemenskap" där man kan fråga varandra och prata om saker inom FBU, vad som kan förbättras och sånt. Ni som ej är med i FBU och har frågor är välkomna också.

 

Synd att folk kommer in och bajsar ned tråden och att inte moderator rensar bort dessa inlägg.

 

Problemet kan väl vara att vi ungdomar är rätt bra på att bajsa ner allt vi kommer i kontakt med.

 

Två ungdomar - Schysst snack.

 

Tre ungdomar - Skitsnack.

 

Fyra ungdomar - Snoppmäterier. Värre ju yngre man är.

 

Håll snacket till lunarstorm och MSN. Där finns det färre människor som vet vad de pratar om.

 

 

Ungefär. Men vad vet du om vad vi få som har skrivit kan? För allt vad vi vet kan du vara den yngsta av oss som försöker verka lite vettig. Vilket jag måste erkänna, om så är fallet, så har du lyckats!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...