Jump to content

Medverkan i TV


Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Jag jobbar som journalist på ett samhällsprogram som ska gå på TV4 i mars-april. Vi ska göra ett reportage om svenskar som har haft utlandstjänst och söker nu främst någon som har kommit hem ganska nyligen. Men även ni som kom hem för flera år sedan eller till och med tiotals år sedan är intressanta.

 

Hör gärna av er till mig.

 

Med vänliga hälsningar

 

Karl-Johan Karlsson

 

Meter Film & Television

08 – 459 73 93

0735 – 80 12 68

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

SÅ är skrev han på CS kso5s sida

 

"Hej!

 

Jag jobbar som journalist på ett samhällsprogram som ska gå på TV4 i vår. Vi ska göra ett inslag om svenska krigsveteraner som har tagit mycket intryck från sin tid utomlands, människor som har kommit hem från Balkan, Afghanistan och andra områden och mår dåligt i dag.

 

Vi vill ha alltså ha kontakt med killar och tjejer som har erfarenhet från utlandstjänst.

 

Tack på förhand.

 

Karl-Johan Karlsson"

 

jag antar att just det där må dåligt är ett litet nyckelord. Han strök dock inte under det själv utan det gjorde jag för att förtydliga

:)

Link to comment
Share on other sites

Tittar man i Meter Films produktionsarkiv så ser man att de är skaparna av kvalitetsprodukter som Idol, BigBrother, ColdCaseSverige, Farligt Möte, Oumi och Masterplan.

 

Konstigt nog har de aldrig producerat samhällsprogram tidigare (enligt deras på webben publicerade arkiv).

Link to comment
Share on other sites

Knepigt det där att man alltid blir lite defensivt inställd när sånt här dyker upp, kan ju säkert vara jätte seriöst och hur bra program som helst och ändå funderar man i första hand "vad vill de åt?"

Å andra sidan så är väl det en bra grej att tänka så antar jag.

 

Minns ni den här? Jargong, söker lumparjargong

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!