Jump to content

IA06

Recommended Posts

Posted

Kunde varit kul att veta vilka som blivit antagna till IA06. Fick samtal idag, trevligt.

Någon som vet hur tiden i Revingehed skall utnyttjas till max?

• Replies 749
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

jag blev inte erbjuden en plats men dom ringde mig för att kolla om jag var sugen.............. om en vecka två så kommer dom med ett besked för då e dom klara!!!! Hur kan folk redan nu vara erbjudna platser då dom inte är klara????

Posted
jag blev inte erbjuden en plats men dom ringde mig för att kolla om jag var sugen.............. om en vecka två så kommer dom med ett besked för då e dom klara!!!! Hur kan folk redan nu vara erbjudna platser då dom inte är klara????

Jo det är samma här, erfarenheten säger mig att man ligger mycket bra till om de ringer, ska inte ta ut något i förskott dock...

Sen finns det ju synska personer på forumet som säkerligen har plytet fullt med sylt just nu, men det är en helt annan sak :P

Posted

Hmm undrar om jag är trög i hjärnan men jag får inte ihop att du inte blev erbjuden en plats men att de ringde dig för att kolla om du var sugen.... ???!!! :-(

Posted

Hmm undrar om jag är trög i hjärnan men jag får inte ihop att du inte blev erbjuden en plats men att de ringde dig för att kolla om du var sugen.... ???!!! :dong:

De kanske inte erbjuder någon nån plats? Men ringer till de rävar de tycker är intressanta för att se om de är intresserade eller om de bara har sökt platsen av gammal vana? Finns nog många som söker men inte har tänkt så mycket längre än....ääähh jag söker så får man se om de ringer.

:-(

Posted (edited)

Hmm undrar om jag är trög i hjärnan men jag får inte ihop att du inte blev erbjuden en plats men att de ringde dig för att kolla om du var sugen.... ???!!! :-(

Nja, de erbjuder inte platser rakt över telefon, de har gjort en första "grovgallring" bland de som sökt, de som de tycker är intressanta ringer de upp, sen är det bara att vänta på lappen

1 du är antagen

2 du är reserv

3 du har inte blivit antagen

Detta för att de ska kunna ringa fler om de stöter på någon som direkt säger nej tack, jag är inte sugen.

Finns väl undantag som vanligt men så här har förfarandet varit de gånger jag rykryterats (KS07, KS10, LA05) och så även denna gång.

Edit: lite p-tvåa...

Edited by alfie
Posted
De kanske inte erbjuder någon nån plats? Men ringer till de rävar de tycker är intressanta för att se om de är intresserade eller om de bara har sökt platsen av gammal vana? Finns nog många som söker men inte har tänkt så mycket längre än....ääähh jag söker så får man se om de ringer.

:-(

Då är jag med på banan igen. Inför KS11 ringde de och intervjuade innan. För IF06 JAS så damp det bara ned ett antagningsbesked utan något samtal så det är inte över m.a.o förrän vecka 13-14 när antagningsbeskeden skickas ut.

Posted
Men va fan... ännu en dag som gått utan samtal... doh

Detta är ett långskott och jag vet inte om det är så, men kan ju vara så att de tycker du varit ute lite för nyligen, 1 år brukar de ju säga (är de desperata så behövs det inte alltid ens 3 veckor...) om inte annat så kommer det ju alltid en morgondag också... det tar tid att ringa över 150 pers...

Posted

Tack för hoppet... Tror inte de kommer bry sig om man vart ute nu nyligen... man kommer ju vara på P7 ganska länge så ett år hemma klarar man ju lätt.

Cya

Posted

Blev erbjuden en tjänst i dag skall lämna svar idag. Tydligen sista dagen för dem att rekrytera.

Har dock en plats till en mission just nu.

Vad tror ni. skickar man IA06 till AFrika i början av nästa år??

Posted
Blev erbjuden en tjänst i dag skall lämna svar idag. Tydligen sista dagen för dem att rekrytera.

Har dock en plats till en mission just nu.

Vad tror ni. skickar man IA06 till AFrika i början av nästa år??

Jag tror att IA06 kommer göra 3 månader i kosovo i rent utvärderingssyfte. Och detta kanske under hösten 2007?

Jag skulle uppskatta chansen till Afrika med IA06 som relativt liten. Men visst finns den!!

:)

Posted

Tror missioner i utb syfte är det slut på. IA01 åkte på ett politiskt beslut till Kosovo, (swe ordf i EU)

LA03 skickades till Liberia. Ny mission i Afrika om så blir. Då har man ett färdigt förband -07 att bara skicka.

Man är lite sugenhar nämligen tillhört IA01, IA02, IA03, detta skulle innebära att jag varit med i alla Sveriges insatsförband.

mmm...

Posted (edited)
Tror missioner i utb syfte är det slut på. IA01 åkte på ett politiskt beslut till Kosovo, (swe ordf i EU)

LA03 skickades till Liberia. Ny mission i Afrika om så blir. Då har man ett färdigt förband -07 att bara skicka.

Man är lite sugenhar nämligen tillhört IA01, IA02, IA03, detta skulle innebära att jag varit med i alla Sveriges insatsförband.

mmm...

Utbildningssyfte tror jag är fel ord att använda, övningssyfte skulle jag snarare kalla det. Öva insats inför NBG och då kanske främst inte för soldaterna utan hela apparaten runt omkring. Naturligtvis hoppas alla på en 01:a, det gör man väl alltid, men i brist på de så får det väl bli kosovo motsv.

Edit: Hörde om folk som blev uppringda idag så tappat inte hoppet än därute!!

Edited by alfie
Posted

Inte riktigt, du har väl inte varit med i EN, IF, NC, IUB, IKS, BC, SB och allt vad de nu heter. Innan IA fanns dessutom SR (SWERAP).

Men jag förstår vad du menar.

Posted

Inte riktigt, du har väl inte varit med i EN, IF, NC, IUB, IKS, BC, SB och allt vad de nu heter. Innan IA fanns dessutom SR (SWERAP).

För att inte glömma alla sk "B" förband som fanns innan SWERAP (B som i Beredskapsförband typ B064, B068 osv tex så var första missionen i Bosnien det sista B förbandet och gick under benämningen "B 099")

/T

Ni som har blivit uppringda, har det varit på dagen eller kvällen???

Jag hade ett missat samtal m hemligt nummer 20.16 igår kväll, kan man ha missat ett IA samtal???

Attans i såfall!!!

/T

Posted

För att inte glömma alla sk "B" förband som fanns innan SWERAP (B som i Beredskapsförband typ B064, B068 osv tex så var första missionen i Bosnien det sista B förbandet och gick under benämningen "B 099")

/T

Jag hade ett missat samtal m hemligt nummer 20.16 igår kväll, kan man ha missat ett IA samtal???

Attans i såfall!!!

/T

Blev uppring runt 21 tiden, hörde en som blev uppringd i förmiddags...

Posted

Blev uppringd imorse, han skulle ringa tillbaks ikväll. Kommer dock tacka nej pga att jag inte vill ta 18månaders uppehåll från studierna. Trodde när ja sökte att det skulle bli beredskap hemifrån om man säger, då hade jag kunnat kombinera det med studier.

Jäkligt synd då jag är sjukt sugen på att åka. Sökte liberia, kosovo och afgaistan utan resultat och nu när man får chansen så kan man inte ta den tyvärr... :(

Posted

mmm...

Som jag har fattat det så är det primära syftet med IA06 att testa och utvärdera T3 och de övriga delarna inför NBG. Det är därför jag inte tror att IA06 kommer bege sig iväg på någon ny spännande 01:a någonstans. Inom ramen för testerna så är det väl planerat för en testmission och då antar jag man satsar på ett relativt nära o ett"billigt" alternativ. Därav min gissning på Kosovo. Men visst finns chansen att det blir IA06 som utgör grunden för nått nytt o spännande? Men jag tror inte det!!

:happy:

Posted

Hmm undrar om jag är trög i hjärnan men jag får inte ihop att du inte blev erbjuden en plats men att de ringde dig för att kolla om du var sugen.... ???!!! :/

Jag anser att man blir erbjuden en plats när man har det på papper.....

Posted (edited)
Fan fan fan... ja ni fattar nog vad jag menar. Inget smatal idag heller. DOH

If you build it they will call............................if you build it they will call............................if you build it they will call............................if you build it they will call............................if you build it they will call............................if you build it they will call............................if you build it they will call

:angry:

Edited by Kingecho1
Posted

Nu har jag blivit uppringd två gånger. Först var det "intervjun", sedan ringdes det idag för att konfirmera att jag fortfarande var intresserad och skulle svara ja om antagningen damp ner i lådan.

Känns ju onekligen positivt. 8-/

Sömnlösa nätter.

:angry:

Posted
Nu har jag blivit uppringd två gånger. Först var det "intervjun", sedan ringdes det idag för att konfirmera att jag fortfarande var intresserad och skulle svara ja om antagningen damp ner i lådan.

Känns ju onekligen positivt. :clap:

Sömnlösa nätter.

Nu liknar det ett erbjudande om en plats

Posted

Känns ju onekligen positivt. :clap:

Sömnlösa nätter.

Många gratulationer! Vilken tjänst är det som är på tapeten?

Posted

Attans i såfall!!!

/T

Kan nog vara så. Jag blev uppringd på jobbet vid två tillfällen. Jag svarade "ja" för övrigt.

Hoppas de ringer dig igen.