Jump to content

Recommended Posts

• Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är de meningen att de ska bli många såna som jag (pinkys) på LA05 eller hörde något om de och va de lutar åt om man ser till bekanta dom ringt också så verkar de som att de kommer bli många "oskulder" som åker hoppas jag får bli av med min ja me nu :P

Min tro är att man förlänger (man har förlängt tidigare LA-missioner) för att helt enkelt komma i fas med våra civila terminer (skola motsv). Så gjordes på tidiga KS-missioner också.

Tyder på att LA-missionerna kommer fortsätta ett tag...

Jag blev uppringd och han frågade lite om kunskaper osv. Skulle höra av sig ikväll eller imorron.

har dom ringt dig i dag?

mig värkar dom ha glömt bort

Ja, blev en lite utförligare intervju idag, så nu är det bara att vänta på v. 37.

blev uppringd i tisdagskväll, sa givetvis ja.

inryck v2, nedrotation v13, hemrotation v47, 2st leave om vardera 2v sa man till mig. svar kommer senast v37.

Fick jag med.. Men jag vet inte vad man vill..

Ang. fler oskulder eller pinkys eller vad ni kallar oss, så har jag också fått uppfattningen att de ville föryngra, men den har jag framförallt fått från äldre som vill igen..

Tyckte också det kändes mastigt med 8 månader, inte alls vad jag var inställd på när jag sökte.

Tänk vilken tur att datorn uppfanns så miffon som oss kan

fördriva tiden här då vi inte orkar släpa våra tröga

kroppar ut i friska luften..

Bara sitter här och väntar på mer info om LA05.

Kommer nog vara här varje timme och kolla!

Så där två veckor eller så!

Lycka till er som har blivit uppringda!

;)

En av anledningarna till att man vill ha många pinkysar kan vara att man vill ha en bra tillgång på yxor när rekryteringen till BG startar, ta t.ex P10. När man rekryterade till KS06 så hade man IA03 i åtanke också. :baskerFN:

En ny generation krigare måste utbildas så att vi gamla yxor kan skapa oss ett civilt liv och bli klara med studier!(försöka iallafall). :)

En av anledningarna till att man vill ha många pinkysar kan vara att man vill ha en bra tillgång på yxor när rekryteringen till BG startar, ta t.ex P10. När man rekryterade till KS06 så hade man IA03 i åtanke också.  :camo: 

En ny generation krigare måste utbildas så att vi gamla yxor kan skapa oss ett civilt liv och bli klara med studier!(försöka iallafall).  :D

Hur menar du nu? KS06 och IA03 var väl inte under samma period? Vi hade flera soldater på IA03 som hade varit på KS06.

Kanske bara är jag som är trög o inte förstår vad du menar? :huh:

jaegare.

Det var en del från KS06 som sedan kom med i IA03, det var nog så det menades.

Dvs, man hade rekryterat nytt blod till 06an som man senare rekryterade till IA, då hade de soldaterna fått viss utlandserfarenhet vilket gjorde att IA03 inte behövde ta med så många pinkysar.

Var det så du menade BARBIE?

Angående vakanserna; använder man Ra195 i Liberia? Skulle det då vara på signalC?

Och vad är en Ra195 ALE? Mystiskt tycker jag...

Man använder Ra 1951, Ra 195 med ett modem som heter ALE. En riktig attitydsövning att handha.

För övrigt tackat nej fem gånger i denna veckan. Har andra planer trots att man egentligen vill. :camo:

Det verkar kanske långt men tänk på att utbildningen är nästan 2 månader och sen är man ca: 6 månder i missionsområdet.

Jag ryckte in 1/8 och roterar ner den 26/9 och kommer (förmodligen) hem den 2/4 -2006 (LA04)

Det är lite skillnad på utbildningens längd nu jämfört med BA, den var på 3 veckor för skytte.

:camo:

• BlåGul -1

Till mig sa han.. jag har hört.. det går ju rykten om...

..och sedan kan man kolla på mil.se/int (vakansplatserna, gissningsvis samma längd på missionen):

Utbildning:

Januari - mars 2006

Utlandstjänst:

Mars t.o.m. november 2006

Disco

Avundsjuk? Njae, snarare så att man får 30 sek på sig att fundera på om det är en lämplig tid att åka, det är det det handlar om mest. För några år sedan svarade man ja på allt och sket fullständigt i allt annat. Men nu med lite utlandstid i ryggen och några års erfarenhet av det verkliga livet så börjar man bli lite kräsen och väljer bort det som inte lockar något fantastiskt mycket.

Men de 30 sekundrarna man har på sig att bestäma om man ska riskera privatliv och civil karriär är ganska jobbiga om du frågar mig.

Dvs, sålänge ni är unga och obundna så kan jag bara ge rådet att göra vad ni vill, och inte vad som förväntas av er. Jag har själv kommit hem till flyttkartonger och 4 månaders obetalda räkningar, men jag ångrar ingenting förutom att jag inte passade på att åka oftare när jag var singel och obunden.

Men som sagt, jag har blivit kräsen och vill helst att det ska vara ett aktivt område jag kommer till.