Jump to content

Recommended Posts

Posted

Snygga bilder från C4, många trevliga plastskapelser där!

Min Canadian Western Star 4900 är en ren byggsats, byggd av olika kit och tillbehör, trailern är Revell.

MAN TGS bilarna är EMEK och har rullande hjul, det går att från tyskland beställa och montera RC, men mina modeller är "statiska" i hyllan!

Posted (edited)

Schysst stuk på den Stukan.. Ett riktigt fult flygplan, Ju-87an.. När får jag se den IRL? Stockholm? MG?

PS Startade i helgen med Stukans moderna motsvarighet, modern och modern förresten.. men vi får se om det blir något mer i närtid. Har lite andra projekt jag ska försöka avsluta. Det är dock skönt att bara sitta och slöbygga ibland

Edited by Erik_G
Posted

Schysst stuk på den Stukan.. Ett riktigt fult flygplan, Ju-87an.. När får jag se den IRL? Stockholm? MG?

PS Startade i helgen med Stukans moderna motsvarighet, modern och modern förresten.. men vi får se om det blir något mer i närtid. Har lite andra projekt jag ska försöka avsluta. Det är dock skönt att bara sitta och slöbygga ibland

TAck Erik :D

Jo, det har du väldigt rätt i ...mer slöbygge åt folket!

Betvivlar att det blir någe Stockholm för mig........har ett stort hål här hemma där alla sekinerna försvinner ner i :/

• 2 weeks later...
Posted

Tänkte posta i en annan tråd tills jag snubblade över denna och insåg att det här är helt rätt tråd för mitt senaste projekt. :rockon:

pepparkakshus.jpg

• 1 month later...
Posted

Äsch, den är inte så snygg om man kommer nära.. men NÄSTA modell däremot. Ni ska se vilka små juveler till GRU-7(A) jag har i min bygghörna just nu..

/E

Posted

Äsch, den är inte så snygg om man kommer nära.. men NÄSTA modell däremot. Ni ska se vilka små juveler till GRU-7(A) jag har i min bygghörna just nu..

/E

Aires eller quickboost?

JA just ja du hade en perserkatt på G....tänka sig, jag har en inplanerad jag med i år :D

Posted

Nuvarande byggprojekt är en Mig 15 i Skala 1 / 72. Har en hylla fylld av modeller byggda med kärlek, om än inte så mycket skicklighet. Har aldrig haft mycket tålamod eller fingerfärdighet, och skickligt modellbygge kräver en hel del av båda de sakerna. Vidare har jag aldrig varit så förtjust i att bygga saker enligt ritningar, så de flesta av mina maskiner har kontrafaktoriska eller annorlunda målningar. Nedan så ser vi S 31 Spitfire (med markeringarna åt fel håll...) , A 38 "Super Etendard", F 20 Tigershark och ett speciellt exemplar av Fpl 39.

32389410150529378414804.jpg

32554210150529377479804.jpg

32561810150529378489804.jpg

32804410150529377229804.jpg

Posted

Kul idé med Super Etendarden med Rb 15. :)

Aigore: Jo, det är Aires.. små juveler är de, de har verkligen alla detaljer från den riktiga stolen..

Här kommer ett smakprov

bangseats-600x398.jpg

Tänkte starta en tråd på ARC så snart "pitten" är lite mer fotogenique också, har lite frågor som behöver svar..

Ska du bygga HB eller Hases?

Posted

@Jonathan

Det var svenskt i annorlunda tappning, kreativt :D

@Erik

JA men de knallpallarna ser ju riktigt najsiga ut :D Önskar man fick med dekaler till dom...

Det blir en Hase med alla tillbehör :P

Posted

Det följer med dekaler i HB-låddan för de största stol-stencilerna, så de kommer väl dit så småningom. 'Gawan verkar så svårbyggd. Passformen mellan framkropp och bakkropp verkar helt OK på HB´s Luftintagens utsidor verkar också passa rätt bra. Insidan kommer nog kräva lite jobb däremot.

Hur går det med Dältapilen då?

/E

Posted

Jo, visst är Gawan knivig att få ihop men det går...blir min 3:e gawa F-jorton, end del trassel slipper jag då jag har resin hjulbrunnar så jag sliper fäktas med dom så det är bara luft intagen men det beror på om det är en sen eller tidig release av modellen...de hann visst åtgärda det.

darten ska bara blanklackas klart...tappade lite mojo bara, blir inte ett mästerverk precis när det blir klart.

Posted

Är det någon som har byggt ett JAS 39 NG/EF som man skulle kunna få se?

Det finns säkert något fantasibygge som någon har gjort. Eftersom det inte är bestämt hur en eventuell Gripen NG eller E/F ska se ut så är alla försök att göra en sådan ett fantasibygge.

Posted

Klar med årets första bygge :D

Bidde en F-106 Delta Dagger från 318th FIS

Fint bygge! F-106 hette Delta Dart och F-102 Delta Dagger!

Sikten framåt kan inte varit så bra med de små rutorna och balken i mitten.

Någon som vet varför huven byggdes på det sättet?

Posted

Klar med årets första bygge :D

Bidde en F-106 Delta Dagger från 318th FIS

Fint bygge! F-106 hette Delta Dart och F-102 Delta Dagger!

Sikten framåt kan inte varit så bra med de små rutorna och balken i mitten.

Någon som vet varför huven byggdes på det sättet?

Självklart hette den Dart, Hjärnsläpp :rodna:

Sikt framåt är väl onödigt

cockpit3.jpg

• 1 month later...
  • 1 month later...
Posted

Dags att bumpa upp den här tråden lite.

Tamiyas P51D Mustand i skala 1/48 som dekaltrimmats till en svensk J26. Dekalerna är från ett litet svenskt enmansföretag som heter RBD Decals och rekommenderas starkt om man vill bygga en svensk Musse. Ja ghar skrivit en utförligare recension på dekalerna här: http://www.plasticwarfare.se/2012/04/decal-review-j26-swedish-mustangs-from-rbd-decals/

Modellen är målad med Alclads aluminiumfärg. Jag har brutit upp den monotona finishen lite genom att maskera lite panellinjer och droppa några droppar Alclad Exhaust i aluminiumfärgen för att få en något mörkare nyans.

DSC0538.jpg

DSC0528.jpg

DSC0529.jpg

• Like 6
Posted

Hej!

Har funderat på att bygga mitt andra modell bygge, det första var en JAS39. Någon som har ett tips på typ (hkp 16, strv 122) , kan tänka mig allt från pansar, till flyge- och flytetyg (svenskt).

Posted

Hej!

Har funderat på att bygga mitt andra modell bygge, det första var en JAS39. Någon som har ett tips på typ (hkp 16, strv 122) , kan tänka mig allt från pansar, till flyge- och flytetyg (svenskt).

Jag tycker det byggs för få Helikopter 4 och Lansen så det är mina tips.

Posted

@Erik G

Snyggt. Jag kom dock att tänka på en sak. Jag vet att vissa J 26 hade bakomvarnaren (AN/APS-13), men hur var det med Detrola-mottagaren och IFF? Anledningen till att jag kom på det nu är avsaknaden av Detrola-antennen som gick från fenan och genom huven. Har sett några bilder på J 26 där det ser ut som om hålet i huven är igenfyllt, så frågan är om den någonsin suttit monterad på svenska maskiner.