Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

• Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

en fråga till The Swede eller nån annan händig människa.

har ni förslag på hur man skulle kunna montera avbärarbälte på en Stridssäck med motsvarande modifiering som The Swedes?

• 4 months later...
Posted

Hmm... är det någon som råkar veta vart/om dom tidigare omtalade sjukvårds fickorna till SS2K går att uppbringa någolunda ärligt ??? :baskerPa:

• 9 months later...
Posted

@The Swede (eller annan som kan tänkas veta):

Jag vill göra likadan mod som The Swede, men var i hela friden kan man hitta dragkedjan (YKK-10) som passar PLCE-fickorna i Stockholm?

Jag har frågat/ringt till flera sömnad/tyg/friluftsbutiker utan att få ett svar på min fråga! :rockon:

Vidare: var finns, i dagsläget, PLCE-fickor att köpa för en billig slant? (ett par extra kan vara bra att ha till Berghausen)

Posted

Jag gjorde så att jag köpte fyra fickor eftersom de var så billiga.

Två skrotade jag och tog dragkedjorna ifrån och de andra två användes som sidofickor.

Tyvärr har överskottet i Skultorp lagts ner så den vägen är stängd.

Tror jag sett någon brittisk surplusaffär på nätet där man kan köpa PLCE-fickor, både nya och beg.

Kör en GOOGLE-sök på PLCE så borde du hitta något.

The Swede :blink:

Posted

Ok, PLCE-fickor har jag nu hittat till varierande priser, dock har jag redan ett par (som just nu sitter på Berghausen). Just nu är jag alltså ute efter YKK-10 dragkedjan som ingen verkar besitta. :baskerKav:

Swede: ok, då var ditt "dragkedje-bekymmer" löst redan där, det är taget.

• 2 weeks later...
Posted (edited)

The Swede får ursäkta trådkapningen. Men jag tror på återvinning och det hälsomsamma i detta (plus att vid sökning så var det hela tiden den här tråden man hamnade i...)

Recons Sidofickor har ju funnits på marknaden ett tag nu, och jag ser att flera här har skaffat dessa. Jag har även stött på ett antal säckar med dessa fickor i verkligheten, men jag har aldrig haft chansen att fråga ut ägaren om dess dygder, fördelar och packplan, så jag tycker det är dags att någon recenserar dessa.

Hur är kvaliteén? Hur sitter dem? Funkar dem? Vad stoppar ni i dem? Håller dem? Används dem?

Erfarenheter från flera PLCE-försök uppskattas också!

Tacksam för svar.

Edited by Sytare
Posted

Jag fick mina sidofickor ifrån den första batchen som syddes. Dom har nu hängt med ett tag och har inte gett vika på något vis.

Jag brukar ha en 2liters PET-flaska med vatten i den ena och kök å käk i den andra. Dom är ju inte så gigantiskt stora men det räcker till.

Det enda negativa som jag kan komma på är att jag tycker att dragkedjorna i locket är lite tröga. Jag hade gärna sett att det satt en större modell av dragkedja ditsydd.

Förövrigt så känns det som om dom kommer att överleva ett bra tag framöver.

Att dom inte går att ta av och sätta ihop till en liten rygga ser jag inte som nåt problem. Det har jag en annan rygga till för.

Jag kan bara rekomendera dessa fickor.

Posted (edited)

Nån som testat Recon-fickorna på PALS-bestyckade ryggsäckar?

Edited by Vargas
Posted
The Swede får ursäkta trådkapningen. Men jag tror på återvinning och det hälsomsamma i detta (plus att vid sökning så var det hela tiden den här tråden man hamnade i...)

Recons Sidofickor har ju funnits på marknaden ett tag nu, och jag ser att flera här har skaffat dessa. Jag har även stött på ett antal säckar med dessa fickor i verkligheten, men jag har aldrig haft chansen att fråga ut ägaren om dess dygder, fördelar och packplan, så jag tycker det är dags att någon recenserar dessa.

Hur är kvaliteén? Hur sitter dem? Funkar dem? Vad stoppar ni i dem? Håller dem? Används dem?

Tacksam för svar.

Jag har recons 6l sidofickor till min SS2K och jag tycker det funkar bra.

Jag har bara småsaker som sockar, vantar, termos, snuskburk och lite mat. Det blir mer åtkomligt

och man slipper öppna ryggsäcken för ta ut småsaker och det blir mer plats för kläder

i själva ryggsäcken.

Posted

Tacksam för svar.

Sytare:

Du har ju sett min moddade PLCE-ficka i verkligheten.

En så kallad mini stridssäck (E&E säck)

Rymmer Minitrangia, 0,5 l vattenflaska.

Taiga goretex ställ, värmetröja.

Går att komplettera med diverse fickor på utsidan.

Även en kart/dokumentficka in mot ryggen.

sv2k002hp4.jpg

Posted (edited)

Så här ser min Patroels moddade sidfickor ut det är moddade PLCE fastsatta med PC .

Kanske i bredaste laget men de rymmer mkt :D

im002382mh1.th.jpg

Edited by SISU