Jump to content

Mobiltelefon


Guest Dedicated

Recommended Posts

OT

Bussbolaget jag jobbar för har förbjudit oss förare att snacka i mobil medan vi kör vilket är bra

Mobiler är bra till mycket men man ska fasen varken använda dom eller ha på dom i tid och otid :D Har sett åtskilliga människor ha på mobilen när man inte ska som tex på möten suck för att inte snacka om i skolorna hmm hur låter det på lektioner egentligen?

Jag ska köpa en ny mobil snart eftersom min ericsson sagt upp sej idag efter att min yngsta son Jocke spillt saft över den :( tror det blir en Nokia då

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Amenvafaen! En armé är ingen armé om den inte håller sig till ordonannser och vevtelefoner! ;) :P

 

Förresten, låt oss säga att ni håller i en timslång genomgång (i det militära). Plötsligt ringer en mobiltelefon och det visar sig att den tillhör korpral Sven Svensson, som sitter på andra raden från "katedern" sett. Detta trots att ni sagt till om att samtliga mobila kommunikationsmedel skulle vara avstängda innan genomgångens början. Hur reagerar ni?

 

Ska man kasta ut vederbörande med huvudet före, eller vara förlåtande? :D

 

 

Hälsningar, Foxtrot Lima :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nu har (äntligen) min Siemens m35 lagt av och det är dags att leta upp en ny, vilken skall man välja?

Det är ju en hel djungel där ute....

 

Det lutar nog åt en panasonic gd87 eller nåt i den stilen..

 

jag vill ha en liten smidig sak med lite coola funktioner

 

Har ni några förslag?

 

 

MVH

JohnDoe

Link to comment
Share on other sites

Själv har jag kollat in Ericssons nya flaggskepp T610.

148530l.jpg

 

Hade ögonen på Nokias 7250 innan, men efter att ha varit och pillat på båda i butiken kändes T610:an betydligt mer prisvärd.

(Dessutom 61000 färger mer!)

 

Läs recensioner på pricerunner.com

 

GD87:an kan jag iofs hålla med om att den är lockande. Men har du tålamodet inne så varför inte vänta in Neonode's N1:a!

neonode_4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet vad Nokias senaste stöt- och vattenskyddade modell heter? Den som är efter 5210. Någon som har några erfarenheter?

Nokia har ju annars en bra hemsida som hittas på adressen: www.nokia.se

Där har du ju alla info (och lite till) om samtliga modeller.

 

Tror telefonen du tänker på är 5100.

nokia-5100.jpg

Link to comment
Share on other sites

Neonode verkar riktigt cool......hittar dock ingen info varken på deras hemsida eller google, ngn som vet realese datum på den?

Den skulle varit ute denna sommaren men har skjutits upp och upp.... Ingen vet än. :P

Link to comment
Share on other sites

Neonode verkar riktigt cool......hittar dock ingen info varken på deras hemsida eller google, ngn som vet realese datum på den?

Den skulle varit ute denna sommaren men har skjutits upp och upp.... Ingen vet än. :P

ÄÄÄÄH :lol:

 

nej det får bli GD87 ändå den verkar vara ok :/GD87 :lol:

Edited by JohnDoe
Link to comment
Share on other sites

Hehe, jag ska ocså köpa ny lur men kan inte bestämma mig. Nu har jag en nokia 3210 med spräckt display(fyllehantering) och kasst batteri som räcker typ 5 talminuter. Jag har kikat på Ericsson T310 och den verkar vettig i sin prisklass

Link to comment
Share on other sites

Det är fan otroligt egentligen, jag kikade på t310 och dem har klämt in Tony Hawks pro skater och force feedback i nallen :/

 

Tekniken gör en mörkrädd alltså

 

 

JohnDoe

Edited by JohnDoe
Link to comment
Share on other sites

är också inne på en ny "nalle", det lutar åt en ericsson P800. den luren har allt man kan önska och lite till... :blink:

Äh, det e ju för fan en hel jävla dator..... Nej, för 8 tuss kan man göra så mkt annat trevligt!

smiley-amf.gif

Link to comment
Share on other sites

Ericsson R250s PRO.

Klockren telefon för oss som huserar i obygden. Kan förövrigt användas för att avliva både laxar och kaniner... Vilken annan nalle kan det?

Samtliga som är tillverkade före 1995 :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hur macgyver är den kopplingen då?? :blink:

 

ÄR trådarna ihoptvinnade, eller moddade med normal hankoppling ->tvåtråd :)

 

//Fu Dahlberg - Ledning och sambands GB :D

Hoho. Under slutövningen så kopplade VQ in sig i TS-nätet via en anslutning till PTN. De fick då ringa upp det Enköpings-numret som ledde in i TS-molnet och gå vägen om växeloperatören vid varje samtal...

 

Så går det när man inte har en fungerande AP :)

Link to comment
Share on other sites

alla nya telefoner e ju värdelösa att ha med sig i gratängen, de två bästa nallarna som finns är Ericsson 868 och Nokia 6150!!

de e de enda nallarna som är stöt och vattentäta. har haft min 868 i alla lägen där naturen har haft möjlighet att påverka i snart 4år. Börjar mer och mer att mistänka att den är helt odödlig har inte ens bytt bateri.

annars skulle en nmt450 vara det optimala men dom är ju helt omöjliga att få tag på, annars har de ju täckning ÖVERALLT, mindre smidiga dock...

Link to comment
Share on other sites

Har inte orkat läsa alla inlägg, men har ni inte funderat på att lämna nallen hemma och njuta av att inte kunna bli nådda av vänner eller mamma...Stäng av telefonen, lämna den hemma!

 

- HvPrsk, som inte gillar när det ringer i skogen...

Link to comment
Share on other sites

Hur macgyver är den kopplingen då?? :blink:

 

ÄR trådarna ihoptvinnade, eller moddade med normal hankoppling ->tvåtråd :)

 

//Fu Dahlberg - Ledning och sambands GB :blink:

Hoho. Under slutövningen så kopplade VQ in sig i TS-nätet via en anslutning till PTN. De fick då ringa upp det Enköpings-numret som ledde in i TS-molnet och gå vägen om växeloperatören vid varje samtal...

 

Så går det när man inte har en fungerande AP :D

öhhh?

 

Står inte när du låg inne, men på slutövningen -02 fick vi inte använda Ts9k...

Annars hadde vi en APs + en RL inlånad från P4, dock ej på slutövningen....

 

Att sedan VQ var kassa på att fata hur man använde systemet, kåter jag stå för sig själv...

Link to comment
Share on other sites

Står inte när du låg inne, men på slutövningen -02 fick vi inte använda Ts9k...

Annars hadde vi en APs + en RL inlånad från P4, dock ej på slutövningen....

 

Att sedan VQ var kassa på att fata hur man använde systemet, kåter jag stå för sig själv...

Jag är ny-muckad så det är ASÖ03 jag menar.

 

Vadå fick inte? Låter mysko...

Link to comment
Share on other sites

Mobiltelefoner ger himla bra läges kordinater om man vill skicka in flyg eller art... Spec om vet numret till höga officerare så är det toppen B) .(kollar i telefonkatalogen)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ni som gillar Ericsson R310...

 

Kan bara hålla med att det är den bästa tfn jag har haft sedan min 388 lämnade in p.g.a stöld.

 

Krånglade lite ibörjan... måndagsprogrammering... men sedan så - BÄST!!!

 

Synd att ERicsson inte tillverkar den längre...

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...