Jump to content

Mobiltelefon


Guest Dedicated

Recommended Posts

Guest Dedicated

Har tröttnat på att min Nokia 3310 ringer upp allt och alla, trots knapplås och speciell hållare i bältet för den. Behöver ha tips på "nalle" som tål att ha med i fält utan ovan beskrivna trista brister? Nix, har inga ambitioner att "WAPPA" i skogen, den ska gå att ringa på, det räcker!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Radagast

Ett bättre "fodral/hölster" till din telefon kan vara ett billigare alternativ. Fast då är ju fortfarande ett problem det där med knapparna som ofrivilligt trycks in.

 

Om du ska ha en ny telefon så kanske du bör satsa på någon med lucka för knappsatsen. Sen kan man ju köpa nån gammal kaka att bara ha ute i fält, som man temporärt flyttat över kortet till, och som man inte lär gråta floder över om man råkar pajja den. Finns säkert många på blocket.se

Link to comment
Share on other sites

Nokias gummilur 5210 kan jag rekommendera känner personer som använder den i sitt arbete som bla Ambulanssjv ,väktare och dyl. dom säger att den tydligen ska vara lika bra som ericssons men du var ju tydligen lite negativ till nokia ;) jag ska nog köpa en sån oxå! Om du vill köpa en bygg-ericsson telefon så får du nog leta efter en begangnad för dom säljs ju inte längre ???

 

// Tompa

Link to comment
Share on other sites

Dom flesta befäl på T2 hadde GummiEriksonen, den verkade funka bra...

 

Testerna som gjorde på en mässa var ochså väldigt imponerande, bla slängning utifrån balkong på 3dje våningen...

Link to comment
Share on other sites

Clas ohlson har detta fodral för 249 kr.

320113_Xw2.jpg

Mobiltelefonväska BOXIT Passar de flesta telefonmodeller. Väskan är vatten-/dammtät och extra stöttålig. Väskan flyter med en telefon på max 160g. Telefonen kan användas som vanligt då väskan är utrustad med ett vattentätt filter (Gore audio membrane). Fronten är av mjuk plast som gör att det är enkelt att trycka på knapparna. Lev i osorterade färger svart, blå, gul och transparent.

 

Har tittat lite på en sådan men har en Ericsson med lucka och då funkar ju inte det :(

Men med en Nokia borde det gå bra.

Link to comment
Share on other sites

Polaren dränkte sin R310 i cider :) och det överlevde den.

Enda problemet var att knapparna fastnade nedtryckta när han skulle skriva ett SMS dagen efter :D

Nu löste han problemet genom att lägga den i ett handfat med ljumet vatten ett tag...

Link to comment
Share on other sites

När jag började på Ing2 i somras hade jag en Nokia 3210.

Tyvärr tyckte den inte om den regniga sommaren utan sa upp sig utan förvarning.

 

Nu kör jag med en Siemens M35i som är både stöt och fukttålig.

 

Den funkar suveränt och jag har inte haft några problem med att den ringer upp av sig själv.

 

The Swede

Link to comment
Share on other sites

Hade själv en "Gummi Eriksson" funkade alldeles utmärkt tills en skruv på bak kappan lossnade och gjorde telefonen till en mindre styrktålig vara, displayen la av under tiden utan skruv exempelvis. Har numera bytt tillbaks till en T28, och har med den i skogen ungefär tre dagar i veckan, vinter som sommar, har inte haft ett problem med den, trots kraftig svettbildning (mysigt ord) i jackan osv. Den har hållt för mig i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated

Har hittat en (ny) R310s nu....ska bara ha en allvarlig diskussion med min kombinerade regerings/ekonomi-chef hemma om den väldigt stora nyttan av ett dylikt inköp.

 

Väldigt bra argument mottages tacksamt!

 

POF

Link to comment
Share on other sites

Var för något år sen på en middag sponsrad av ericsson där dom lottade ut ett antal gumminallar.

 

Dock användes dom innan det av Ericssonkillen som drikpinne på scen och funkade utmärkt sen.

Rätt imponerade faktiskt.

 

/Målis

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. payne
Har hittat en (ny) R310s nu....ska bara ha en allvarlig diskussion med min kombinerade regerings/ekonomi-chef hemma om den väldigt stora nyttan av ett dylikt inköp.

 

Väldigt bra argument mottages tacksamt!

 

POF

Haha! känner igen problemet!

 

Pröva med:Denna telefonen gör att jag alltid kommer hem tidigare än väntat från övningarna!  ;)

 

Alt 2:Med en sån kan jag i fortsättningen inte smutsa ner uniformen lika mycket,speciell sorts strålning i den!

(kan vara svårare,men testa)   :)

Link to comment
Share on other sites

Någon som vill veta hur det är att få sin mobil söndertuggad av en ung border collie hund som tyckte det var tråkigt att husse och matte åkt iväg? :D Min ericsson t29 sa upp sej med omedelbar verkan men det var en jäkla bra telefon dock så klarade den inte hund testet ???

Link to comment
Share on other sites

Tja, det beror på hur aktsam man är med mobilen, hadde en GA628, Ericsson, under hela min värnplikt... Den höll för allt... Allt från att ta en luftfärd ner i asfalten, till att ta sig ett bad i Havsvatten(ok det var hemma, men ändå ;) ) Tror dom nya tål mindre stryk, om dom nu inte är gjorda för att tåla stryk ;)

Link to comment
Share on other sites

Utöver att Erikssonen är ganska stötsäker så har den ju utvändlig antenn, och i motsats till vad Nokia kanske vill få en att tro så får man bättre mottagning än med en nalle med inbyggd antenn. Kan vara en fördel om man förutom att vårda sin mobil lite oömt även befinner sig mer än 50 m utanför tätbebyggt område.

Link to comment
Share on other sites

Har själv en Siemens M35i som får tåla en hel del stryk när man e ute och scoutar.

 

Har hållt väldigt bra än så länge, tappade den på sommarjobbet i sommras osså, från en vattenrutschikana 30 m upp ( på gräs ijofs). Den höll aldelses utmärk men fick sig en liten repaliknande sak på displayglaset.

Ingendirekt repa alstå, snarst en liten oxiderad bit. ni vet den "vita" färg som blir i skarven på en böjd plastbit.....

Så ingen riskt att man spräcker diplayen. (som jag vet är ett rätt vanligt fel på nokia telefoner)

Link to comment
Share on other sites

Till samtliga!

Om ni hittar en Ericsson T29s eller köper en begagnad så kolla om antennen är sönderbiten, ericsson namnet ovanför dispalyen nästan borta och grova repor i displayen , om den har dessa skavanker så är det nog min som jag tappat idag :(

Link to comment
Share on other sites

Till samtliga!

Om ni hittar en Ericsson T29s eller köper en begagnad så kolla om antennen är sönderbiten, ericsson namnet ovanför dispalyen nästan borta och grova repor i displayen , om den har dessa skavanker så är det nog min som jag tappat idag :(

*asg*

 

Förlåt för att jag skrattar men det var skitkul. :D

Link to comment
Share on other sites

Till samtliga!

Om ni hittar en Ericsson T29s eller köper en begagnad så kolla om antennen är sönderbiten, ericsson namnet ovanför dispalyen nästan borta och grova repor i displayen , om den har dessa skavanker så är det nog min som jag tappat idag :(

*asg*

 

Förlåt för att jag skrattar men det var skitkul. :D

Ser inte det roliga i det... :sneaky2

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
Till samtliga!

Om ni hittar en Ericsson T29s eller köper en begagnad så kolla om antennen är sönderbiten, ericsson namnet ovanför dispalyen nästan borta och grova repor i displayen , om den har dessa skavanker så är det nog min som jag tappat idag :(

The Mistaken; har du kollat i hundkorgen??? Med tanke på din vovves tidigare lite knepiga matvanor har hon kanske snott den av dig igen?

Link to comment
Share on other sites

Till samtliga!

Jag har hittat min Ericsson igen :) :) I Ekilstuna! Hur den nu hamnat där? Jag måste ha tappat den när jag åt lunch, nu kan handeln med diverse stöldgods och annat fortsätta.

Slut på meddelandet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...