Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Från T2s hemsida

Uppdaterad 8 oktober 2004 kl 15

av: Göran Trygg

Nyhetsbrev EB 01 v. 441-442

Personalen från rekresa 1 har lämnat sitt rekunderlag och sammanfattningsvis kan sägas att man uppfattade campens standard som relativt hög. De utrymmen som planeras att tilldelas MILU kommer säkert att räcka till för att ett bra arbete ska kunna utföras.

Under kommande vecka kommer vi att på denna sida lägga in några miljöbilder som rekstyrkan tagit på Camp Eagle Base.

Den personal som nu är uttagen till EB 01 kommer att få uttagnings-besked, inryckningsorder och övriga handlingar med posten under kommande vecka. (Vi kommer även att publicera listan här på nätet så snart överföringen mellan olika programvaror och webben är lösta.)

Några befattningar är just nu under tillsättande och samtidigt finns det några befattningar som vi gärna ser fler sökande till. Bland annat gäller det två tjänster som stabsassistent, en till resedetaljen och en till welfare/post. Vi tar gärna emot intresseanmälningar till dessa befattningar.

Det går bra att maila en intresseanmälan till mailadressen [email protected] eller gå in på "Rekrytering utlandstjänst" för ytterligare information.

Edited by Sgt Andersson
  • Replies 307
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hmmm

Blev upringd förra veckan och tillfrågad om jag ville komma med på EB01 som Stabsass, något som jag självklart accepterade. Enligt den som ringde upp så var det klart bara jag gick igenom kontrollerna (säkerhetsprövning mm) något som inte skulle vara något problem.

Och nu finns man inte med på listan :( Bittert !

Får hoppas att alla tjänsterna inte är uppstälda eller något....

Grattis ni andra !

GMY

Posted
Hmmm

Blev upringd förra veckan och tillfrågad om jag ville komma med på EB01 som Stabsass, något som jag självklart accepterade. Enligt den som ringde upp så var det klart bara jag gick igenom kontrollerna (säkerhetsprövning mm) något som inte skulle vara något problem.

Och nu finns man inte med på listan :( Bittert !

Får hoppas att alla tjänsterna inte är uppstälda eller något....

Grattis ni andra !

GMY

Ja vad hände med tjänsterna inom Und, HQ etc ?

Posted

Listan innehåller (precis som rubriken i dokumentet anger) endast tjänsterna som hör till MILU. Övriga enheter är EU FHQ, HQ MNTF (N), Liason and Observation Team samt MP-enhet. Allt finns att läsa på www.mil.se/int

/D

Posted
Listan innehåller (precis som rubriken i dokumentet anger) endast tjänsterna som hör till MILU. Övriga enheter är EU FHQ, HQ MNTF (N), Liason and Observation Team samt MP-enhet. Allt finns att läsa på www.mil.se/int

/D

:ph34r: Någon som vet när det bli "ringvecka" för EB02? :camo:

Posted

Hrm... :D

Jag skrev lite förhastat, kollade listan och läste inte texten....

Så nu väntar jag dagligen vid brevlådan för slutbeskedet.

Vill åka så där av tonen...

Ber om ursäkt för mitt lilla utbrott.

Ibland är man lite för het på gröten... :blink:

GMY

Posted

/D

jo så långt är jag ockå med - men när man läser nyhetsbrevet så verkar ju det mesta handla om just MILU och inte ett ord nämns om de andra delarna... man undrar ju bara hur och när rekrytering till dessa sker

Posted
jo så långt är jag ockå med - men när man läser nyhetsbrevet så verkar ju det mesta handla om just MILU och inte ett ord nämns om de andra delarna... man undrar ju bara hur och när rekrytering till dessa sker

MILU verkar till större delen bestå av folk från NL medan övriga delar inte gör det (rätta mig om jag har fel). En kvalificerad gissning är därför att T2 inriktar informationen lite mer mot MILU-folket.

/D

Posted

En vecka kvar till inryck. Fick personligen ett telefonsamtal i torsdags...

:baskerFN:

Så, hur tror ni vi får det där nere?

Ni med lite erfarenhet kanske kan förutspå...

Posted

:Malaj:

:navy: Säger bara en sak: ha det bra! :D

Posted

:Malaj:

Glassigt... :D

Taben har från 97 till 2000 (sist jag var där) utvecklats till en komplett amerikansk bas med softball fält och allt

Den gamla infarten som låg norr om Taben har rivits och ersats av ett bygga utan guds like med 3 eller 4 olika filer in. Den ligger Väster om flygfältet i banans längdriktning

Finns idag också 2 matsalar av samma strl som den första

Självklart finns PX och annat i samma stora utsräckning som innan.

Hur det är I AOR har jag svåprt att säga då det är 4 år sedan jag var där sist...

KAn bara önska er lycka till och säga att jag GÄRNA hade suttit med er på herkan ner.... De nya "Samverkan/undteamen!" hade varit en kul "sista" mission... :navy:

Posted

Så har man jobbat sitt sista pass :lala:

Och nu var det dags att ta fram väskan och börja packa.

Det skall bli så skönt att komma iväg slippa - jobbet och allt tjafs.

Posted
:angry: Så har man äntligen släppt lite info om EB02; rekryteringsperioden är förlängd till den 25 oktober.  ;)

http://www.mil.se/int/index.php?lang=S&c=n...=24094&ncid=286

Rekryteringen till EB02 är förlängd och pågår tom 8 november.

Kan man tro att det är bråda dagar för folket på bemanning månn tro....

Inga pengar, flytt av myndigheten, folk till Bosnien, folk till Liberia och folk till Afghanistan mm. Det verkar vara mycket som ska göras. Helst igår...

//Medic :dong:

Posted
:D Så har man äntligen släppt lite info om EB02; rekryteringsperioden är förlängd till den 25 oktober.  ;)

http://www.mil.se/int/index.php?lang=S&c=n...=24094&ncid=286

Rekryteringen till EB02 är förlängd och pågår tom 8 november.

Kan man tro att det är bråda dagar för folket på bemanning månn tro....

Inga pengar, flytt av myndigheten, folk till Bosnien, folk till Liberia och folk till Afghanistan mm. Det verkar vara mycket som ska göras. Helst igår...

//Medic :huh:

Va? Ska OPIL flytta med? vad vet du som inte jag vet? :)

Posted
Va? Ska OPIL flytta med? vad vet du som inte jag vet? :huh:

Nej jag vet nog inget som du inte vet. Troligast är det ett missförstånd som grundar sig i att jag är lite dåligt insatt i organisationen för tillfället.

Vad jag menar är de som finns i Uppsala nu, tidigare fanns i Almnäs. Samt flytten till Kungsängen och utläggandet av utbildningar på olika förband. Det verkar vara personal som sitter över hela landet och rekryterar. PA i U-sala, plutonchefer utspridda på sina respektiva förband och även i Uppsala.... mmm

Nåt åt det hållet menade jag.. :)

Oxå det här med det ekonomiska läget som inte riktigt går ihop med mitt ekonomiska sinne. Mer, fler, mer gjort för mindre eller inga pengar alls :D

Posted

ahh ok, men där behöver du nog inte fundera över Pers flyttade till Uppsala i våras och plutoncheferna är nog där dom alltid har varit... det ekonomiska läget är som det är, men frågan är om inte förlängningen beror på att det dels ligger lite tokigt i uttagningsomgångarna och att ansökningstiden varit så kort att man fått in för lite ansökningar för att få ett bra urval?

Posted
ahh ok, men där behöver du nog inte fundera över Pers flyttade till Uppsala i våras och plutoncheferna är nog där dom alltid har varit... det ekonomiska läget är som det är, men frågan är om inte förlängningen beror på att det dels ligger lite tokigt i uttagningsomgångarna och att ansökningstiden varit så kort att man fått in för lite ansökningar för att få ett bra urval?

:navy: Förmodligen är det så! Dock är det lite illavarslande att de skjuter upp "sistadagen" två gånger.... B)

Posted

:lol: Förmodligen är det så! Dock är det lite illavarslande att de skjuter upp "sistadagen" två gånger.... B)

Get used to it Magistern. Det blir svårare och svårare för varje Balkan-mission, att få folk.

/Krook

Posted

Ytterligare en ny mission i Bosnien??? Väpnad styrka... skytte?

Försvarsdepartementets ärendeförteckning 28 oktober 2004

REGERINGEN

Försvarsdepartementet

Expeditions- och rättschefen Helena Lindberg

Ärendeförteckning

regeringssammanträde

2004-10-28

Underprotokoll A

Nr 44

Uppdrag till Försvarsmakten att ställa en väpnad styrka till förfogande för EU:s krishanteringsinsats Althea i Bosnien och Hercegovina

Fö2004/ /MIL

Posted

:camo: Sgt Andersson!

Nu börjar det hända saker!

Hopplahoppla!

Vilka får åka den här gången? Knappast NL. Knappast EN. Knappast MP och det lär ju inte bli IKS heller... Rekrytera? Hur lång tid skulle inte det ta.... :baskerFN: