Jump to content

- Grafik Tråd -

Kimster

Recommended Posts

Nu när det börjat dyka upp 3d modeller så kan jag kasta in ett par som jag gjort också, visserligen är vissa ingame screenshots men är fortfarande modeller gjorda av mig.

CV9040C, Ingame i Ghost Recon

PBV302, också i GR

Senaste modellen gjord, FNP90 TR

fnp90_final.jpg

Och ett gäng Beretta's

berettas2.jpg

Snow

• Replies 133
  • Created
  • Last Reply

@Straha: Nog är det fotoskins allt, mycket snabbare och lättare att göra på det sättet än att måla hela rubbet. PBV 302'an är dock helt handmålad och en hel del detaljer på CV9040C'n är också målade...samt att även om det är frågan om fotoskins för vapnen så har jag gjort en hel del ändringar i photoshop när jag gjort skinnen till dom.

Snow

• 7 months later...

Tänkte lyfta upp den här roliga tråden genom att visa upp en liten pryl jag leker med hemma just nu. Inga bitmappade texturer (förutom underlaget), bara procedurals. Nästan uppe i halvmiljonen polies än så länge, lär gå upp en del innan den blir klar, inte så mycket exteriör men massa interiör kvar. ;)

glockhpwip55ca.th.jpg

• Super Administrators

Vackert Straha, mycket.. Ser verkligen bra ut med proceduralsen på kolven. Mycket stabil modell. Ljuset och färgen på fjädern är oxå grym...

Dock ser varbygeln lite skum ut.. lite för "fet" kanske.. det är nått som stör.

Nu vill jag se AK5C i samma anda så vi kan lägga upp som rörliga interaktiva bilder på soldf som man kan snurra och titta på den där i 360. :P

Kan va att det är en 23'a? Är ju lite mindre än en 17... Varbygeln är iaf 15mm bred, precis som på min softis... Fast den kanske skiljer sig mot den riktiga eller det kanske är vinkeln eller nåt? ;)

• 2 months later...

hehe...helt glömt bort den här tråden.

@Flak: Tyvärr så blev aldrig CV9040C vagnen eller PBV302'an officiellt släppta då GR modden dom var till krashade. Var en bra massa fina modeller som aldrig sågs av andra än devgruppen :(

@Straha: Mycket snygg Glock! Kanske lite hög i polys för spelanvändning dock ;)

Här är ett par av mina senare modeller, denna gången till VBS1 isället för GR. Max polys på individuella modeller ligger kring 4500 tri's och dom använder i snitt 1st 1024x1024 och 2st 512x512 texturer.

RE-fnc_thmb.jpg

RE-hk416_thmb.jpg

RE-diemaco2_thmb.jpg

Snow

• 2 months later...

Jaha då blev jag skickad hit. Det visade sig att jag startade en tråd som redan fanns.

Nu är det väl så att jag använder stenåldersteknologi gällande att skapa bilder. Så några råd från proffsen skulle vara roligt att bli delgiven.

Länken

HrH

Hejsan.. kul att det finns soldater med konstnärsbasker här, trodde jag var den enda. :/

Brukar inte göra så mycket krigsrelaterat när det kommer till bilder, mest sci-fi och fantay, men jag hittade lite som kanske passar här..

15.jpg

14.jpg

7.jpg

De två första är väldigt inspirerade av illustrationerna i soldf1986, allt enligt uppdragsgivarens önskemål.

@olsen - Det där var väldigt snyggt. Jag är något avundsjuk på er som kan måla och rita...

Mitt bidrag är enkelt. Ett foto tagen med bra kamera, Canon 300D, och moddad med filter i Photoshop Elements.

(min syrra till höger i bild (lite stolt))

nyvmc2005stor.jpg

Länk till originalet Denna är INTE 300k... och adressen i bilden finns inte mer.

Att leka med bilder är kul, men det finns så mycket annat i livet här som lockar mer.

Apropå grafik..

Jag sprang på dessa länkarna här om dagen.. Jag har inte riktigt varit mig själv sedan dess..

Av någon anledning blir jag vääldigt sugen på att vänja mig vid illustrator (har ju kört mycket freehand innan).

http://www.khulsey.com/demo_1howto.html

http://www.bertmonroy.com/fineart/text/fineart_damen.htm

http://homepage3.nifty.com/highside/gallery.htm

Men i vissa av fallen ovan kan man ju undra "Varför?". 3D med illustrator när det finns så bra 3d-program, och det är ju knappast processorkapaciteten som sätter gränser längre. Tvärt om, gradienter i illustrator suger nog åtskilligt mer datakraft och minne än Maya/Lightwave/3DS... Men jag antar att svaret är "För att det går!"

:D

/E

• 4 weeks later...
Jävligt feta bilder, och jävligt Mutantiga :=o

Oh, lever det gamla rollspelet än?

Blev lite inspirerad av SAAB's planer på en uppumpad biffigare Gripen, så jag gjorde några små modfieringar själv.

Behold: Viggen II, the new 5th generation fighter based on Gripen technology.

twingriffin2.jpg

/E

@Olsen:

Jävligt feta bilder, och jävligt Mutantiga :surprise:

Du råkar inte ta comissions?

Tack.

Jo, jag tar commisions om jag har tid över och inte har nåt nytt datorspel installerat. :clap:

Erik_G: Oooh, riktigt snyggt plan där, hur har du gjort den? Nåt 3d eller ren digital/analog målning? =)

Åsså mitt lilla bidrag, en Abramstanksavagn jag pillade ihop för ett tag sen ;)

926946_20050505_screen014.jpg

Erik_G: Oooh, riktigt snyggt plan där, hur har du gjort den? Nåt 3d eller ren digital/analog målning? =)

Snodde en bild från Gripen.com och klippte lite och målade lite i photoshop. Det enda fancy var väl att jag använde min gamla Wacom A5 Det enda som är kvar av originalbilden är väl kronmärkena och lite av cockpit :wub:

/E

Får tacka för en bra produkt i så fall! :) Införskaffade min DVD igår och sitter just nu och svär ve och förbannelser över uppdrags scriptare och AI programmerare...I'm getting owned!

Och som en "oldtimer" på gr.net så får jag be om ursäkt för trollens uppträdande på det forumet! :)

Får tacka för en bra produkt i så fall! :clap: Införskaffade min DVD igår och sitter just nu och svär ve och förbannelser över uppdrags scriptare och AI programmerare...I'm getting owned!

Och som en "oldtimer" på gr.net så får jag be om ursäkt för trollens uppträdande på det forumet! :clap:

Hehe, bra, då är allt som det ska va. Blev fett glad när jag klarade mitt första uppdrag utan godmode ;) (vilket inte finns kvar i release ;P)

Lugnt, vi har tillgång till oldtimerforumen med. Mkt vettigare saker som skrivs där. Tänk om gr.net vore lika bra modererat som soldf. (icke helt förskyld suckup till blågul så de ursäktar all denna OT ^^)

slut OT nu iaf, posta mer kreationer!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...