Forumsledning Kimster Posted May 2, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 2, 2004 Dåså, efter lite bubble i extrememakeover-tråden som var hårt styrd så öppnar jag en lite lösare tråd. Här får ni konstnärer chansen att visa upp er kadaver av omgjorde eller hemgjorda bilder på divers pickadoler eller pansarvagnar, eller om ni mot förmodan gjort nått annat. 2D 3D Pixel Vektor ...vad du nu bemästrar. ...SoldF står inte för serverplats Reglerna är *Bilden ska vara gjord av DIG *Har du retuscherat - länka om du kan till orginalet ! *Bilden får inte vara inscannad *Den får inte vara större än 300k (vi börjar där) *Endast JPG PNG eller GIF format *Ingen QUOTE´ande av bilder här inne. *En kort notis om vilken mjukvara du använt. Jag ska själv slänga upp nått tänkte jag .. ska bara anpassa dom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Här kan ni få uploada era bilder om så önskas: Upload Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Reglerna är*Bilden ska vara gjord av DIG Skylla på språket här men man skal själv ha plåtat bilden? Alltså eget kamera etc.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 2, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 2, 2004 @Patroels. För att förtydliga, du skall äga upphovsrätten till bilden. Dvs att du tex 1. Inte snor någon annans bild 2. Inte snor någon annans foto. 3. Inte snor någon annans foto utan tillstånd och sedan ritar om det. Sen om det är ett foto du gör om i Photoshop/Paint Shop eller om det är helt gjort i 3D-program är upp till dig. /Henke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 @Henke Taget *Patroels söker febrilsk i sina bild-filar* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 2, 2004 Author Forumsledning Report Share Posted May 2, 2004 Börjar med några bilder som ni sett innan kanske. Ändrade lite reglerna. Kom på att orginalet inte alltid är så funkis att länka till. Alltså inget krav. Ett foto som hamnade under Photoshöpp som fan. Min röda boll som gjorde att mitt photoshop halvt krashade.. kunde inte spara utan fick ta en screenshot.. . mycket sorgligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Fråga kolon. Riktad till Henke skulle jag tro. Är det fritt att i DENNA tråd och i andra eventuella trådar HÄR PÅ SOLDF göra om och trixa med dina bilder? Menar alltså alla bilder som finns på www.SoldF.com Kan jag ta tex en bild på en strf 90 och leka med den utan att nån blir sur? Om inte så skulle jag vilja vet vilka bilder man får leka med, och vart man får leka med dem så att säga. //MVH Panzer Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThornBjorn Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Här e mitt bidrag: Nyttjade Photoshop 7.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Jag passar på att slänga in lite "skåpmat" Nedanstående bilder har jag gjort som illustration till olika modell-gallerier på min hemsida. Bilderna visar alltså olika modeller byggda av diverse byggare inklippta i verkliga omgivningar. Nedanstående har använts till att illustrera ett par artiklar om Strv 122 och Strf 90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Den som känner igen bakgrundsterrängen på Eriks grk-bild vinner ett pris. The Swede *Som knappt får igång Photoshop utan hjälp* :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Här ser ni en skrivbordsbakgrund jag gjorde til min fru: Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkstar Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Gjorde en bakgrundsbild för några veckor sedan. Den slår inte bilderna som dykt upp förut i tråden, men den är min. Bonuspoäng till den som gissar rätt på var originalet sitter. Fast jag vet inte om det passar sig med gissningstävling här, antagligen inte. Bilden återfinns som bakgrund på min sida för den som begagnar sig av en webbläsare som klarar av att visa png-bakgrunder med CSS. Min bakgrundsbild Sidans bakgrund Edit: Kanske ska säga att jag länkade just till den sidan så att man kan rösta och lägga till kommentarer utan att kladda ner den här tråden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gugge Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 http://www.almkvist.se/soldfmoddad.jpg editerad soldfhaxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 hmmm känner ett stort behov av att lära mej PhotoShop....kan inget om detta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gugge Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 postad i den andra tråden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torak Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Det var ena tusan till plugg pa ambaltena dar... inte 7.62, i a f, sa vad skjuter han i M60n? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 4, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 4, 2004 Då frågan kom upp. JA man får använda samtliga bilder med "Copyright Henrik Svensk" från SoldF.com för att manipuera bilder och enbart för publicering på SoldFForum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gugge Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Det var ena tusan till plugg pa ambaltena dar... inte 7.62, i a f, sa vad skjuter han i M60n? .50? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Apropå filmaffischtemat. Kanske lite för politisk, vad vet jag... /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 4, 2004 Author Forumsledning Report Share Posted May 4, 2004 Setts tidigare kanske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Erik_G den där bilden var fanimej klockren mycket bra och rolig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 4, 2004 Author Forumsledning Report Share Posted May 4, 2004 http://www.plutonen.com/galleriet/3d/work/Besok.jpg Bild på som visar lite på att man kunde få en massa skumma besök vid gaten på Camp Victoria (Ganska stor) http://www.plutonen.com/galleriet/3d/work/dvd_cover_2.jpg Omslag till min film jag gjort. Dvd-versionen (Stor) Logga jag gjorde till Ing en gång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThornBjorn Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Ännu en bild: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 4, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 4, 2004 Ok nånting måste jag väl bidraga med. Hmm rätt on om verk, mesta tiden går åt till att fixa och redigera bilder som skall användas på SoldF.com verkar det som. Ett CD-konvolut till minnesskivan Vakt/Eskort KS06. [Nedskalade och komprimerade] Gjort i Photoshop 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Hmm, en konstig fråga kanske, men är icke-datorgjorda bilder tillåtna? Alltså handritade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 5, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 5, 2004 Självklart, vanliga teckningar är ju störtskönt. Själv drar jag gränsen för vanliga foton. Vi får skapa en annan tråd för vanliga foton alt. dynamiskt bildarkiv. @Erik G. SNYGGT! Lite sån där finstil minimal text nertill med medverkande, effekter etc så ser det fulländat ut. Tycker helt klart bilden bör spridas på Skrattnet och andra humorsiter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Okej, då kanske jag får sätta mig ner och skissa på något militärt vid tillfälle. Men jag kan ju slänga upp en teckning jag gjorde åt en kompis för ett tag sedan. Fågelägande kompis ska tilläggas. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThornBjorn Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Shit asså..det där va jäkligt snyggt tecknat! Hmm, kanske inte nån idé å lägga upp mina teckningar, e inte riktigt i klass med fågelbilden...om man säger så.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Den som känner igen bakgrundsterrängen på Eriks grk-bild vinner ett pris. Jag tänker Ravlunda skjutfält. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 5, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 5, 2004 En enkel software box i Photoshop 7 i den stil som lärs ut på Designs By Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.