Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 280
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

När börjar dom retkrytera för nästa omgång av NL? Nån som har något ungefärligt datum? Blev ruskigt sugen.

Runt jul och nyår skulle jag gissa att man kommer att se över kontrakten för att sedan lägga ut tillämpliga tjänster (dom vars kontrakt går ut nästa sommar, OCH som inte avser att förlänga dessa) för en rekrytering.

Link to comment
Share on other sites

Kommer några av er som är med i NL, och ev har kontrakt som löper ut 2006, att söka en ny tjänst i någon annan mission nu i augusti när rekryteringen drar igång igen? Under förra året av NL så var det så att om man var med i NL så var det ett hinder för att söka något annat under tiden. Nu har bataljonchefen tydligen fått till det så att man blir inte bortgallrad om man är med i NL. Det var en hel del som jag lärde känna riktigt bra som inte förlängde just pga att man inte kunde söka något annat under tiden. Och kanske var det just därför som det var så många vakanser i år?

 

Själv kommer jag nog med 95% säkerhet att söka, men ändå vara kvar och troligtvis förlänga mitt kontrakt med NL. Man vet ju inte om man blir antagen på den sökta missionen och kanske kan NL få turen att få åka iväg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Då har man fåttt lönebeskedet man väntat länge på... En fråga bara, var det inte tal om att det skulle dras 50% skatt på beredskapsersättningen och att man skulle få tillbaka på skatten nästa år?

 

Nu har de dragit 34%, så det är väl nästan rätt... :navy: Någon med bättre koll vad som gäller?

Link to comment
Share on other sites

"Jag är missions-kåt. Jag tar vad jag får... "

 

Precis. Exakt. Just det. Bifall. Medhålles. Jodå. Sant. På pricken. Jajamensan. Jo. Mm. Kunde inte sagt det bättre själv.

 

Och Bosnien låter ju faktiskt skitbra. När åker vi? ;)

 

 

:lol: YxBobo

Link to comment
Share on other sites

Jag viskar lite halvhögt: Bosnien, för delar av förbandet.... :blink:

 

Men det har jag aldrig sagt! Mycket trovärdig källa, tro mig!

Om jag bara får åka, så åker jag vart som helst. Och jag viskar inte, jag ber på mina bara knän.

 

:Malaj: YxBobo

Link to comment
Share on other sites

Jag viskar lite halvhögt: Bosnien, för delar av förbandet....  :Malaj:

 

Men det har jag aldrig sagt! Mycket trovärdig källa, tro mig!

 

Nu har jag hört det här från tre olika håll... ingen rök utan eld... :blink:

 

Men seriöst. Vilka tror ni åker? Hur många osv... Det var ju någon som skrev 40-50 man tidigare i tråden... Vad säger din källa SFC?

Edited by Hercule
Link to comment
Share on other sites

Nu har jag hört det här från tre olika håll... ingen rök utan eld... :Malaj:

 

Men seriöst. Vilka tror ni åker? Hur många osv... Det var ju någon som skrev 40-50 man tidigare i tråden... Vad säger din källa SFC?

Ingen uppfattning om det, min källa är inte alls inblandad i förbandet faktiskt. Det låter märkligt men är faktiskt riktigt trovärdigt då det berör personen på ett mycket personligt plan.

 

Den info jag har säger Bosnien och insats med del av förbandet, thats it. Men jag ska fiska lite mer nu i slutet av veckan.

Link to comment
Share on other sites

Inte för att Balkan låter så där jätteintressant, men självklart ställer man upp om man får inkallelseordern.

 

Hmm, undra vad Kongo säger om han får åka till Bosnien igen :baskerHV:

Kongo skulle nog skratta av glädje. Det är ju ett hejdundrande bra folk som han får med sig. Och får även vår lilla grupp åka (skit om inte), så kan det bara bli bra. Och det säger jag inte bara för att jag är vidrigt missions-kåt, utan för att det är så. B)

 

:baskerFN: YxBobo

Link to comment
Share on other sites

"Jag är missions-kåt. Jag tar vad jag får... "

 

Precis. Exakt. Just det. Bifall. Medhålles. Jodå. Sant. På pricken. Jajamensan. Jo. Mm. Kunde inte sagt det bättre själv.

 

Och Bosnien låter ju faktiskt skitbra. När åker vi? ;)

 

 

:baskerHV: YxBobo

Varför inte söka LA03 inom snart framtid... Det är ju bestämt nu. :lol:

Link to comment
Share on other sites

"Jag är missions-kåt. Jag tar vad jag får...  "

 

Precis. Exakt. Just det. Bifall. Medhålles. Jodå. Sant. På pricken. Jajamensan. Jo. Mm. Kunde inte sagt det bättre själv.

 

Och Bosnien låter ju faktiskt skitbra. När åker vi? ;)

 

 

:baskerHV: YxBobo

Varför inte söka LA03 inom snart framtid... Det är ju bestämt nu. :baskerFN:

Klart att jag ska. Hört något om när ansökningarna börjar? Är det samma period som för de andra missionerna?

 

:baskerHV: YxBobo

Link to comment
Share on other sites

Till oss på LA02 är det sagt att det blir en LA03 och kanske en LA04.

Irländarna ska stanna kvar till 2006 och det verkar som även Sverige gör det, jag sov lite när dom pratade om det :baskerFN:

 

Huvudstyrkan av LA02 åker den 23/8 och kommer hem den andra veckan i mars 2005. Så om några månader torde dom börja rekrytera till nolltrean.

 

Det är så många som pratar om så mycket, men enligt killen från ATK skulle LA03 se likadan ut som LA02. nollfyran var han osäker på.

Link to comment
Share on other sites

Jag var i kontakt med personalchefen för NL och fick bekräftat att det sker planering för övertagande av vissa delar i Bosnien. Delar av NL03 kommer sättas in, men vilka, hur många osv. går självklart inte säga än...

 

Hemsidan skulle uppdateras nästa vecka med mer info och ett nyhetsbrev skulle skickas ut runt v. 35...

 

Nu är det bara att vänta... :lala:

Link to comment
Share on other sites

Jag var i kontakt med personalchefen för NL och fick bekräftat att det sker planering för övertagande av vissa delar i Bosnien. Delar av NL03 kommer sättas in, men vilka, hur många osv. går självklart inte säga än...

 

Hemsidan skulle uppdateras nästa vecka med mer info och ett nyhetsbrev skulle skickas ut runt v. 35...

 

Nu är det bara att vänta... :D

Bådar gott. Bara jag får åka så.........

 

:wub: YxBobo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag fick ett mail från min grpch idag. Han hade fått infromation från PC Lednplut. Däri stod det att NL ska skicka folk till Bosnien och att dessutom lednplut kommer att påverkas, men osäkert i vilken omfattning. Besked ska tydligen komma inom kort.

 

Nu är det bara att vänta och se hur det blir.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...