Jump to content

Recommended Posts

Posted
@YxBobo; T.A. har precis kommit hem från sin GSU-US, ska grilla henne på detaljer när jag åker till Halmstad imorgon... Förmodligen har hon inte suttit i en lastbil under de tre veckorna så det är nog inget som blivit påkört...?!? Men man kan inte vara för säker!

Tur att det finns en hel och synnerligen kompetent Teknisk pluton inom NL03 då det verkar behövas en del rep efter att vissa har varit ute och kört...... B)

• Replies 280
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

@YxBobo; T.A.  har precis kommit hem från sin GSU-US, ska grilla henne på detaljer när jag åker till Halmstad imorgon... Förmodligen har hon inte suttit i en lastbil under de tre veckorna så det är nog inget som blivit påkört...?!? Men man kan inte vara för säker!

Tur att det finns en hel och synnerligen kompetent Teknisk pluton inom NL03 då det verkar behövas en del rep efter att vissa har varit ute och kört...... B)

Jo, så är det säkert. Men jag brukar retas lite med T.A, som kör skitbra. Försiktig när det krävs och det går undan när det är möjligt att vara "effektiv". T.A skulle få vara min Wing Mate anytime. Fast även den bästa kan behöva skickliga mekare. Det är ju inte alltid förarens fel om något går sönder.

:-( YxBobo

Posted (edited)

från högt uppsatta.... det handlar om folk som kan köra bla. drivmedel vatten grus mm....

men som sagt..innan det står på papper eller innan ngn ringt å frågat om jag vill , så e man ju inte säker =)

Edited by GEE
Posted (edited)
från högt uppsatta.... det handlar om folk som kan köra bla. drivmedel vatten grus mm....

Okej. Vi ser väl vilka som kommer iväg. Det dimper väl ner en inkallelse till "de utvalda" snart ändå. Men visst är det trevligt med rykten...... Och jag vet vet vem du menar.... ;)

8-/ YxBobo

Edited by YxBobo
Posted
och 8-12 chauförrer.....

Det ryktet är verkligen inte positivt för min egen del... 8-/

Men. Som sagt innan, man kan inte ta något på allvar förrän man har det på papper... Än finns det hopp. B)

@YxBobo

Du måste vara kåtast på att få åka iväg på det här forumet. Helt outstanding... lycka till! :P

Posted

Jag antar att mina chanser är små då jag befinner mig på SLE och det är stabsassar motsv som är aktuella. Jaja, då får man fira jul i lugn och ro i alla fall.

/Tobias

Posted

Jag vet vilka det blir från NL03, men har tystnadsplikt........ B)

Ge er till tåls 1-2veckor till så vet ni med säkerhet, tråkigt att vänta, ja jag vet.

Posted
Jag vet vilka det blir från NL03, men har tystnadsplikt........ B)

Ge er till tåls 1-2veckor till så vet ni med säkerhet, tråkigt att vänta, ja jag vet.

På vilket sätt är du involverad i NL03?

MVH

Tobias

Posted

Man vet i stort sett vilka befattningar ja. Sedan har det ju sin gilla gång eftersom först ska befälen utses, och sedan ska dom ha uttagningskommision och ringa runt till den personal dom vill ha med utifrån dom givna personalramarna o.s.v.

Om hela förbandet skulle åka någonstans så skulle det vara enklare.

Posted

:D Visst tar det tid med uttagningen m.m, dock skulle man ju kunna släppa info om vilken huvudinriktningen styrkan ska ha, eller?

Tja, hur som helst, blir jag inkallad så åker jag.

Posted

så magistern vill ge sig av till bosninen?

då får han kallt räkna med att få önskelistor på vad olsson vill ha efter baccisresorna.

får han ha hertiginan uppe för nya PC, eller är det risk för konkurans?

förresten har ni bytt strumpor?

har per's föräldrar hört av sig än?

vem åkte på job rotation hos AQ 03? johansson?

over and out

Posted
och 8-12 chauförrer.....

Det ryktet är verkligen inte positivt för min egen del... :)

Men. Som sagt innan, man kan inte ta något på allvar förrän man har det på papper... Än finns det hopp. B)

@YxBobo

Du måste vara kåtast på att få åka iväg på det här forumet. Helt outstanding... lycka till! :P

Ja, det har börjat klia under fötterna på mig igen. Och jag har inte en tanke på att skämmas över att vara missionskåt. ;) Sen är ju inte så att det svämmar över av missionsområden och det är klart att om man är med i NL och det blir snack om att åka ut så ökar ju hoppet och viljan att få fara ännu mer.

Nu vet inte jag vad du är chaufför på för fordon, men ledningsplutonens Tp-grupp åker med stor sannolikhet inte ner efter vad jag blivit informerad om. Annars är det bara att säga till om du inte vill åka. Jag tar gärna din plats. Jag får köra nästan alla hjulfordon som kan tänkas bli nerskickade och är det lastbil med släp så kan jag nästan köra i sömnen. Har gjort ett år i Utlandstjänst i dom fordonen (bland andra).

Alltså, jag kan åka om du absolut inte vill. Under förutsättning att min grupp inte får åka, för helst av allt åker jag i den befattningen. B)

:D YxBobo

Posted

:winner: INGEN,jag repteterar,INGEN idag levande människa hindrar undertecknad från att sätta upp HERIGINNANS fotografi...

STEXet är dött. Länge leve STEXet...

Posted
@YxBobo

Självklart vill man åka... Vem vill inte det?

F.ö. är jag inte chaufför, utan något annat...

Då hoppas jag att du kommer med. Jag har precis fått veta att jag till 99% inte kommer med denna gång. MEn vad fan, då är det bara att hoppas på de andra missionerna. Men vi får, som sagt, se.

Så du är inte chaufför?! Okej, då missuppfattade jag ditt inlägg helt. Misstänker att det är en pojkvän/flickvän som åker i så fall. Men det är bara vad jag tror. Kan det också bli ett rykte, tro?? ;)

:) YxBobo

Posted
:/ Hur kan ni ha all denna information? JAGAR ni Per dagarna i ända eller? Själv har jag fanimig inte fått någon mer info än vad som står på hemsidan...
Posted
8-/ Hur kan ni ha all denna information? JAGAR ni Per dagarna i ända eller? Själv har jag fanimig inte fått någon mer info än vad som står på hemsidan...

Får mail av min PC. Är grpch.

:blink: YxBobo

Posted
I morgon Lördag är det regementets dag på T2. Förhoppningsvis får man tag i lite mer information då... Inget nytt på hemsidan den här veckan suger... :unsure:

:lol: NÄHÄ! Inget nytt på T2-sidan idag heller... Vad fan händer egentligen? Sedan undrar jag om någon av er har fått bekräftelse på ev. kontraktsförlängning? Varken jag eller Kongo har hört något och vi vill båda förlänga dem...

Så, fick du höra något under regementets dag?

Posted
I morgon Lördag är det regementets dag på T2. Förhoppningsvis får man tag i lite mer information då... Inget nytt på hemsidan den här veckan suger... :unsure:

:lol: NÄHÄ! Inget nytt på T2-sidan idag heller... Vad fan händer egentligen? Sedan undrar jag om någon av er har fått bekräftelse på ev. kontraktsförlängning? Varken jag eller Kongo har hört något och vi vill båda förlänga dem...

Det där kommer säkert. Finns väll ingen anledning att vi _inte_ skulle kunna förlänga dom? I alla fall inte om bataljonen ska finnas kvar.

Posted
I morgon Lördag är det regementets dag på T2. Förhoppningsvis får man tag i lite mer information då... Inget nytt på hemsidan den här veckan suger... :D

Nä. Jag letade efter kända ansikten från NL men hittade ingen att prata med... Det blev ju inte bättre att jag hörde ryktas att min PC ska åka med som stf. PC för en annan enhet. För min del är det nog kört. :(

Ang. hemsidan. Om jag inte minns fel satte de en gubbe på att enbart ansvara över NL's sida. Det har fungerat väääldigt dåligt... Det är väl i dessa lägen det ska uppdateras ett par ggr i veckan för att hålla personlen underrättad. :clap:

Posted

Pratade med några yoff som skall med... Det verkar (vad jag kunde utläsa mellan raderna) som att de fortfarande inte har riktig koll på vad de skall ha med sig för folk... Men jag måste säga att jag inte blev mycket klokare... Rekstyrkan åker på fredag. I övrigt så sades det att hemsidan skulle ha uppdaterats idag, men vi får väl ge oss till tåls tills imorgon. Än har hoppet inte övergett mig...

Posted (edited)

Nytt nyhetsbrev!

några frågor...

"Insatsen är i detta läge planerad att vara i tolv månader"

innebär det att samma folk skall vara där eller innebär det ändå rotation efter 6 mån?

kan ju vara kul för tjejen att veta...

jaja iväg skall man iaf...

Edited by GEE
Posted

Något som fortfarande är ett frågetecken är vilka som kommer att åka. Det stod det inget om. Men jag antar att de som ska åka har blivit tillfrågade vid det här laget... :(