Ibsen Posted April 27, 2004 Author Report Posted April 27, 2004 Du får det att låta så fult! Det är inte precis så. Jag tänker faktiskt på vad jag gör, tro det eller ej. Fast bara enligt Nya Testamentet. Om jag skulle lyda Gamla Testamentet skulle jag inte få göra så mycket kan jag säga...
Fu Gson Posted April 27, 2004 Report Posted April 27, 2004 och du finner inte det en smula underligt Ibsen? Att en av guds böcker är felaktig, eller iaf mindre verklighetsanknyten, trodde snubben var allsmäktig, allvetande och skäggig, men jag har säkert fel....
Ibsen Posted April 27, 2004 Author Report Posted April 27, 2004 Jo, men han anpassar sig till de olika tiderna. :P
Lord Posted April 27, 2004 Report Posted April 27, 2004 Vadå långhårig :P Jag sparar hår men tycker själv inte att jag har så värst mycket hår. men tack iaf för alla fina komentarer /Lord
Pelle Posted April 28, 2004 Report Posted April 28, 2004 hehe, vet en kille som tatuerade in "Denna sida mot fienden" på bröstkorgen Rykten säger att den mannen (för det kan väl inte finnas så många...) var med på en tidig Kosovo-mission. Minnet sviker lite men har hört något om att nämnda person blev hemskickad p.g.a. sina något radikala åsikter om livet och samhället i stort... Någon sanningshalt i detta månntro? //Pelle
Pelle Posted April 28, 2004 Report Posted April 28, 2004 Bilder på MÖP-tatueringar uppskattas gärna! //DG Ink-free //Pelle
Ibsen Posted April 29, 2004 Author Report Posted April 29, 2004 Grymt! JAg hör en helikopter surra i bakgrunden och befinner mig temporärt på en flygflottilj. Nu är den tyvärr så långt bort att jag nästan inget hör, men när jag gjorde det... *drömmande ögon* Sjukt? Kanske. MÖPigt? Jawohl! ;)
straitrock Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 Apropå djävulstatueringar så är denna rätt grym http://www.wayweird.com/archives/2000/jun/devil_tattoo.php
Ibsen Posted April 30, 2004 Author Report Posted April 30, 2004 Men Straitrock! Stygg! Man ska inte visa könsorgan på nätet.
2Sharp Posted April 30, 2004 Report Posted April 30, 2004 Apropå djävulstatueringar så är denna rätt grym http://www.wayweird.com/archives/2000/jun/devil_tattoo.php Samlag och blow-job i ett, glockrent!
Blue52 Posted June 14, 2004 Report Posted June 14, 2004 Tänke bara höra ifall det finns några åsikter eller regler ang tattueringar enligt Kungen. Officiella samt inofficiella. Fick nämligen nyss höra att det inte skulle vara tillåtet med tattueringar , vilket jag tycker låter rätt löjligt isånnafall...
The Swede Posted June 14, 2004 Report Posted June 14, 2004 Tänke bara höra ifall det finns några åsikter eller regler ang tattueringar enligt Kungen. Officiella samt inofficiella. Fick nämligen nyss höra att det inte skulle vara tillåtet med tattueringar , vilket jag tycker låter rätt löjligt isånnafall... Menar du inom FM? Finns inga sådana regler, däremot ses det inte med blida ögon om man kommer fullklottrad med hakkors motsvarande. Tror vi redan diskuterat det i tråden. The Swede
Guest FotN Posted June 14, 2004 Report Posted June 14, 2004 När jag ryckte in så visade det sig att en kille hade "skinhead" tatuerat på ena armen, resten av plutonen ställde killen mot väggen angående hans åsikter. Han bedyrade att han inte längre var nazist och att tatueringen var gjord på fyllan. Våra befäl fick nys om tatueringen, och det slutade med att killen raskt fick packa sin väska och tjänstgöra i målboden i Villingsberg ist.
King Kill Posted June 15, 2004 Report Posted June 15, 2004 När jag ryckte in så visade det sig att en kille hade "skinhead" tatuerat på ena armen, resten av plutonen ställde killen mot väggen angående hans åsikter. Han bedyrade att han inte längre var nazist och att tatueringen var gjord på fyllan. Våra befäl fick nys om tatueringen, och det slutade med att killen raskt fick packa sin väska och tjänstgöra i målboden i Villingsberg ist. Jag vet inte vad som är sorgligast, att folk tror man är rasist/nazist för att man är skinhead eller att rasister/nazister/kommunister blandar in skinheadkulturen i sina politiska åsikter. Jag har själv tatueringar som med lite fantasifullhet kan tolkas som om jag har en snedvriden syn (fornnordiska runor och Iron Maidens maskot Eddie iförd karolineruniform och svensk flagga istället för engelska diton). Och kortklippt hår på det. Har inte upplevt några problem när jag gjorde lumpen och inte i det civila heller vad jag kan minnas. Dock så ringde min chef upp min mamma (jobbar i samma företag) och undrade argt om jag var "en såndär jävla nazist eftersom han gör lumpen och är tatuerad?" Fråga mig inte hur han visste om tatueringarna för jag har alltid långärmat på mig på jobbet, eller hur han ens kom på ekvationen lumpen + tatueringar = nazism. Hur som helst så läste min kära mor lusen av honom. Enda problem jag kan se att ha tatueringar och göra lumpen är väl om man har tatueringar på händerna och halsen och ska gå högvakt. Om inlägget är på gränsen till politik så ber jag om ursäkt och det är bara för blågul att säga till/gå in och redigera *edit* La till ett a i slutet av sista ordet.
Legjia Posted June 17, 2004 Report Posted June 17, 2004 Som det är sagt man ska tänka sig noga för innan man tatuerar sig för det blir dyyyrrttt om man ska bort den/dem senare. Själv har jag en på vänstra skuldran. Ett baphomet och för er oinvigda så är det ett upp och ner vänt pentagram. Glömde att läga in att jag inte har ngn bild på den.
SnowFella Posted June 18, 2004 Report Posted June 18, 2004 Får väl väcka upp den här tråden igen med att lägga in min sedan 2 timmar tillbaka tillfixade tatuering, hade bleknat något fruktansvärt under dom senaste åren. Som utlands svensk så känns det, förutom att återväcka minnen från tiden i utlandsstyrkan, som om den ger lite mer kontakt med gamla kära Sverige. Snow
Steken Posted June 21, 2004 Report Posted June 21, 2004 Den absolut roligaste o stördaste tatueringen jag någonsin sett (all politik åt sidan) var en kille som tatuerat in Hitler på vänster benet o Adolfs högra arm på snorren så när han fick stånd så kan ni tänka er vad som hände (han hade även pth). Det bästa av allt var att killen hävdade att inte var nazist utan hade gjort allt i humorns namn. Om det nu är sant så här han min lilla husgud, för den som går så långt för att få folk o skratta är något alldeles extra.
Glidarn Posted June 22, 2004 Report Posted June 22, 2004 Den absolut roligaste o stördaste tatueringen jag någonsin sett (all politik åt sidan) var en kille som tatuerat in Hitler på vänster benet o Adolfs högra arm på snorren så när han fick stånd så kan ni tänka er vad som hände (han hade även pth). Det bästa av allt var att killen hävdade att inte var nazist utan hade gjort allt i humorns namn. Om det nu är sant så här han min lilla husgud, för den som går så långt för att få folk o skratta är något alldeles extra. Annars är den rolig där man ser en stor ekorre (?) vrida huden åt sidorna och glatt titta fram genom bärarens rygg. På magen ser man bakbenen och svansen snyggt rullad över magen så att bärarens navel blir ekorrens r#vhål. (Idealisk 3d) Har man därtill en hyfsad raggarsträng att frisera till så... Fy fan . Tänk att kola och ligga på obduktionsbordet med en sådan gaddning... Men till alla som sprider glädje...
Nifelhel Posted June 22, 2004 Report Posted June 22, 2004 @Steken och Glidarn Jag vill inte veta hur ni sett detta!!!! Bespara oss!!
Glidarn Posted June 22, 2004 Report Posted June 22, 2004 @Nifelhel: Sååå ??? Tycker att din fantasi redan skenar på, vilket talar starkt MOT ditt uttalande...... ;) Du kan sova lugnt. Vi är där ute .... Och tänker på dig (Anm. Nifelhel och två glada bananer).
Teddyjohan Posted July 1, 2004 Report Posted July 1, 2004 Själv har jag en panther på högerarmen bredvid biceps och en taggtråd över biceps på vänsterarmen. Nästa sommar blir det en drake på ryggen (30 x 20 cm)och när jag genomfört värnplikten, svenska flaggan samt förbandets namn, ovanför taggtråden på vänsterarmen. Sen är jag nöjd. Lagom är bäst. ;) Jag har haft taggtråden ett år och inte ångrat den en enda sekund. Jag tror inte jag nånsin kommer ångra den heller, helt ärligt. Panthern, som är i modell större, ångrade jag redan följande dag, på grund av att den syns delvis om man bär kortärmad skjorta. Många tribaler kan vara snygga om bara nederdelen syns under skjortkanten men tyvärr är det inte snyggt när man ser en svart fot och en svans sticker ner. Det ser ut som en svart, missformad krok när man har på sig t-shirt eller kortärmad skjorta. Med tiden har jag dock kommit att acceptera den, och känner inte längre någon ångest över detta. Men det var plågsamt från början, mycket plågsamt. För möjligheten att smälta in i mängden ska inte underskattas...det är skönt att slippa folks blickar ibland. Om inte oftast. Min uppfattning om tatueringar i allmänhet är att det faktiskt ÄR så att tatueringar ALLTID speglar personligheten, oavsett om man så bara väljer nåt när man är på fyllan eller bara för att ha nåt, så speglar det VALET personligheten, och tatueringars vara/icke-vare må diskuteras men INGEN tatuering är ändå fel i mitt tycke, vad du än väljer visar den vem du är, i alla fall vid tillfället för tatueringen. Den speglar din personlighet helt enkelt. Sen kanske du ångrar dig senare som någon sa, för intressen ändras när personligheten formas genom livet. Men samtidigt måste man komma ihåg att man kan lika gärna ha tatueringarna som minnen. Sen får man tänka på att med den ständigt ökande mängden tatueringar som utförs idag, och ju mer tillgänglig och accepterad tatueringskonsten blir, så kommer även framtiden påverkas. Idag VET jag att det finns människor som direkt skrattar åt folk med tatueringar och ser ner på dem som mindre värda. Min far t.ex. Nu är det dock så att jag är hellre den som folk pekar på och skrattar åt än den som själv pekar och skrattar...i mina ögon är alla människor lika mycket värda. Visst har jag tänkt för mig själv fundersamt (milt sagt) när man sett vissa gothare/svartrockares klädstil och folk med mer stål i ansiktet än ryska ubåtsflottan sammantaget; men det är ändå ingen anledning att se ner på folk eller behandla dom sämre, som man som tatuerad idag kan få utstå...speciellt när man söker jobb. Men jag tror inte att den generation som växer upp idag kommer se ner på tatuerade i framtiden - inte alls. Jag tror inte det kommer skapa några större problem, även om man själv vid tillfällen säkert ångrar sig oavsett vad och vart man tatuerar... Ursäkta mitt långa inlägg För övrigt: Taggtråden bestämde jag mig för fyra år innan jag skaffade den. Panthern tre år.
[Neo] Posted June 28, 2005 Report Posted June 28, 2005 Får väl fråga här då; tänkte tatuera Tre Kronor på överarmen - vilken överarm är bäst om man tänker på hur uniformer m.m. är gjorda, t ex om man sätter en viss typ av märken på vänster/höger sida?
Bliss Posted June 28, 2005 Report Posted June 28, 2005 Märket med den Svenska flaggan sitter på vänster ärm.
Guest Sernlo Posted June 29, 2005 Report Posted June 29, 2005 http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/up...alikorvbrod.jpg Arne Weise som äter en säl i ett korvbröd.. varför inte liksom? EDIT: Inte min gaddning!
Fu_Persson Posted June 29, 2005 Report Posted June 29, 2005 gjorde faktiskt min under tiden som jag låg inne i lumpen men dock inget relaterat till lumpen. den symboliserar inget för mig eller nåt stort vilket är synd eftersom folk alltid undrar vad den betyder. det är den enda gnuttan av ångest jag har men i övrigt är jag jättenöjd. har satt den på ryggen så man tröttnar inte på den heller. har pratat med en del som har satt gaddningar på armarna som blir så jävla trötta på att se dem hela tiden...
Lindeberg Posted June 29, 2005 Report Posted June 29, 2005 gjorde faktiskt min under tiden som jag låg inne i lumpen men dock inget relaterat till lumpen. den symboliserar inget för mig eller nåt stort vilket är synd eftersom folk alltid undrar vad den betyder. det är den enda gnuttan av ångest jag har men i övrigt är jag jättenöjd. har satt den på ryggen så man tröttnar inte på den heller. har pratat med en del som har satt gaddningar på armarna som blir så jävla trötta på att se dem hela tiden... ...och motivet är...? edit: btw skulle nog en gammal sjukvårdare som jag passa med ett litet kors (som det röda korset, fast med svart färg/bläck) någonstans på kroppen. Ett litet kors, ungefär 1,5x1,5cm *funderar lite på detta*
Lord Posted June 29, 2005 Report Posted June 29, 2005 Såg att jag skrivit i den här tråden för ett bra tag sen och då var det 1,5 vecka tills jag skulle tatuera mig. Om ni vill se hur den ser ut så kolla på min profil. Tatueringen gjordes den 19 April 2004.
[Neo] Posted June 29, 2005 Report Posted June 29, 2005 Snyggt Lord, känner igen "symbolen", varifrån är den?
Lord Posted June 30, 2005 Report Posted June 30, 2005 @[Neo] Det är in flames logga från albumet "The Jester race"
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.