Panzerfaust Posted April 4, 2004 Report Posted April 4, 2004 Är en tjej i min klass som har tatuerat en sån där tribal på korsryggen. Måste säga att det är jäkligt snyggt (på tjejer)! hmm och om en så där 30 år kommer den tribalen och korsryggen bytt plats med arslet. inte fullt lika vakert. haha ja just det! vilken tur att det finns starwars bössor hos läkarna!
Hans Engström Posted April 4, 2004 Report Posted April 4, 2004 Bör noteras att man bör avråda sina kvinnliga bekanta från att tatuera sig neråt svanskotan och uppöver (som jag noterat är vanligt förekommande). Enligt en anastesiolog i bekanskapskretsen är detta osmart på grund av att när man gör en epidural bedövning (eller annan form av ingrepp i yggslutet av diverseanledningar) så trycker man in hud i ryggmärgsvätskan. Vanlig hud löser upp sig fort, tatuerad hud kvarlämnar rester. Man är osäker på effekterna, men det verkar vara obra.
A2Keltainen Posted April 4, 2004 Report Posted April 4, 2004 Att tatuera in tjejens namn eller ett halvt hjärta är kanske inte så smart för risken är nog att tatueringen stannar kvar längre än tjejen Man kan alltid lösa detta på samma sätt som Steve-O i Jackass, som har "Your name here" tatuerat på ena skinkan. Tatueringen i fråga går bland annat att se i avsnittet där han piercar ihop skinkorna.
LYNX Posted April 4, 2004 Report Posted April 4, 2004 Jag har alltid ansett att tatueringen skall symbolisera något "stort" ( EN HÖGST PERSONLIG UPPFATTNING ) Många snackar om att "gadda" sig men att motivet är inte fastställt?! Jag kan inte se någon annan anledning än att de tycker det är snyggt med en/några "bilder" på kroppen. INGET FEL I DET men när/OM jag tar beslutet om att pryda min kropp skall symbolen vara något som är VIKTIGT för mig. Har funderat på ett par symboler under ca 10 års tid men ännu inte lyckats fatta något beslut, skulle tro att jag helt enkelt inte är rätt "motiverad" ännu. ( Om jag någonsin blir det... )
Rifleman/Medic Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 Bör noteras att man bör avråda sina kvinnliga bekanta från att tatuera sig neråt svanskotan och uppöver (som jag noterat är vanligt förekommande). Enligt en anastesiolog i bekanskapskretsen är detta osmart på grund av att när man gör en epidural bedövning (eller annan form av ingrepp i yggslutet av diverseanledningar) så trycker man in hud i ryggmärgsvätskan. Vanlig hud löser upp sig fort, tatuerad hud kvarlämnar rester. Man är osäker på effekterna, men det verkar vara obra. Och det finns även läkare som påstår precis det motsatta, att en tatuering i svanken inte spelar någon som helst roll... Bushman>>> Lev i nuet! Hur roligt liv lever den person som avstår att tatuera sig för att det kommer att se fult ut om trettio år… Förmodligen kommer det att finnas andra skavanker på kroppen som gör att vederbörande kommer att vara mindre attraktiv på markanden. Med eller utan tribal!
Ibsen Posted April 5, 2004 Author Report Posted April 5, 2004 Funderar också på att tatuera in mitt div/reg/plut-märke efter MUCK. Men det får vi ju se hur det blir med den saken sen. Kan ju inte va helt kul att tatuera in sånt om det blir för mycket detaljer.
Elfgren Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 ska tatuera in AVF-loggan när jag blir lite äldre tänkte jag...
Ibsen Posted April 5, 2004 Author Report Posted April 5, 2004 Dert ser ut som ett paraförband i US army. Det kans är ett svenskt företag?
Vysotskij Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 Jag har alltid ansett att tatueringen skall symbolisera något "stort"( EN HÖGST PERSONLIG UPPFATTNING ) Amen. Vi snackar nivån ens barns namn.
Vysotskij Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 En herre på grannplutonen (PBS/KJ) när jag låg inne hade låtit tatuera in följande: - 1 Thorleif på vänster överarm - furistreck på översidan av båda axlarna (som konfigurationen på "Nato-tröjan") - Neptunigaffeln på höger överarm. Vi funderade mycket på hur killen skulle göra vid muck (då han blev serg.) Tatuerade han över pommes fritten med pixstjärnan eller? Undrar hur kul det är med de tatueringarna 5-10 år efter muck??? Tillfångatagen av arga pojkar med stora vapen i Långtbortistan: - Nej, säger jag! Jag är bara menig malaj vid kokgruppen och vet ingenting om underrättelseplutonens verksamhet!
Rifleman/Medic Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 Jag har alltid ansett att tatueringen skall symbolisera något "stort"( EN HÖGST PERSONLIG UPPFATTNING ) Amen. Vi snackar nivån ens barns namn. Eller varför fotbollslaget i ditt hjärta? Där har du något stort som dessutom med 100% säkerhet kommer att vara livet ut!
Elfgren Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 Dert ser ut som ett paraförband i US army. Det kans är ett svenskt företag? allmäna valmansförbundet, moderaternas ursprung
A2Keltainen Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 När jag var inne på att skaffa en tatuering, så satt jag och en kamrat, som också var inne på att tatuera sig, och tittade igenom en massa bilder på tatueringar på Internet. Det var en lärorik upplevelse på många sätt, då man såg att folk faktiskt tatuerat saker som man enbart trodde Beavis och Butthead skulle få för sig att tatuera. Jag minns särskilt en stor tatuering som täckte hela överarmen och föreställde en skabbig grinande lieman som i sina armar höll en kvinna med suktade blick, försumbar klädsel och "bimboaktigt" utseende. Kronan på verket var att liemannen med sin ena hand tafsade i kvinnans skrev, samtidigt som han med andra handen tafsade på hennes bröst. Jag och min kamrat höll på att bryta ihop av skratt när vi såg den tatueringen. Jag bör nog även påpeka att jag även sett ett antal mycket snygga tatueringar, och att jag rent principiellt inte har något emot tatueringar. Jag tror dock tyvärr att många skaffar sig tatueringar utan att riktigt ha tänkt igenom saken, och sedan sitter de där om tio år och undrar hur förbannat dumma de var när de skaffade den tatueringen. Jag skulle råda alla som är inne på att tatuera sig att leta upp ett motiv man vill tatuera, vänta ett år, och se om man lika gärna vill tatuera motivet då. Det kan vara värt att vänta ett år, om alternativet är att man om tio år har en stor tatuering man vill ha bort. Tips på motiv kan man för övrigt få från Charles Manson. Ett hakkors mitt i pannan kan ju aldrig slå fel, och det lär vara en garanterad succé när man söker jobb och i alla möjliga andra sociala sammanhang...
Fk.Mandrake Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 Eftersom jag nu har ett par procent av kroppen täkt av bläck så tänkte jag komma med lite synpunkter. Det mesta har de flesta redan sagt. Tänk igenom motivet. Det skall vara ett motiv som är viktigt för dig och som betyder någonting för dig. Om du samtidigt som du tänker på tatuering tänker på att de numera går att ta bort, så ska du inte tatuera dig. Om du tänker som så att tatueringar ser fräcka ut på andra människor, tänk igenom varför du vill tatuera dig. En tatuering gör du inte för att visa upp för andra. Du skall göra den för dig själv. När du väljer motiv så försök att vara så orginell som möjligt. Inte kul att se någon annan med exakt samma tatuering. Om du tex. vill ha en varg så fråga tatueraren om han inte kan rita upp en efter dina anvisningar. Om han då säger att han bara gör de bilder han har på väggarna, gå till en annan. Jag skulle aldrig tatuera mig hos någon som inte verkar kunna rita på frihand! Kolla in studion innan. Ställ frågor om det är något du undrar över. Om du är orolig för orena nålar, fråga efter autoklaven. Fråga vilken typ av färger han använder. Lycka till och kom ihåg: Tatuerade människor är precis som alla andra, bara lite färggladare!
2Sharp Posted April 6, 2004 Report Posted April 6, 2004 Jag funderade länge innan jag tatuerade mig första gången, andra gångengick det snabbare då jag redan visste hur jag ville ha det, nummer 3 verkar ta längre tid... Som folk tidigare sagt, gör något som betyder mycket för dig. Ha inte bråttom, det vikigaste är inte att bli tatuerad, det viktigaste är att få något som du trivs med. Omk jag skulle ångra mig när jag är 60 och det är mitt största bekymmer så tror jag knappast att jag lipar hårt för det, jag tror att jag kommer att ha andra bekymmer då som känns mer påträngande...
Fk Fjellman Posted April 6, 2004 Report Posted April 6, 2004 Får väll ta och bidra med mina tatueringar till kollektivet Det enda som jag inte ordade fram motiv på själv e tribal´n. Om ni nu ser något genom pälsen .... //Sgt Fjellman
Fk Fjellman Posted April 6, 2004 Report Posted April 6, 2004 Hällristningar... både den och renen finns på sten ... EDIT: Gris tassar //Sgt Fjellman
Ibsen Posted April 6, 2004 Author Report Posted April 6, 2004 Aha! Det var en get! Trodde det var en ko... En annan smått intressant tanke är ju att tatuera in loggon/namnet på den mission/camp man är på under utlandstjänst. Bättre än ringar ju! Eller?
Torak Posted April 6, 2004 Report Posted April 6, 2004 Forutom sambandsbagen skulle jag nog kunna tanka mig mitt kompanimarke... eller kanske en korrekt placerad flagga pa vanster axel... Men tror nog anda att det tar ett bra tag innan jag far for mig att leka med nalar.
Ibsen Posted April 6, 2004 Author Report Posted April 6, 2004 Kompanimärket är ju något man står för hela livet ju (om det blir inbördeskrig och motståndarna kommer på dig kanske inte..). Och förhoppningsvis har man något ballt märke som en grävling eller varg eller liknande. B)
Torak Posted April 6, 2004 Report Posted April 6, 2004 Kompanimärket är ju något man står för hela livet ju (om det blir inbördeskrig och motståndarna kommer på dig kanske inte..). Och förhoppningsvis har man något ballt märke som en grävling eller varg eller liknande. B) Jag gillar mitt gamla kompanimarke... Det dar Rr860-market med "F21" i gult... snyggt och fint... Har annars ett jattesnyggt marke som jag fick av en av hollandarna som besokte F21 i 2001. Riktigt marke, kardborre pa baksidan och allt...
109 Eken Posted April 6, 2004 Report Posted April 6, 2004 Som många andra här går jag också och funderar, men har svårt att hitta ett motiv som känns bra, tycker tribals är lite "tråkiga" sen har det blivit så vanligt att det nästan förlorat lite av sin charm. Bra/roliga motiv jag sett: En Marsupilami (seriefigur) med lååång svans (typ ner för hela benet) en djävul tatuerad på skinkan, djävulen skyfflar in kol i hrmm ja ni fattar... och eldsflammor upp på ryggen
Innuendo Posted April 6, 2004 Report Posted April 6, 2004 min morsa 57 år fick för sig att tatuera sig, så hon har skaffat sig en fjälldrake på ena armen och en kattsiluett på andra. Draken är jäkligt snygg. Jag går som de flesta här och fundera på om man skulle skaffa nån tatuering, men jag har inte hittat nånting som jag skulle vilja ha resten av livet.
Ibsen Posted April 7, 2004 Author Report Posted April 7, 2004 Som många andra här går jag också och funderar, men har svårt att hitta ett motiv som känns bra, tycker tribals är lite "tråkiga" sen har det blivit så vanligt att det nästan förlorat lite av sin charm. Bra/roliga motiv jag sett: En Marsupilami (seriefigur) med lååång svans (typ ner för hela benet) en djävul tatuerad på skinkan, djävulen skyfflar in kol i hrmm ja ni fattar... och eldsflammor upp på ryggen Klockrent! Nu komer jag börja skissa här! Bara för att jag vill se hur det skulle kuina se ut!
MBW Posted April 7, 2004 Report Posted April 7, 2004 Kort (ointressant?)inlägg mot, såg inte så många i föregående, för er som ingår i intresseklubben. "Du skall inte tatuera dig" Tredje mosebok. Så nu har jag gjort min insats för världsfreden för den här veckan.
Syster Håkan Posted April 7, 2004 Report Posted April 7, 2004 det coolasdet jag har sätt är min polare har P7 och FMs logga på bröstet, de var stooora!
Bamse Posted April 7, 2004 Report Posted April 7, 2004 Har själv aldrig haft några tankar på att tatuera mig trots både morsan (50 års kris)och mina båda bröder har fina konstverk på sig även en hel del i den pluton jag tillhör har kört in en hel del bläck i huden t ex en gudomligt duktig Ksp-skytt... Skulle jag tatuera mig så gäller det som Lynx så klokt sa, något som betyder väldigt mycket för mig. Alternativt en riktigt rejäl sjömanstatuering med hela armarna fulla, givetvis då också med halvtaskigt blekt bläck. Hmm.... Reg, bat och plutsmärken samt utbildningtecken..... är det inte det man har Chimidanbagen för... Att tatuera in div. märken för politiska partier anser jag vara tämligen osmart speciellt om man fortfarande är ung, åsikter har en tendens att förändras även om man inte tror det när man är 17. Gillar de motiv som 109 Eken nämner, annars finns det ju den som en på kompaniet hade, nämligen en jordgubbe på mycket lämpligt ställe på den manliga anatomin. Smaska på den du! Hmm.......... När jag funderar på det så kanske inte en tatuering skulle vara fel i alla fall.... Bamsetaturering hade ju varit rätt komiskt om än tämligen feminint.
Livhusaren Posted April 8, 2004 Report Posted April 8, 2004 Först måste jag säga att jag har själv tatueringar... Men har på senare tid börjat fundera på att jag har för mig att det inte finns någon lagstadgad eller liknande kontroll på färgen i huvudtaget... vilket gör att lite allt möjligt kan hamna i blodbanorna... Eller vad tror ni? //Sgt Fjellman vem fan vet.Men tror nog det är rätt så säkert att göra det i dag änn för 20 årsedan..
Livhusaren Posted April 8, 2004 Report Posted April 8, 2004 Jag funderade länge innan jag tatuerade mig första gången, andra gångengick det snabbare då jag redan visste hur jag ville ha det, nummer 3 verkar ta längre tid... Som folk tidigare sagt, gör något som betyder mycket för dig. Ha inte bråttom, det vikigaste är inte att bli tatuerad, det viktigaste är att få något som du trivs med. Omk jag skulle ångra mig när jag är 60 och det är mitt största bekymmer så tror jag knappast att jag lipar hårt för det, jag tror att jag kommer att ha andra bekymmer då som känns mer påträngande... Precis håller med dig.. Gillar din tattuering skarp 2Sharp!! grymt nice
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.