Jump to content

Tatuering

Ibsen

Recommended Posts

Posted

Som perforerad typ vill jag bara påpeka att det är intressantast med egenhändigt skapade tatueringar.

Speciellt om man har någon bra anledning till motivet.

Jag gillar inte fjärilstatueringar, så jag har ett svärd på ryggen. :baskerPa:

• 2 weeks later...
  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply
Posted

Vad hette dom där sakerna som bodde i muggen enligt "socker-conny" som stack en i röven med sitt spetsiga huvud..???

En sån har du för evigt på ryggen....

Den sitter där nu...vänj dig med det....

:)

Posted

Jag tycker faktisk den är snygg!

Narr (-joker), djävul och hjälmvisir var några av dom spontana tanker jag fick när jag så bilden.

Placeringen är inte dum den heller. Jo, den är snygg! :)

Posted
hehe, vet en kille som tatuerade in "Denna sida mot fienden" på bröstkorgen  :)

Öh... Var han Super-MÖP? ,O

Posted

jasså så jag har en toalettdykande stjärtspetsare på ryggen för all framtid nu då :P

Jag kan leva med det :)

/Lord

Posted
Personligen reagerar jag inte över din rygg utan över att du är så satans långhårig!!! ;)

Jo, min första tanke också ;)

Skämt å sido, shysst gaddning.

Och på tal om metal och tatueringar så funderar jag på att gadda Thyrfings logo på överarmen. Nätet och min vilja sammarbetar inte för tillfället, så kan inte ladda upp någon bild eller länka direkt, men bilden finns på www.thyrfing.com - Gallery - Rare Art och längst ner på den sidan, ifall någon har lust att spana in den.

Posted
Vad hette dom där sakerna som bodde i muggen enligt "socker-conny" som stack en i röven med sitt spetsiga huvud..???

Filibobianer ser ut så här ungefär :clap:, fast med huggtänder

Tatueringen var riktigt läcker faktiskt

/

Ziggy med 100poäng Socker Conny kunskap i bakfickan

Posted

Har gört den första skissen på djävulen som skyfflar kol i röven på en. :wub:

Seriöst. Just nu ser det väl sådär ut. Men jag ska kanske fortsätta. Så ifall någon verkligen vill ha en sån på baken, kontakta mig så ska vi se vad jag kan göra. :wub:

Posted

Har en Tjej kompis som spår efter katt tassar snett upp över ryggen jäkligt snyggt faktiskt ;-)

Kan försöka fixa en bild om någon vill ;-)

Mvh//Pingis

Posted
Lägg upp en bild, för fan! Jag vill se en analkolskyfflande djävul!

Vi ska se omm jag hittar en scaner. Och just nu är det bara version 1.0. Komer förmodligen rita en 1.1, 1.2, 1.3 osv. :/

Men jag ska se vad jag kan göra. :)

Posted

Taueringar är väl coolt men problemet är väl att dom sitter där dom sitter sen. ska man tatuera sig är min uppfattning att man bör göra nåt tidlöst som man inte tröttnar på efter ett par år.

Posted

den är lite puttinuttig tycker jag :P

bra band också.(varför finns det ingen head-bangande smily för?)

Posted
ja, en analkolskyfflande djävul! Den kommer man aldrig tröttna på! :o

Är inte du religiös? Det rimmar väl hyfsat illa med tatueringar då??

Posted

Nej. Hur så?

Visst, det finns ju gränser. Skulle aldrig drömma om att tatuera in 666 eller pentagram eller liknande, men annars så är det fritt fram.

Posted
Nej. Hur så?

Visst, det finns ju gränser. Skulle aldrig drömma om att tatuera in 666 eller pentagram eller liknande, men annars så är det fritt fram.

Det står tydligen i bibeln (3 Mosebok 19:28) att man inte skall märka sin kropp (motsv.)

Jag har ingen bibel tillgänglig så jag kan inte kontrollera, men kolla här: http://www.bibelsajten.nu/visaFraga.asp?id=401

Kan ju vara värt att fundera över innan du nålar dig..

Pentagram och 666 i all ära, men du funderar ju på hin håle själv :baskerFN:

Posted

Efter efterforskningar (kollade i min konfirmationsbibel) så står det så här i 3:e Mos. 19:28: och ni ska inte rista några märken på er kropp för någon som är död. Inte heller ska ni tatuera er.

Jo, men det är liksom GT. Och GT är liksom typ jättegammal (Hm, det är väl NT också, men yngre än GT) och full av förbud och tillsägelser om att man MÅSTE göra si o så. Och personligen är jag inte sådär överförtjust i GTs alla lagar och regler. Dessutom ser jag Gamla Testamentet som något lika judiskt som kristet, och att de enda "riktiga" kristna skrifterna finns i Nya Testamentet. Nu har ju jag sagt att jag anser alla religioner vara samma, men ändå.

Jag har aldrig sagt att jag ville ha en analkolskyfflande djävul på skinkan. Och har jag sagt det så ber jag om ursäkt för otydlighet.

Posted
Jag har aldrig sagt att jag ville ha en analkolskyfflande djävul på skinkan. Och har jag sagt det så ber jag om ursäkt för otydlighet.

Coolers, jag visste inte att man kunde vraka och välja gällande vad man ville "lyda", men jag är ju inte religiös heller :/

Inget att be om ursäkt för, det är nog jag som fattar dåligt vad jag läser.. :baskerFN:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...