Tyrfing Posted September 28, 2009 Report Posted September 28, 2009 (edited) Jag slänger in min gissning också:T-72 sett från höger fram? Bra jobbat, for visst ar det en T-72, i en checkpoint ngnstans i Baghdad.. SnakeDoc, bollen ar din Edited September 28, 2009 by Tyrfing Quote
SnakeDoc Posted September 28, 2009 Report Posted September 28, 2009 Lägger upp en ny bild då Hoppas inte att den är alltför svår! Lycka till! Quote
SnakeDoc Posted September 28, 2009 Report Posted September 28, 2009 Spähpanzer 2 Luchs Visst är det en Luchs, var väl för enkelt då! Varsågod, Mantas Quote
Ringo Posted October 9, 2009 Report Posted October 9, 2009 Händer lite här. Lägger upp en ny bild: Quote
Ringo Posted October 9, 2009 Report Posted October 9, 2009 Sturmtiger Jag visste att den skulle vara lätt för dig. Grymt stora bumpor i denna rackarn - 38 cm. Bilden påminner mer om delar av en båttrailer Quote
Skuggan Posted October 18, 2009 Report Posted October 18, 2009 en FAP 500, förarutbildningsplattform/körrigg för T55 Quote
QM insats komp Posted October 18, 2009 Report Posted October 18, 2009 fotograferad på hässleholms museum. Quote
The Swede Posted October 18, 2009 Author Report Posted October 18, 2009 en FAP 500, förarutbildningsplattform/körrigg för T55 FAP 500 är fel benämning Quote
Skuggan Posted October 18, 2009 Report Posted October 18, 2009 BAH! lita aldrig på tyska sidor.... LM-55 säger vi då.. (USP9 hittar jag också) Quote
Guest Posted October 18, 2009 Report Posted October 18, 2009 Är det bara att slänga upp en bild?, jag har en fin en som jag hoppas ni får klura på e stund. Quote
Skuggan Posted October 18, 2009 Report Posted October 18, 2009 Är det bara att slänga upp en bild?, jag har en fin en som jag hoppas ni får klura på e stund. regeln är att den som svarar rätt lägger upp nästa fråga, men han kan välja att passa den vidare om han inte har nån klurig bild.. och en annan regel i denna quizzen är att fordonet måste vara bepansrat. Quote
The Swede Posted October 19, 2009 Author Report Posted October 19, 2009 Men Skuggan, du borde väl känna mig vid det här laget. Jag är inte intresserad av vad fordonet eventuellt kallades i Tyskland eller i tillverkningslandet, jag vill ju ha namnet från aktuellt brukarland. Quote
Erik_G Posted October 19, 2009 Report Posted October 19, 2009 Men Skuggan, du borde väl känna mig vid det här laget.Jag är inte intresserad av vad fordonet eventuellt kallades i Tyskland eller i tillverkningslandet, jag vill ju ha namnet från aktuellt brukarland. Om vagnen står på museum i Hässleholm som avhandlar svenskt pansar borde väl frågan vara omöjlig att svara på eftersom vagnen upphört att brukas och därför ej längre har ett brukarland. Eller? /E Quote
S-TANK Posted October 19, 2009 Report Posted October 19, 2009 Brobandvagn 9717 Körutbildning S-Tank Quote
The Swede Posted October 20, 2009 Author Report Posted October 20, 2009 Där kom det rätta svaret. Sorry att jag var dryg med dig Skuggan. Quote
Skuggan Posted October 20, 2009 Report Posted October 20, 2009 (edited) bara så du vet så kommer detdär kosta Swede! en jävla massa åkturer i pebban dvs Edited October 20, 2009 by Skuggan Quote
Erik_G Posted October 20, 2009 Report Posted October 20, 2009 bara så du vet så kommer detdär kosta Swede! Det är lugnt, Skuggan. Herr Swede ska vara med i en slags tävling på lördag, och där lär det bli hans tur (och min) att stå utan de rätta svaren.. Tänk du på det och känn dig varm inombords.. Nästa quizbild mr stank, por favor! /E Quote
S-TANK Posted October 21, 2009 Report Posted October 21, 2009 Har inga bra bilder på lager. Har jag inte klämt ut något till fredag får Skuggan bollen som tröstpris. Mr Stank Quote
Erik_G Posted October 23, 2009 Report Posted October 23, 2009 Vagn och land tack. Stank Det första jag tänkte var "Leopard 2!!!" Nästa var "Kanada!!!" och "Afghanistan!!" Men Leopard 2A6 CAN har ju natoflage och staket, så det är inte en sådan.. Dessutom hintar skrotet som syns framför gallret på en annan funktion, så jag tror att det faktiskt rör sig om en kanadensisk Bergepanzer 3. De har väl ett par i Afghanistan för att kunna ta hand om Leo2'orna. /E Quote
Ukko Lode Posted October 23, 2009 Report Posted October 23, 2009 Det första jag tänkte var "Leopard 2!!!" Nästa var "Kanada!!!" och "Afghanistan!!" Men Leopard 2A6 CAN har ju natoflage och staket, så det är inte en sådan.. Dessutom hintar skrotet som syns framför gallret på en annan funktion, så jag tror att det faktiskt rör sig om en kanadensisk Bergepanzer 3. De har väl ett par i Afghanistan för att kunna ta hand om Leo2'orna. /E Med tanke på namnförvirringen på förra vagnen... Är det inte en ARV3? Fast å andra sidan tycker jag inte metallöglan och vajrarna stämmer riktigt... Kan det vara nå´n AEV3 istället? Quote
Erik_G Posted October 23, 2009 Report Posted October 23, 2009 Det första jag tänkte var "Leopard 2!!!" Nästa var "Kanada!!!" och "Afghanistan!!" Men Leopard 2A6 CAN har ju natoflage och staket, så det är inte en sådan.. Dessutom hintar skrotet som syns framför gallret på en annan funktion, så jag tror att det faktiskt rör sig om en kanadensisk Bergepanzer 3. De har väl ett par i Afghanistan för att kunna ta hand om Leo2'orna. /E Med tanke på namnförvirringen på förra vagnen... Är det inte en ARV3? Fast å andra sidan tycker jag inte metallöglan och vajrarna stämmer riktigt... Kan det vara nå´n AEV3 istället? Tja, jag höll ju på att slinta på tangentbordet och skriva "bergepanther" istället.. Jag tänkte att metallskrotet där bak är dragstänger för bogsering. Har kanadensarna fått några grävmaskiner än? Har de ens beställt? Hittade en bild som visar AEV3ans akter.. notera märket med de tre kronorna http://data3.primeportal.net/ce/gunther_ne...v3_20_of_56.jpg /E Quote
Ukko Lode Posted October 23, 2009 Report Posted October 23, 2009 Har kanadensarna fått några grävmaskiner än? Har de ens beställt?Upphandling verkar ha kört igång med leverans under 2011. Så de har visst inga AEV3 idag. Quote
Guest Posted October 23, 2009 Report Posted October 23, 2009 Kanadensarna har ju lånat tre Bergepanzer 3 från tyskland så det borde inte vara omöjligt att det är en av desa. Quote
Erik_G Posted October 23, 2009 Report Posted October 23, 2009 Kanadensarna har ju lånat tre Bergepanzer 3 från tyskland så det borde inte vara omöjligt att det är en av desa. Nä, precis, det var ju därför jag gissade på det. De är de enda Leopard 2-vagnarna jag känner till som är sandbruna dessutom. /E Quote
Guest Posted October 23, 2009 Report Posted October 23, 2009 Kanadensarna har ju lånat tre Bergepanzer 3 från tyskland så det borde inte vara omöjligt att det är en av desa. Nä, precis, det var ju därför jag gissade på det. De är de enda Leopard 2-vagnarna jag känner till som är sandbruna dessutom. /E Men jag börjar undra om det inte är en Taurus ARV, alltså byggt på leo1. Har Canadickerna några såna i A-stan? Quote
Recommended Posts