Ringo Posted April 3, 2009 Report Share Posted April 3, 2009 Vad e dettahäringa för nåe då? ZSU-23-4 "SHILKA" Attans - var den så lätt? Hoppades att cammot skulle förvilla Följdfrågan blir således vilket lands cammo är det vi ser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ice_drop Posted April 3, 2009 Report Share Posted April 3, 2009 polen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Ja det stämmer nog. Min källa var från början att det var Peru(?) men efter lite efterforskning verkar Polen varakorrekt. ice_drop, Mattsson - Ni får slåss om bollen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Jag tar den eftersom att jag vet att ice_drop inte kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ice_drop Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 en bmd 1/2 någon ledningsvariant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 BMD-2K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted April 6, 2009 Author Report Share Posted April 6, 2009 BTR-D monterad på fällningsplattform P-7 The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 BTR-D monterad på fällningsplattform P-7 The Swede Visst är det en BTR-D beredd för fällning! The swede fortsätter efter att ha varit ovanligt tyst på senaste tiden. @till er andra BMD är inte jättefel eftersom att BTR-D är i praktiken en förlängd BMD-1 och den benämns inom NATO som "BMD M1979". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Eftersom herr Swede fortfarande är tyst värmer jag upp publiken med en liten lätt en.. Är det en halvbandare eller? Swede får agera reservdomare och är därför förbjuden att svara (han har pinkat så många ggr mot denna grejan att den är både rostig och gul på grund av det, nej det är inte hans egna Skoda, även om han skulle vilja att den var bandgående och bepansrad) /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantas Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 MV 103C Deminer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 MV 103C Deminer Visst är det en Deminer. Förmodligen det fulaste och risigaste museiföremålet på axvall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Gah, visste ju det, första gången jag känner igen något och är helt säker men tänkte att "eh jag svarar lite senare" Eller jag visste inte exakt vad det hette men jag har ju varit där och sett den och allt så många gånger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Gah, visste ju det, första gången jag känner igen något och är helt säker men tänkte att "eh jag svarar lite senare"Eller jag visste inte exakt vad det hette men jag har ju varit där och sett den och allt så många gånger De saktfärdiga skola ej vinna stridsfordonsquizen - Erikevangeliet 11:32 /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted July 30, 2009 Report Share Posted July 30, 2009 Jaha då får man ge liv i den här tråden igen... Vilket fordon har den här bilden tagits i: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantas Posted July 30, 2009 Report Share Posted July 30, 2009 T-55 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted July 31, 2009 Report Share Posted July 31, 2009 Inte en T55 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted August 2, 2009 Report Share Posted August 2, 2009 Inte en T55 T-64 då'rå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted August 2, 2009 Report Share Posted August 2, 2009 (edited) Inte en T55 T-64 då'rå? Nä'då Edited August 2, 2009 by Mattsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted August 3, 2009 Report Share Posted August 3, 2009 (edited) T72 Då jag med sannolikhet gränsade till visshet klämmer ur mig svaret, är jag så fräck att jag säger "bollen är lös". Edit: Hittade på nåt. Finns väl lite hintar... Kanske busenkelt? Edited August 3, 2009 by wedin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 T72 Då jag med sannolikhet gränsade till visshet klämmer ur mig svaret, är jag så fräck att jag säger "bollen är lös". Edit: Hittade på nåt. Finns väl lite hintar... Kanske busenkelt? Men T-72 är ju för enkelt.. dessutom hade jag fått för mig att ksp´n satt på skyttens sida om kanonen i den, men så var det ju inte. Vagnen på bilden ovan är i alla fall en Panhard AML. En irländsk Panhard AML 20 gissar jag på. /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Men T-72 är ju för enkelt.. dessutom hade jag fått för mig att ksp´n satt på skyttens sida om kanonen i den, men så var det ju inte. Vagnen på bilden ovan är i alla fall en Panhard AML. En irländsk Panhard AML 20 gissar jag på. /E Wedin har rätt, det är en T72 Disclaimer: THIS CONTENT IS HOSTED BY YOUTUBE, NOT SoldF.com SoldF.com can not be held responsible for content published on Youtube and linked by our members. SoldF.com only provides code making it possible to view the links posted by the member in the post. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Vagnen på bilden ovan är i alla fall en Panhard AML. En irländsk Panhard AML 20 gissar jag på. /E Nja, det är inte en Panhard AML ...typ. Det var därför jag slängde upp hela bilden. Bössan är en ledtråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Vagnen på bilden ovan är i alla fall en Panhard AML. En irländsk Panhard AML 20 gissar jag på. /E Nja, det är inte en Panhard AML ...typ. Det var därför jag slängde upp hela bilden. Bössan är en ledtråd. Jodå, en Panhard AML är det allt.. En AML 60 tror jag numera att det är, efter lite efterforskningar. Trodde att det var en 20mm pjäs som var bortmonterad på tornet, men tornet stämmer mer överrens med en 60mm-version. Någon EBR tror jag då rakt inte att det är. Vad det skulle kunna vara annars har jag ingen aning om.. /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 (edited) Jodå, en Panhard AML är det allt.. En AML 60 tror jag numera att det är, efter lite efterforskningar. Trodde att det var en 20mm pjäs som var bortmonterad på tornet, men tornet stämmer mer överrens med en 60mm-version. Någon EBR tror jag då rakt inte att det är. Vad det skulle kunna vara annars har jag ingen aning om.. /E Nu är jag kanske lite osprtslig?! Det är väldigt väldigt nära och väldigt mycket AML och just en 60. Jag ger lite mer hintar, det sitter en FN FAL på tornet (eller gör det verkligen det, kanske det är en L1A1 SLR (nästan samma men inte metrisk). Stridsfordonet användes av ett land som använde både FN FAL och L1A1 (metriska- resp tum-versioner). Vi kan säga att bilden visar ett rätt varmt klimat, men ändå med ljushylta människor... Edited August 4, 2009 by wedin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Underhållarn Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Jodå, en Panhard AML är det allt.. En AML 60 tror jag numera att det är, efter lite efterforskningar. Trodde att det var en 20mm pjäs som var bortmonterad på tornet, men tornet stämmer mer överrens med en 60mm-version. Någon EBR tror jag då rakt inte att det är. Vad det skulle kunna vara annars har jag ingen aning om.. /E Då borde det vara en Eland Mk7 (Eland 60), vilket i princip är en sydafrikansk Panhard AML 60-7. Eventuella bollar studsar vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Då borde det vara en Eland Mk7 (Eland 60), vilket i princip är en sydafrikansk Panhard AML 60-7. Eventuella bollar studsar vidare. Stämmer gott. Bilden visar en Sydafrikatillverkad Eland 60 som Rhodesian Air Force Regiment använde för basskydd. Det är iofs inte en Mk7 utan en äldre, rätt och slätt, Eland 60. Men, nu får det vara slut på hårklyverier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Då borde det vara en Eland Mk7 (Eland 60), vilket i princip är en sydafrikansk Panhard AML 60-7. Eventuella bollar studsar vidare. Stämmer gott. Bilden visar en Sydafrikatillverkad Eland 60 som Rhodesian Air Force Regiment använde för basskydd. Det är iofs inte en Mk7 utan en äldre, rätt och slätt, Eland 60. Men, nu får det vara slut på hårklyverier. Tja, det var just FAL'en som gjorde att jag gissade på irländare... hade för mig att de hade FAL/L1A1, som alla andra länder inom samväldet. Irländarna hade ju AML med både 20mm och 60mm torn. /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Jag tar bollen igen: Vad är detta för något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted August 4, 2009 Author Report Share Posted August 4, 2009 CHARRV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 CHARRV Inte en CHARRV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts