Erik Gustav Posted May 12, 2007 Report Posted May 12, 2007 En brittisk Cheftain? Någon speciell variant isåfall? När jag tittade en andra gång på bilden kommer jag ihåg målningen. Kollar på schmuttes inlägg. Kollar sedan på pansarmuseets hemsida. Det är mk 10. Jag är inte långsökt men vem vann? Mej eller schmutte? Quote
Schmutte Posted May 12, 2007 Report Posted May 12, 2007 En brittisk Cheftain? Någon speciell variant isåfall? När jag tittade en andra gång på bilden kommer jag ihåg målningen. Kollar på schmuttes inlägg. Kollar sedan på pansarmuseets hemsida. Det är mk 10. Jag är inte långsökt men vem vann? Mej eller schmutte? Jag är också osäker och väntar på en bekräftelse.. Quote
The Swede Posted May 13, 2007 Author Report Posted May 13, 2007 En brittisk Cheftain? Någon speciell variant isåfall? När jag tittade en andra gång på bilden kommer jag ihåg målningen. Kollar på schmuttes inlägg. Kollar sedan på pansarmuseets hemsida. Det är mk 10. Jag är inte långsökt men vem vann? Mej eller schmutte? Du sa ju Chieftain först så du vann. Det jag ville ha fram var att det är en Mk 10 Stillbrew. Quote
Erik Gustav Posted May 13, 2007 Report Posted May 13, 2007 Jag lämmnar över bollen till alla som känner sig kallade Quote
Schmutte Posted May 13, 2007 Report Posted May 13, 2007 (edited) Hoppas jag inte tog någon för enkel http://img211.imageshack.us/img211/7308/bild011rp8.jpg Bild bortagen för att spara bandbredd! Edited May 14, 2007 by Schmutte Quote
Schmutte Posted May 14, 2007 Report Posted May 14, 2007 (edited) Tyvärr.. imorgon lägger jag upp en till bild, så snabba på med gissningar.. Edited May 14, 2007 by The Swede Quote
Erik Gustav Posted May 14, 2007 Report Posted May 14, 2007 prylen på tornet påminner om ett aps... kan man gissa på en T-80? Quote
Schmutte Posted May 14, 2007 Report Posted May 14, 2007 prylen på tornet påminner om ett aps... kan man gissa på en T-80? Du är nära, samma land Quote
paratus Posted May 15, 2007 Report Posted May 15, 2007 T 72-MP http://morozov.com.ua/images/t72mp-4l.jpg Quote
Schmutte Posted May 15, 2007 Report Posted May 15, 2007 haha, damn Schmutte kastar bollen till Pratus som tar den med lätthet Quote
paratus Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Hm, nu är det så att jag skall till Skövde och kriga i helgen, åter måndag. Skall jag hålla er på halster eller ge bort det hela nu? Nåja, lite tips: vagnen ser ju ut som en tidig vagn med sitt klena eldrör och lilla torn, behöver inte vara så... Det finns ju fordon som kan vinna på att vara små och snabba också. Quote
paratus Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 (edited) Åter från striden (SIB i Hagen Skövde) och självklart ett mellanstick till Axvall, det enda som saknas var är PBV 302..... Ser att bilden blev för för svår. Ber om ursäkt för det, här kommer en helbild. (Bärhjulen finns även med täckta sidor á la PBV 302) Edit. länken fungerade inte ny länk http://img527.imageshack.us/img527/9027/lucssh1.jpg Edited May 21, 2007 by paratus Quote
lebos Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Jag tokchansar på Panzerkampfwagen II Tänkte nästan skriva tiger först. Quote
paratus Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Tur att Du chansade, svaret är nära nog tycker jag, grattis. Detta är en modifierad Panzer II, en Panzer II L, eller som den slutligen döptes/ klassificerades om till, Panzerspähwagen II Luchs (Sdkfz123). (Dvs. fritt översatt ett spaningspansarfordon.) Fordonet som skulle vara snabbt och bepansrat hade för självförsvar mot trupp och icke bepansrade fordon en 20 eller 50 mm kanon. Källa, http://www.panzer-archiv.de/ jag lämnar med varm hand pucken till lethal_Impact, var så god! Quote
lebos Posted May 22, 2007 Report Posted May 22, 2007 Va fasen. Nästa gång kastar jag lite skit på bilden och tar kort på skärmen via ett par solbrillor. Grattis GrodanBoll. Du får härmed en pinfärsk boll av mig. Quote
GrodanBoll Posted May 24, 2007 Report Posted May 24, 2007 Va fasen. Nästa gång kastar jag lite skit på bilden och tar kort på skärmen via ett par solbrillor.Grattis GrodanBoll. Du får härmed en pinfärsk boll av mig. Oj oj, snacka om slumpskott... Men eftersom min dator inte riktigt är som den ska så undanber jag mig äran att få lägga upp en ny bild. Jag passar tillbaka bollen till dig, Lethal_Impact, så får du chansen att försöka med en klurigare tingest. Quote
lebos Posted May 25, 2007 Report Posted May 25, 2007 Ok. Som tur är hittade jag en redan halv-suddig bild samt något skadat fordon. Skulle inte förvåna mig om nån kniper denna inom 1 timme eller nått. Quote
lebos Posted May 25, 2007 Report Posted May 25, 2007 15 minuter tog det! Nu ger jag fan upp! Här finns tydligen många kunniga möpar. *The Swede får en så glödhet boll att han nästan tappar den pga sina svåra brännskador* Quote
Recommended Posts