Blå Brigad Posted December 18, 2003 Report Posted December 18, 2003 Har nu lirat demot i evigheter så jag tyckte att Steel Beasts skulle bli en bra julklapp till mig själv och beställt Gold versionen av det. Ni som har det här spelet, vad tycker ni om det? Hur nära den riktiga Leoparden är den som är avbildad i spelet egentligen och fungerar riktiga stridsvagns taktiker någorlunda bra i det? Själv är jag helt frälst i (iallafall) demot och har nog väckt mer än en granne när jag glömt sänka ljudet och skickat iväg en pil med världens dån.
jansssson Posted December 19, 2003 Report Posted December 19, 2003 Hmm, där var ett spel jag inte kände till *dl:ing demo*
Pansardvärg Posted December 19, 2003 Report Posted December 19, 2003 Jag köpte spelet när jag var på balkan år 2000. Det är i särklass den bästa stridsvagns-simulatorn som någonsin gjorts i pc-spelsväg! Dock suger graffen otroligt....men det blir väl bättre i SB2.
Flak Posted December 20, 2003 Report Posted December 20, 2003 Hur nära den riktiga Leoparden är den som är avbildad i spelet egentligen och fungerar riktiga stridsvagns taktiker någorlunda bra i det?... SKÄRPNING NU Blå Brigad!!! Du kan ju inte hålla på och skriva sånna här #¤£*{½# inlägg utan att visa lite screenshots fattaru' väl! Och ni andra är inte ett dugg bättre ni! ;)
Blå Brigad Posted December 20, 2003 Author Report Posted December 20, 2003 Håll till godo. http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/...astrevmp03.html 640*480 upplösning visserligen men vem tänker på det i stridens hetta. Artilleri är ju ack så farligt ändå.. Fast screenshotsen gör sig inte helt till rätta så lika bra att ni drar ner demot istället. Starta upp Single player uppdraget som finns med och åk rakt norrut tills ni kommer till en stor gräs-slätt. Snurra runt lite där tills fi öppnar upp eld med sitt artilleri.. det är en syn att se och HÖRA. ;) http://www.esimgames.net/downloads/SBDemo1-195.zip
Flak Posted December 20, 2003 Report Posted December 20, 2003 Tufft! Själv tycker jag grafiken duger, och att ljudet är viktigare! Wrooom!
Eekster Posted December 20, 2003 Report Posted December 20, 2003 Aloha! SB2 kommer bli/ÄR grymt kan jag säga B) /Eekster
Runqvist Posted December 20, 2003 Report Posted December 20, 2003 ahh... Steel Beast. Det satt vi och lir... *host* förlåt övade under praon. Majoren "-Avge lägesrapport!" Varvid en av praosarna säger "öhh... det ä stabilt." Dock har jag inte fått demot att fungera under WinXP, too bad.
Blå Brigad Posted December 21, 2003 Author Report Posted December 21, 2003 Under XP är det oftast bara att sätta compability mode till win98 på startfilen. Annars cirkulerar det ett till Steel Beasts demo som inte fungerar alls under XP, men den jag länkade ska fungera, det är nämligen den jag använder.. under XP..
Skuggan Posted December 21, 2003 Report Posted December 21, 2003 fan, det är mer än ett år sedan man lirade SB... då satt man och körde en del MP, synd att det dog ut :( det bästa är ändå det svenska talet när man sitter i Leo2A4 Psk fordon norr om vår position strv, jag ensar ELD, ladda PIL målet bekämpat
Eekster Posted December 25, 2003 Report Posted December 25, 2003 Aloha! en liten julbild från sb2 =) Men det är fortfarande en bit kvar tills spelat är klart =) /Eekster
Mattsson Posted December 25, 2003 Report Posted December 25, 2003 Nu har jag också beställt en kopia av SB GE, nu får vi hoppas på att den kommer i år.
KD803 Posted December 25, 2003 Report Posted December 25, 2003 Aloha! en liten julbild från sb2 =) Ska man tolka bilden som att dessa fordon kommer att ingå som körbara i SB2?
granQ Posted December 26, 2003 Report Posted December 26, 2003 kan ju säga att steal beasts liknar den simulatorn som finns på p4 iallafall..undrar nästan om grafikmotorn är samma, sen att det skiljer en del dom "loggar" man kan få ut, det är nog ganska naturligt. nu är jag inte någon stridsvagnsnisse utan har endast kommit kontakt med simulatorn genom att jag är "datanisse", och har bara "lirat" simulatorn i typ 2 minuter, som skytt och lyckades inte få väg ett skott.. (vet inte om det var laddat viserligen).. kan säga att det som skulle göra steal beasts till nästan exakt kopia är om du skaffar riktigt feta högtalare (om du inte redan har) så sätter du dom på max.. sen köper du billig gammal kikare, byta ut linserna (fråga mig inte hur du skall gå tillväga) mot vanligt glas, sätt en bit från skärmen och se till att du bara kan se genom den.. sen har är du väldigt nära stridsvagnssimulatorn, och den skall ju vara nära den riktiga.. långsökt kanske? sen få det la bli något SoldF.com pansar slag med nya steal beasts när det nu kommer, eekster vet du vad dom sagt officielt?
Runqvist Posted December 26, 2003 Report Posted December 26, 2003 kan ju säga att steal beasts liknar den simulatorn som finns på p4 iallafall..undrar nästan om grafikmotorn är samma, sen att det skiljer en del dom "loggar" man kan få ut, det är nog ganska naturligt. nu är jag inte någon stridsvagnsnisse utan har endast kommit kontakt med simulatorn genom att jag är "datanisse", och har bara "lirat" simulatorn i typ 2 minuter, som skytt och lyckades inte få väg ett skott.. (vet inte om det var laddat viserligen).. kan säga att det som skulle göra steal beasts till nästan exakt kopia är om du skaffar riktigt feta högtalare (om du inte redan har) så sätter du dom på max.. sen köper du billig gammal kikare, byta ut linserna (fråga mig inte hur du skall gå tillväga) mot vanligt glas, sätt en bit från skärmen och se till att du bara kan se genom den.. sen har är du väldigt nära stridsvagnssimulatorn, och den skall ju vara nära den riktiga.. långsökt kanske? sen få det la bli något SoldF.com pansar slag med nya steal beasts när det nu kommer, eekster vet du vad dom sagt officielt? p4/kvarn Strid Tech-labbet kör steel beast (etta, tvåa?) konverterat till svenska med lite specialjokks.
Skuggan Posted December 26, 2003 Report Posted December 26, 2003 om jag inte har helt fel så kör danmark, Australien Mfl också steel beasts med lite tilläggs grejjer... de har ju faktiskt gjort det som en riktig pansar simulator och sålt till diverse länder med Leo 2A4 och M1A1 vagnar
Blå Brigad Posted December 28, 2003 Author Report Posted December 28, 2003 Japp, står till och med på den officiella siten har jag för mig.. Borde nog tatuera in PANSAR i pannan, så många timmar jag spenderat med simulatorn sen jag fick den.. Har ny respekt för artilleri nu.. Enda nackdelen med den versionen man kan köpa i sverige är att man måste ha CD-skivan i när man spelar och det finns ingen no-cd patch. Till och med han som designat spelet (ssnake på SB forumet) tyckte det var idiotiskt av de europeiska distributörerna att lägga in en CD verifiering... den amerikanska har ingen verifiering alls.
Fk Satan Posted December 29, 2003 Report Posted December 29, 2003 Ingen som har kartor över militära övningsfält till SB?
Trekker Posted March 2, 2006 Report Posted March 2, 2006 Idag kom Steel beasts Pro PE. Vilket underbart spel, vilka möjligheter att kriga på. Man kan snabbt konstatera att skjuta Akan och robot är vansinnigt roligt även i simulerad miljö.
simon Posted March 2, 2006 Report Posted March 2, 2006 Vad går det på? /me gissar på att han helt enkelt får vänta med att finansiera ett inköp tills han börjar inkassera sin sketna dagpenning...
Trekker Posted March 2, 2006 Report Posted March 2, 2006 Vad går det på? /me gissar på att han helt enkelt får vänta med att finansiera ett inköp tills han börjar inkassera sin sketna dagpenning... 125 US$ inklusive frakt. Dyrt men värt vartända öre.
simon Posted March 2, 2006 Report Posted March 2, 2006 Som sagt, givet köp när den månatliga inkomsten ökar något senare i år!
Trekker Posted March 4, 2006 Report Posted March 4, 2006 Vad ska man säga. http://www.steelbeasts.com/index.php?name=...ownload&id=2711
Mats Posted March 6, 2006 Report Posted March 6, 2006 Fick mitt idag, gött! Tålde inte att se på SB1 men det här är bättre. En hel del att sätta sig in i.
skaya Posted March 6, 2006 Report Posted March 6, 2006 Vart finns det ett demo att lägga vantarna på? (länken från -03 fungerade... inte.)
Mats Posted March 6, 2006 Report Posted March 6, 2006 Något demo finns inte och kommer inte finnas för Pro PE.
simon Posted March 6, 2006 Report Posted March 6, 2006 Då får man alltså gott vänta till hösten/vintern... EDIT: Men å andra sidan kanske man (förhoppningsvis?) lyckats bli ordentligt trött på skiten då... ;)
skaya Posted March 6, 2006 Report Posted March 6, 2006 t-t-t... Jag tror att du får blodad tand på wartofta. Ingen som har bäring på demot till ettan alltså? Mycket tråkigt.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.