Fu Kjellberg Posted September 25, 2008 Report Posted September 25, 2008 2 st kataloger. Den senaste och en lite äldre. (från NFM) 1 nödsovsäck (från ett sweiziskt överskottsbolag) 1 Esbitkök (från ett sweiziskt överskottsbolag) 1 nödfilt ( från Clas Olsson) Moralepatches (från ett annat forum) 1 st 40 liters drybag från Karrimor. (från Inf-wear) Quote
pbvsk1108 Posted September 26, 2008 Report Posted September 26, 2008 (edited) Fick igår hem en leverans från Recon. 1st Northgear Medium. (länk). Jag blev positivt överraskad över hur pass stor den var. Ganska mycket större än jag trodde. Något jag märkte direkt var att det är 3st sidofickor, till skillnad mot 2 som anges. 1 stor på ena kortsidan och 2 på den andra. Sen är det också på insidan av det u-formade locket 2st ganska stora dragkedjeförsedda nätfickor. De nämns heller inte nånstans. I lockets ovansida döljs de vadderade axelremmarna som förvandlar väskan till en stor ryggsäck av tjocka tyglock med kardborr på. Den är väldigt robust och ger ett slitstarkt intryck, och den sväljer avsevärt mycket mer än vad man tror (och då är detta mediummodellen)! Mitt första intryck är att jag är väldigt nöjd med detta inköp. Jag hade tänkt mig att ha den som väska för min paintballutrustning, och det syftet fyller den mer än väl. Jag provade att packa den full och det var inga problem. Detta gick i: -Paintballmarkören. inkl. magasin, 2st gasflaskor, gasslang, 2st pipor. -Paintballmasken. -Jacka, byxa. -Kängor. -Väst. -Mössa, handskar. -1st 2.5L vattendunk. -1st proppfull "verktygsväska". (länk). -Ett gäng toarullar, tygtrasor. -1 Reflexväst, ett gäng armbindlar. -1st videokamera. inkl. stativ. -1st digitalkamera. Nu återstår att se vad den pallar för behandling, men det känns som att den pallar vad som helst. Så mitt slutgiltiga betyg måste nog bli: :camo: av 10 möjliga. Om någon vill ha bilder på den så går det att ordna. Edited September 26, 2008 by pbvsk1108 Quote
Smeghead Posted September 26, 2008 Report Posted September 26, 2008 Fyra PMAGs. Två OD, två svarta. Quote
nsky_517 Posted October 1, 2008 Report Posted October 1, 2008 American Optics Aviators de var ju sjukt snygga nsky_517. Var köpte du dem? Köpte dom från eBay, bara att söka på American Optics Aviators. /Mvh nsky. Quote
Tomas P Posted October 2, 2008 Report Posted October 2, 2008 Har fyllt på skåpet med en ny lerduvedödare. Tillverkningsland: Turkiet Modell: pump Kapacitet: 2 + 1 Pipa: 18,5" chrome molybdenum Stock: syntet Vikt: knappt 3 kilo oladdad Pris: endast häpnadsväckande 1500:- Quote
cf112 Posted October 2, 2008 Report Posted October 2, 2008 Har fyllt på skåpet med en ny lerduvedödare. Tillverkningsland: Turkiet Modell: pump Kapacitet: 2 + 1 Pipa: 18,5" chrome molybdenum Stock: syntet Vikt: knappt 3 kilo oladdad Pris: endast häpnadsväckande 1500:- Inköpsställe alt. generalagent? Har iofs redan pump så det räcker, men priset var onekligen misstänkt FÖR billigt! Quote
Tomas P Posted October 2, 2008 Report Posted October 2, 2008 Har fyllt på skåpet med en ny lerduvedödare. Tillverkningsland: Turkiet Modell: pump Kapacitet: 2 + 1 Pipa: 18,5" chrome molybdenum Stock: syntet Vikt: knappt 3 kilo oladdad Pris: endast häpnadsväckande 1500:- Inköpsställe alt. generalagent?Har iofs redan pump så det räcker, men priset var onekligen misstänkt FÖR billigt! Köpt hos vapenhandlare. Menar du att jag skulle köpt (och sökt licens) för ett illegalt vapen? Det lönar sig att vara en handlare trogen, blir bättre priser då. Quote
coolhand Posted October 2, 2008 Report Posted October 2, 2008 Lite nya prylar ifran nagra paket de senaste veckorna: Kifaru Back Pouch Nodlivsmedel 2 Utrustning.se Nalgene flaskor samt en dekal Fallkniven F1 M90 Mask o filter MeS/ISAF T-shirt ifran Afganistan Gron Drytech pase Sinnet Guldburk Leverpastej Quote
Slöbevakarn Posted October 9, 2008 Report Posted October 9, 2008 Några saker som införskaffats nyligen. Till MÖP-Hyllan. Fursten av Niccolo Machiavelli. I nationens intresse och Fiendens fiende av Jan Guillou. The duelling handbook av Joseph Hamilton Samtliga från bokus. DVD Samlingen Krigsbunkern från ONOFF. Samt en självuppblåsbar kudde från Biltema. Quote
kexet Posted October 9, 2008 Report Posted October 9, 2008 jag har en ny AK4B, en som man kan ta ut låset från igen efter att man satt i de. Quote
Eaglet Posted October 15, 2008 Report Posted October 15, 2008 En låda med Känga 90 anlände till dörren igår. Quote
Mattsson Posted October 22, 2008 Report Posted October 22, 2008 Idag kom ett: MSR WhisperLite International Pris:ca 660 SEK Inköpställe: Ebay Recension kommer. Quote
Spartacus Posted October 23, 2008 Report Posted October 23, 2008 M65 - Grymt skön jacka, sitter alldeles perfekt nu efter att ha använt den i några veckor. Är sugen på att köpa till värmefoderet också. Frågan är dock om det kommer bli så kallt framöver. Tycker den värmer alldeles perfekt bara man använder dragkedjan. Köptes på Garderoben/Knivnet i Stockholm för lite mer än en tusenlapp Bild på ingång Quote
Fk Bodin Posted October 25, 2008 Report Posted October 25, 2008 (edited) Inskaffat två patronhållare från Ribes, en till studsarn och en till drillingen. Nu kan man på ett halvporrigt sätt bära ammon i fickan behändigt. Edited October 25, 2008 by Fu Bodin Quote
coolhand Posted October 30, 2008 Report Posted October 30, 2008 (edited) Ett gang med flaggor har dykt ned i ladan. De ar storre an de ser ut, 5cm x 7cm breda med kardborre pa baksidan. Edited October 30, 2008 by coolhand Quote
Fu Kjellberg Posted October 30, 2008 Report Posted October 30, 2008 Ett gang med flaggor har dykt ned i ladan. De ar storre an de ser ut, 5cm x 7cm breda med kardborre pa baksidan. Ser jättebra ut. Väntar med spänning på mina. Quote
2Sharp Posted October 30, 2008 Author Report Posted October 30, 2008 (edited) En Bradley Cutlery Mayhem fick jag av en god vän... mmmmums... O en Emerson HMMV-K köpte jag nyligen, knivguden ler mot mig! Edited October 30, 2008 by 2Sharp Quote
Fk Bengtsson Posted October 30, 2008 Report Posted October 30, 2008 Har införskaffat ett par handgranatsfickor från Recon. Skall bli kul att testa dessa vid nästa övning.. Quote
Sir Vival Posted October 31, 2008 Report Posted October 31, 2008 Nytt för dagen och med ytterst givmilt bistånd från vänner på födelsedag - i mrgon blir det fågelskådning och kaffe på termos! Tuben är med 20-60 ggr förstoring och insläppet är 85mm. Quote
Ynglingen Posted November 2, 2008 Report Posted November 2, 2008 Fick dessa små pärlor igår.. ;) Quote
coolhand Posted November 3, 2008 Report Posted November 3, 2008 (edited) Kopte en WASR-10 i veckan, in case of a worst case scenario imorgon Tisdag... Edited November 3, 2008 by coolhand Quote
Stefan F Posted November 4, 2008 Report Posted November 4, 2008 Nikon Coolpix S210. Relativt billig. Enkel att handha för semesterfotografen. Förhoppningsvis tar den också dugliga bilder. Quote
ice_drop Posted November 5, 2008 Report Posted November 5, 2008 det blev ett nytt objektiv från tamron ett 18-200mm bra till övningarna samt en "judebag" Quote
martinator Posted November 7, 2008 Report Posted November 7, 2008 En styck Fällkniven NL 5. trevlig kniv som känns väldigt gedigen. Lagom storlek också. Köpt av en medlem på ett närbesläktat forum. /martinator Quote
Krille Posted November 7, 2008 Report Posted November 7, 2008 M90L kopia inköpt från Active Life Equipment. Storleken stämmer bra jämfört med försvarets övriga 90 persedlar. Quote
Hornet Posted November 7, 2008 Report Posted November 7, 2008 Ny Kampvest Plator och soft armor från det danska kroppsskyddet passade perfekt i Quote
Hildisvin Posted November 14, 2008 Report Posted November 14, 2008 Har ingen kamera till hands, så jag postar bilder från webben. Senaste två inköpen: En Casio G-Shock GW-9200 Riseman. Inköpt från e-butik i USA. 1300kr inkl frakt. Revision Hellfly Smoke Lens. Inköpt i Sverige för 900kr. Quote
DaRaven Posted December 2, 2008 Report Posted December 2, 2008 Weihrauch Air Pistol HW40PCA.. Luftpistol, hur kul är inte det! Quote
Mortax Posted December 2, 2008 Report Posted December 2, 2008 (edited) Efter ha bläddrat igenom nästan hela tråden så har jag lagt märke till att det är oerhört många som köper diverse vassa knivar(!) Lite oroväckande.. Vad ska folk med dessa vassa knivar till? Edit: Efter missförstånd lägger jag till en smiley som tydligare klargör mina tankegångar/syffte för mitt inlägg: Edited December 2, 2008 by Mortax Quote
M00nStalker Posted December 2, 2008 Report Posted December 2, 2008 (edited) Ja, vad tror du att man använder knivar till? Jag brukar vanligtvis använda mina till att skära saker med men det händer att jag använder den till den våldsamma aktiviteten att öppna diverse förpackningar. Ibland så blir det också så att jag täljer lite eller gör ett hål i något. Men vanligtvis så ligger de lugnt och stilla i fickorna på jackan och byxorna. Dessutom så är det ju väldigt dumt att ha en ickevass (slö) kniv eftersom den inte gör så mycket nytta och är farligare eftersom man slinter lättare. Hur det kan vara oroväckande att folk köper verktyg har jag lite svårt att relatera till, tycker att du ska kolla in knivtråden i den här forumsdelen. Diskussionen om detta passar nog dessutom bättre där, och jag vill lova dig att om du är beredd att diskutera ämnet så finns det gott om folk som också är det. Edited December 2, 2008 by M00nStalker Quote
Recommended Posts