martinator Posted June 18, 2008 Report Posted June 18, 2008 En styck Victorniox Rescuetool på bilden syns en bältesskärare. /martinator Quote
traktorspaning Posted June 18, 2008 Report Posted June 18, 2008 @ MARTINATOR Pris, omdömme inköpsställe?? Av bilden var det svårt att avgöra storleken, är det som en Swisschamp eller mer åt EKAkniv hållet. Är det någon form av hållare på eller till (till bälte motsvarande) Quote
martinator Posted June 19, 2008 Report Posted June 19, 2008 (edited) det här besvara det mesta. inköpsställe: Beställd via Naturkompaniet. Pris: 949 Sek Max bredd på bälte ca 10 cm. /m Edited June 19, 2008 by martinator Quote
traktorspaning Posted June 19, 2008 Report Posted June 19, 2008 Ja har fått svar, tack. Hunnit pröva något än? Nöjd med köpet? Quote
SwePace Posted June 21, 2008 Report Posted June 21, 2008 Senaste 2 inköpen: Dumpficka från Recon. Samt ett par Revision Sawfly, skyddsglasögon med Rx-carrier (Insats för slipade linser) och två linser, mörk och klar. http://www.d-gear.se/img/product/full/fly_401.jpg http://www.recon.se/images/Snigel_%20Magdumpficka.jpg Jag kan rekommendera www.d-gear.se där glasögonen kommer ifrån. Utmärkt kundvård! Kompenserade mig för sena/restnoterade beställningar. Trots att det inte var d-gears fel att det tog tid. Glasögonen kommer nog att testas först på hojen under sommaren, därefter i stora läbbiga skogen till hösten. /SwePace Quote
Fu Kjellberg Posted June 26, 2008 Report Posted June 26, 2008 Grabbar och tjejer. Håll er till friluft och militära prylar. Det började spåra ur nu. Har agerat städtant nu. Fu Kjellberg/Blågul Quote
Stefan F Posted June 26, 2008 Report Posted June 26, 2008 Det låter bra. För enkelhetens skull bör det klargöras i trådreglerna i första posten, annars blir det lätt att man tänker prylar som prylar (självklart då borträknat matkassarna ). Dessa passar dock bra in: Hittade Fireline till extrapris i vintras, och efter att ha testat är jag "hooked" (ha ha). Så nu köper jag till fullpris. 249:- för linan på bilden. Hittade också till min förtjusning en sjunkande(!) Rapala Supershad. 99:- för den. Fiskarnas redskapshandel. Quote
ice_drop Posted June 27, 2008 Report Posted June 27, 2008 undrar om någon vet var man kan köpa franska baskrar förutom på terräng som har slut på rätt grön. för att hedra tråden måste jag berätta om mitt senaste köp- blev en canon eos 400d. bra övningarna Quote
Fjällräv Posted June 28, 2008 Report Posted June 28, 2008 (edited) Idag kom ett nytt efterlängtat paket från Recon Vildmark AB. Denna gång bestod innehållet av följande: Snigel Design Vattentät Uppdragssäck: Gerber PR 3.0: samt en Carinthia Tropen-sovsäck, en Recon-Plånbok, en Snigel Design GPS-ficka och en BCB Vattentät Innersäck 90 L till min Sacci FJS Orginal. Det mesta är tänkt att brukas vid friluftsupplevelser av olika slag. Edited June 28, 2008 by Fjällräv Quote
Mattsson Posted June 28, 2008 Report Posted June 28, 2008 1st Surefire G2Z samt boken "Ett skott en träff" Så nu kan jag både lysa upp det civila mörkret och informera de som bo där om ballistisken på en 7,62 prj. Quote
nsky_517 Posted June 29, 2008 Report Posted June 29, 2008 Behövde en sjyst väska till skolan så snubblade jag över Nike SB ryggsäck. 799kr på Caliroots sthlm. Quote
coolhand Posted June 29, 2008 Report Posted June 29, 2008 Nike har MOLLE grejor?! Vad mer finns i deras sortiment? Quote
trädet Posted June 30, 2008 Report Posted June 30, 2008 För det första. Köpt en Surefire G2 Sedan. Hittade en nästan komplett ask med "Ögonskydd 111" Med nummer M 7341-111010. Någon som vet vad dessa används till, och vilken tidsepok? Quote
2Sharp Posted June 30, 2008 Author Report Posted June 30, 2008 Nike har MOLLE grejor?! Vad mer finns i deras sortiment? Jag blev mkt. förvånad. Här är lite flera bilder: http://www.freshnessmag.com/v4/2007/08/01/...rding-backpack/ Fickan för lap-top verkar ju smart uttänkt Quote
kexet Posted July 3, 2008 Report Posted July 3, 2008 har idag inhandlat ett spänne till stridsvästen på intersport för 25 pesetas. har dock inte hunnit/orkat testa de än. fick tips från en forumsbroder tillika PC Quote
Mordred Posted July 3, 2008 Report Posted July 3, 2008 Fällkniven A1 direkt ifrån Fällkniven i Boden, extremt bra pris. Tog modellen med svart blad och som en bonus lät jag gravera in mitt efternamn på bladet. Fällkniven A1 Quote
Stefan F Posted July 4, 2008 Report Posted July 4, 2008 Fällkniven A1 direkt ifrån Fällkniven i Boden, extremt bra pris. Tog modellen med svart blad och som en bonus lät jag gravera in mitt efternamn på bladet. Fällkniven A1 Hur mycket kostar graveringen? Quote
carljohanh Posted July 4, 2008 Report Posted July 4, 2008 Ett sprillans Keron GT, amerikansk kevlarhjälm, skyddsväst med keramikplattor och en massa annat smått och gott... Quote
Pappsen Posted July 4, 2008 Report Posted July 4, 2008 köpt ett knäppetält av en forumit Det måsta ha varait en knäpp en... ;) Quote
trädet Posted July 4, 2008 Report Posted July 4, 2008 köpt ett knäppetält av en forumit Det måsta ha varait en knäpp en... ;) ha ha Är inte dom flesta här lite speciella? Nästa grunks på listan blir en eickhorn rescueknife (pillat och gillar skarpt) samt en ny p60-lampa till min G2 (där lampan pajja) Quote
Axial Posted July 4, 2008 Report Posted July 4, 2008 (---)Hur mycket kostar graveringen? Prislista gravering. Quote
Mattsson Posted July 4, 2008 Report Posted July 4, 2008 1st Snigel dump samt en recon plånbok i den taktiska färgen gul. Quote
Fu Kjellberg Posted July 8, 2008 Report Posted July 8, 2008 Fått hem en USGI IFAK ficka i acu. IFAK: improved first aid kit. Fick även en ASAP påse att ha i Grab bagen. ASAP Fått hem via en forumit. Har även fått hem ett 5.11 operatörsbälte i coyote brown. 5.11 Quote
Fu Kjellberg Posted July 16, 2008 Report Posted July 16, 2008 Fick en presentlåda med 2 Gerber tänger och en led lampa med 4 st utbytbara lamphuvuden i olika färger. Fick den av fyra forumiter på min 40 års dag. Tack SISU Patroels Mandrake Och en som är lite hemlig. Quote
Hornet Posted July 16, 2008 Report Posted July 16, 2008 (edited) Blackhawk S.T.R.I.K.E. Commando Recon Chest Rig OD Blackwater Collapsible Baton Pouch OD Eagle MOLLE M4 Triple Mag Pouch OD Eagle MOLLE Radio Pouch MBITR OD Eagle MOLLE Medical Pouch OD TAG MOLLE Admin Pouch w/ Light OD TAG MOLLE SAW Box 5.56mm 200Rd OD x2 Ingen bild dock då kameran är i ett annat land :P Edited July 16, 2008 by Hornet Quote
cf112 Posted July 17, 2008 Report Posted July 17, 2008 (edited) Behövde en datorväska jag med, men det blev ingen Nike. US Assaultpack från Mil-Tec. Första intryck när jag packar upp den: Shit! En liten barnryggsäck till skolutflykten. Så fel jag hade. Den var bara hoptryckt under frakten och helt platt. Mått ca: 48 x 27,5 x 15cm Jag beskriver ryggsäcken närmst ryggen och utåt. -Två ganska smala men mjukt stoppade axelremmar, fullt tillräckligt justerbara. Två metallöglor på axelremmarna. Enkelt avbärarbälte för midjan, justerbart. Ryggsidan är nätklädd och mjukt vadderad. Ett tunnt förvaringsfack med kardeborrestängning innanför ryggsidan. - Ett stort huvudfack med en ficka innuti med dragkedja samt nätfack på insidan i locket. Min laptop får utan problem plats (36x25x3,5). - Nästa fack går med dragkedja runt om och har två mindre nätfickor + ytterligare en ficka inuti. Hyfsat gott om plats för ex regnkläder. - Ytterst två separata fack med dragkedja, varav det nedre med pennfack mm. Gott om plats för småpryttlar, handskar, mössa, rations mm. - På framsidan samt längs båda sidorna har man sytt Molle-paneler för fastsättning av valfri ficka, ex Stridsvästfickor el dyl. - 6st smarta spännremmar åt sidorna samt nedåt för att dra åt väskan när man inte har den fullpackad. - Kraftigt bärhandtag i ovankant. Min väska är nu kittad med allt vad dataprylar heter som jag behöver ha med mig inkl. AC nätadapter, 10 DVD skivor, minneskortläsare osv och det är fortfarande gott om plats. Det är en liten, men ändå förvånansvärt rymlig ryggsäck som trots det fantastiskt låga priset känns riktigt gedigen och välsydd. Priset? 25 EURO... Finns i flera färger som Oliv, Svart, Desert, AT-Digital, tysk Flecktarn, Woodland och Foliage. Betyg: Klockren ***** fem Fänriks-stjärnor av fem möjliga pga av oslagbar kombination av extrem nytta till fantastiskt pris. Edited July 17, 2008 by cf112 Quote
ice_drop Posted July 22, 2008 Report Posted July 22, 2008 fick hem leveransen för nån vecka sen. det blev: en blackhawk raptor x3 mycket störe än vad det verkade som på nätet en blackhawk cyclone riktigt bra med alla fästpunkter samt de olika fackens storlek hatch flight glove riktigt sköna bra passform en surefire g2 led bra ljus, framförallt bättre färg på ljuset än den gamla g2 olika morale patches ( japp är i det träsket ) ett par hatch hard-knuckle upptäckte att de var trasiga från start så nu får vi se hur bra deras kundservice är:) nästa gång får det bli nån sjvmtrl Quote
trädet Posted July 25, 2008 Report Posted July 25, 2008 Lite nya saker köptes in idag (oj va fort lönen försvann) 1 st eickhorn rescue tool 1 st p60lampa (tappade med G2, så den gick sönder" samt sist men inte minst en C702, verkar vara ganska gedigen mobil, kommer nog hänga med ut i skogen ett tag. Quote
Recommended Posts