Jump to content

Recommended Posts

Posted

Själv hade jag legat bredvid löparbandet och protesterat mot sjukvårdarnas återupplivningsförsök efter max två timmar. I bakgrunden hade jag hört döda släktningar säga:

Vänd tillbaka, gå inte in i ljuset. Det är inte din tid nu.......

Starka grabbar. Har själv aldrig varit någon stark långdistansare för att vara ärlig.

Posted

Spontant: Springa i två dar! Vilken dåre! :bash:

Något mindre spontant: RESPEKT! :worthy: (ja, gillar smileyn :D )

Beundrar starkt killens viljestyrka. Är själv spyfärdig efter några kilometer..

Skarpskytten

Posted

han sprang på ett löpband ochså! är ju ännu tråkigare och springa på ett sånt än ute i terrängen! grym kille alltså

Posted
:worthy: Försenat aprilskämt? 26 mil! Asså, man hör om många konstiga rekord men det här låter fan ofattbart. Vad kan killen i i vilopuls? Två slag i minuten? :bash:
Posted

All respekt åt den där killen men kolla in http://www.loparlarsson.se

Citat från sidan:

"Rune Larsson har en annan definition av begreppet "lagom" än vad de

allra flesta andra människor har. 18.000 mil löpning sedan tonåren har

givit Rune Larsson unika upplevelser, lärdomar och en förmåga att springa

riktigt långa distanser som ingen annan svensk löpare kunnat mäta sig med.

Han har bland annat sprungit det 101 mil långa loppet mellan Sydney och Melbourne

två gånger, tre gånger vunnit det 246 kilometer långa Spartathlon, som anses vara

världens mest prestigefyllda långa ultradistanslopp, satt nordiskt rekord i 24-timmarslöpning och svenskt rekord på 100 kilometer..."

SAY NO MORE!

Posted

Respekt!

Hur ser en träningsrunda med distans ut för sådana killar?

Och hur låter det när han sticker iväg på fredag kväll? "Du, jag sticker ut en runda o springer - vi ses på söndag" :Malaj:

Posted

Framför allt skulle jag vilja veta hur mycket han var tvungen att äta under tiden han sprang... Det lär ha blivit en och annan banan, kan jag tänka...

Posted

Hmm...Var ute för några timmar sedan och sprang milen (tränar inför mönstringen) kände mig rätt nöjd med det....fast nu :D:wub:

Posted
längsta jagh har sprungit är 16 km. Känndes som om jag kunde fortsätta 16km till

Andreas Falk kände det som att han kunde fortsätta i 248 km till ... :)

Posted

Det var imponerande.

Får mig att minnas en viss kadett från lettland som när han gick på MHS i Halmstad sprang Atletofficertestet och klarade guld på torsdagen, Krökade ner sig TOTALT på mässen på kvällen, sprang stockholm marathon på lördagen, krökade ner sig TOTALT igen på kvällen, sen på måndagen så sprang han kadettloppet. en halvmara, iförd M/90, kängor, Full stridutrustning samt SKYDDSMASK!!!

Han hade kramp i båda låren efter 7 km. men fortsatte ändå.

Han är den hårdaste man jag någonsin har träffat.

Posted
Vad säger man, ooootroligt!! :)

Han kan ju inte ha fru och barn..

Lite kul kuriosa är att han (Rune Larsson) mötte sin fru under ett 24-timmars lopp (vid det tillfället så sprang de på en 400m oval löparbana) och han började "flirta" med henne varje gång han varvade henne. Han fastnade tydligen för att han kunde le så underbart trots alla timmar på en 400m löparbana. Hehe sjuk kille ^^

Vi har en liknande kille i Jönköping som springer till och från jobbet varje dag, det blir ungefär ett maratonlopp om dagen. Vinter, vår, sommar och höst, det finns nog inget som stoppar honom. Han har även sprungit i gummistövlar när det varit för mycket snö, hehe hur sjuk får man vara. Springa ett maraton varje dag i gummistövlar (oftast kör han dock med löparskor ska man väl kanske tillägga).