Jump to content

Recommended Posts

Posted
Var på återträff i helgen, leaveflighter flygs numera civilt.

//Pelle

Missade tyvärr återträffen i helgen, var det skoj??

Det var redigt kul faktiskt.

En del berusade personer men ingen som skämde ut sig.

Största skandalen var dock att maten inte räckte till middagen. Inte bra planering.

Precis som det ska vara på en återträff!! :huh:

Fått tillskott i familjen precis, så det var inte möjligt för mig att ansluta tyvärr.

Men jag får väl titta på någons bilder från återträffen och bli sentimental ! :D

Dåligt med maten tycker! :(

• 4 weeks later...
  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Om jag fattar det rätt, är det sk "ringvecka" v.48??

Så har jag också förstått det.

Inte för att jag tror det ringer... det är ju första försöket... Men man kanske ska ta semester... :dribble:

• 5 weeks later...
Posted
Ja man söker och söker.... har man tur får man fara på KS 10 :D

Är det nån som kan bekräfta om betygen har sänkts?

Skall dom sänka betygen?

Förstår inte varför... dom har inte ens ringt mig som har X-7-7.

Och då har jag sökt utlandstjänst sen -99.

Förstår då inte vad dom förut av att sänka ?

Fast det är klart...man kanske han har civila erfarenhet bättre än mina civila, men kanske bara har X-6-5 som exempel... :Malaj:

Måste ju va så dom resonerar? annars fattar jag inte riktigt påängen med att sänka.

Posted
Skall dom sänka betygen?

Förstår inte varför... dom har inte ens ringt mig som har X-7-7.

Och då har jag sökt utlandstjänst sen -99.

Förstår då inte vad dom förut av att sänka ?

Fast det är klart...man kanske han har civila erfarenhet bättre än mina civila, men kanske bara har X-6-5 som exempel...  :D

Måste ju va så dom resonerar? annars fattar jag inte riktigt påängen med att sänka.

Det kan ju vara så att till tjänsten du söker finns det 200 killar som har 10-9-9 men till en annan tjänst finns det ingen sökande som har 10-7-7 eller över. Om då grundkravet är 10-7-7 för utlandstjänst så saknas det folk. Det är troligtvis därför de sänker kravet.

Posted

Det jag hörde under IA03 var att de skulle sänka kravet för att söka. Man skulle inte bli bortgallrad ur listorna bara för att man hade X76 eller så. Kunde tydligen hända att vissa befattningar var lite tomma...

Posted (edited)
Det jag hörde under IA03 var att de skulle sänka kravet för att söka. Man skulle inte bli bortgallrad ur listorna bara för att man hade X76 eller så. Kunde tydligen hända att vissa befattningar var lite tomma...

så har det väl vart ett par år?

vet folk som har hatt x-5-5 men ändå kommit med ner pga det var duktiga pbvfö och liknade.

ytterst få dock men jag tror att de kollar mer på ålder och arbetslivserfarenhet,

än vad din döve fanjunkare tyckte om dig för tio år sen.

Edited by bushman
Posted

Inget än, men det är ju bara måndag.

Har nästan börjat hoppas på att ingen ringer för jag vet inte vad jag ska säga, har ju sökt YOP också.

Posted
Inget än, men det är ju bara måndag.

Har nästan börjat hoppas på att ingen ringer för jag vet inte vad jag ska säga, har ju sökt YOP också.

Officiella beskedet kommer ju inte förrän FEBRUARI, så det är lungt, och kotrakt skriver du inte förrän utbildningen börjar. Kommer du inte på OHS så är det bara att hoppa av KS10 !

Posted
Officiella beskedet kommer ju inte förrän FEBRUARI, så det är lungt, och kotrakt skriver du inte förrän utbildningen börjar. Kommer du inte på OHS så är det bara att hoppa av KS10 !

Jo nog är det så, får väl ta det OM samtalet kommer.

Men hur populärt är det att bara hoppa av, känns inte riktigt seriöst.

Posted

Jo nog är det så, får väl ta det OM samtalet kommer.

Men hur populärt är det att bara hoppa av, känns inte riktigt seriöst.

Med YOP som anledning så brukar det vara OK... men som du sa OM

Posted (edited)

Väntar med spänd förväntan. Blev ju uppsagd från 09 så jag tror nog inte att jag blir uttagen 2 gånger i rad. Men hoppas kan man ju alltid.

/Håkan

edit: Blev uppringd för 20 minuter sedan.... Får se hur det går :winner:

Edited by Fk Bengtsson
Posted

Blev iaf uppringd den här gången... Nu har jag ju iofs sökt ROP och har väl rätt schysst chans att komma in, men det är väl inte fel att hålla fler dörrar öppna! :bash:

Posted (edited)

Så om ingen ringer, då har man troligtvis inte kommit med? *suck* Söker för tredje gången........ :/

eller ni snackar inte om intagningen till ks10? :bash::D

Edited by psi0n
Posted
Blev iaf uppringd den här gången... Nu har jag ju iofs sökt ROP och har väl rätt schysst chans att komma in, men det är väl inte fel att hålla fler dörrar öppna! :camo:

OT

Har du sökt ingbat igen eller blir det något annat förband?

Har själv sökt ingbat i 2:a hand, snackade med Öman för någon vecka sedan så att jag är med i deras rekrytering ifrån början.

/OT

Posted
QUOTE (Mårten @ Nov 26 2003, 19:27 )

Blev iaf uppringd den här gången... Nu har jag ju iofs sökt ROP och har väl rätt schysst chans att komma in, men det är väl inte fel att hålla fler dörrar öppna! laugh.gif.webp

OT

Har du sökt ingbat igen eller blir det något annat förband?

Har själv sökt ingbat i 2:a hand, snackade med Öman för någon vecka sedan så att jag är med i deras rekrytering ifrån början.

/OT

P10, Livgardet och S1 har jag sökt... Längtar ju egentligen "hem" till ING3, men känner i dagsläget inte för Boden. Befälen på ING3 är ju förjävla bra, bland annat nämnde Öman, den gamle pulkdragaren från I22... :dribble:

Posted (edited)
Så om ingen ringer, då har man troligtvis inte kommit med?

Tjena...

Skulle också vilja veta d faktiskt.. men antagligen så får man stanna hemma!!!!

Grattis till som blivit uppringda!! (även om det kanske inte är klart till 100% att ni får åka)

Intervjuar dom på alla befattningar???

//FBS

*som just insåg att han redan skrivit på ett kontrakt o lär därför vara ute ur diskussionen*

Edited by FBS
Posted
//FBS

*som just insåg att han redan skrivit på ett kontrakt o lär därför vara ute ur diskussionen*

Jag har också beredskapskontrakt, men min chef sa att om det blir aktuellt för mig att åka på annan mission är det helt okej att avbryta beredskapskontraktet...

Posted

Jo, jag har sökt in för första gången till FN-tjänst. Känner ni någon som gått som IT-säkerhetschef där nere? Ska de ringa en om de är intresserade eller får man bara avvakta februari?

:Malaj:

Posted
Jo, jag har sökt in för första gången till FN-tjänst. Känner ni någon som gått som IT-säkerhetschef där nere? Ska de ringa en om de är intresserade eller får man bara avvakta februari?

:Malaj:

Det var Ringvecka förra veckan. Då ringer resp. Chef upp och frågar om folk är intresserade. I februari så kommer det officiella beskedet på papper.

Posted
vet folk som har hatt x-5-5 men ändå kommit med ner pga det var duktiga pbvfö och liknade.

ytterst få dock men jag tror att de kollar mer på ålder och arbetslivserfarenhet,

än vad din döve fanjunkare tyckte om dig för tio år sen.

10-5-5 och de var duktiga pbvförare? Varför fick de i så fall så pass låga betyg kan man ju undra? :Malaj:

Posted
//FBS

Jag har också beredskapskontrakt, men min chef sa att om det blir aktuellt för mig att åka på annan mission är det helt okej att avbryta beredskapskontraktet...

grattis grabbar!

det föll er aldrig in att tänka över situationen innan ni skrev på beredskapskontrakten?

Posted
QUOTE (Mårten @ Nov 28 2003, 17:56 )

//FBS

grattis grabbar!

det föll er aldrig in att tänka över situationen innan ni skrev på beredskapskontrakten?

Jag skrev ju iofs att jag informerades om att det var helt okej att bryta beredskapskontraktet om erbjudande fanns om en "konkret" mission.. Då är det väl inte så mycket att fundera på... eller?