Jump to content

Vilka uppgifter löser Säkpluton i Kosovo?

Guest lifhusar

Recommended Posts

Guest lifhusar

Hej!

Jag undrar lite över hur tjänstgöringen ser ut på en Säkpluton nere i Kosovo? Vilka uppgifter löser plutonen och så vidare....

Någon med erfarenhet eller info?

Tack på förhand!

Guest lifhusar

Klockrent! Jag ska nämligen åka ner med KS07 och jag har befattning på just säkpluton. Ska bli intressant att få lite info utöver det som finns på SWEDINTS hemsida.

Tack på förhand!

Lifhusar, förbered dig för ett halvår med spaden i handen. Säkplutonen arbetar huvudsakligen med olika former av sökoperationer. Just nu rör det sig mycket om ytsök efter vapen och ammunition. Det innebär långa dagar med metalldetektor och spade.

Det positiva är att den plutonen alltid är med där/när det händer något. Plutonen deltar i nästan alla operationer som genomförs. Dessutom blir alla jäkligt glada när de hittar något vapen hos någon som inte borde ha ett.

Jag ska se till så att någon av soldaterna på plutonen svarar dig också.

Klockrent! Jag ska nämligen åka ner med KS07 och jag har befattning på just säkpluton. Ska bli intressant att få lite info utöver det som finns på SWEDINTS hemsida.

Tack på förhand!

Grattis!! Då kommer vi troligtvis träffas.

Jag har massor av så enkla funderingar som jag hoppas att jag får svar på där nere.

Syns på KS07. Men inte på Säkplut.

• henke changed the title to Vilka uppgifter löser Säkpluton i Kosovo?