Guest J-Star Posted August 14, 2003 Report Posted August 14, 2003 Sinfest Exploitation Now (tyvärr avslutad) Little Gamers Doonesbury To name but a few... /J
Fu Dahlberg Posted August 14, 2003 Report Posted August 14, 2003 Donnesdery är ju faktiskt ingen sk "webcomic", utan en vanlig serie, som publiceras på internet... Men den är bra för det Dom två som läses är: Aikida: Räknar mig som ett sk hardcorefan... Aikikda Bigger than chesse: Bigger than chesse
Myran Posted August 14, 2003 Report Posted August 14, 2003 har läst sinfest och little gamers.. tappade bort länken så jag har inte sett dem på länge, ska genast börja annars läser jag Inktank Och också Happy Tree Friends , som egentligen är mer av en.. online flash comic..
Dahlberg Posted August 14, 2003 Report Posted August 14, 2003 Jag läser Vpl. Kanän, han är glockren...
bri_span Posted August 15, 2003 Report Posted August 15, 2003 Dilbert.... vad annars? Får en strip i inlådan varje dag
Guest Zoggbarr VII Posted August 17, 2003 Report Posted August 17, 2003 Har läst det här forumet ett tag nu utan att regga mig, men när web comics kom upp så kunde jag inte hålla mig. Jag läser: Real Life Real Life RPG world: It´s Walky Mega Tokyo 8-Bit theatre Errant story Av samma person som gjorde Exploitation Now Och sist El Goonish Shive det där blev ett par stycken
foostav Posted August 18, 2003 Report Posted August 18, 2003 White Ninja Comics Rehabilitating Mr. Wiggles Scary Go Round Alla de här är lite underliga, och alla kommer inte tycka om dom.
Visper Posted April 20, 2004 Report Posted April 20, 2004 Ja, nu drar jag upp en gammal tråd, men bättre det än att starta en helt ny ;) Vad jag läser: Stripteasecomic Alpha Shade Krakow studios Krakow 2.0 Machall Hälge Greystone inn Vgcats /Visper
Ibsen Posted April 20, 2004 Report Posted April 20, 2004 Jag läser Vpl. Kanän, han är glockren... Haha! Ja. "Här upphör alla civila lagar. Du är nu FMs egendom" klockren.
Recon Posted April 20, 2004 Report Posted April 20, 2004 Penny-arcade: Sluggy freelance Klart den serie jag haft roligast åt, mycket skumheter och skön humor. Sexylosers En inte riktigt nsw serie men grymt kul om man inte är lättäcklad Hittade ingen work-safe strip...
gurden Posted April 20, 2004 Report Posted April 20, 2004 PVPonline rockar! Men man måste ha spelat rollspel, å hänga med i PCspelsvärlden för att fatta skämten aka "nördskämt" Det verkar finnas många roliga webbserier. Jag vågar inte klicka på nån länk för det är lätt att man försummar RL det grövsta..
KaffeKalle Posted April 20, 2004 Report Posted April 20, 2004 SexylosersEn inte riktigt nsw serie men grymt kul om man inte är lättäcklad Hittade ingen work-safe strip... Hahaha, jag tänkte slänga upp en också, om inte OM hade varit..
Nummer 28 Posted April 26, 2004 Report Posted April 26, 2004 Själv läser jag mycket av Jan Berglin på SvD samt även Ernie på DN. Det är lätt hänt att det blir en och annan Hälge på ÖP också...
Guest J-Star Posted August 20, 2007 Report Posted August 20, 2007 Dags att väcka tråden till liv. Saker har hänt på 3 år. The Order of the Stick. Exempel-strip (för stor att visas in-line). Passar för folk som spelat rollspel och är bekant med D&D och/eller d20-reglerna. Girl Genius Exempel-strip (för stor att visas in-line) Underbart tecknat, utmärkt storyline (speciellt för de som gillar Steampunk), roliga karaktärer och humor. /J
Dr. T-68 Posted August 20, 2007 Report Posted August 20, 2007 Klockren, kanske främst för akademiker. Många gånger känner man igen sig och den miljön som var. PhDcomics
Guest Sernlo Posted August 20, 2007 Report Posted August 20, 2007 Ctrl+Alt+Delete Serie om Ethan o hans äventyr med dator- och tv-spel
tinhead Posted August 20, 2007 Report Posted August 20, 2007 Ingen som har skrivit in user friendly ännu? http://www.userfriendly.org/ http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20070819
Sandberg Posted August 21, 2007 Report Posted August 21, 2007 Klasskamrat till mig har startat en webcomic som jag börjat följa, den har inte kommit så långt men hittils verkar den cool den finns här! Förövrigt så spanar jag Dr.McNinja samt Gone With the Blastwave som tyvärr inte updaterats på jäffla länge...
Jeppe Posted August 21, 2007 Report Posted August 21, 2007 Läser "Cyanide and Happiness" då och då väldigt sjuk humor men jag tycker den är rätt kul. Cyanide and Happiness
Fk Zak Posted August 22, 2007 Report Posted August 22, 2007 http://www.wulffmorgenthaler.com/strip.asp...a3-0e30d7f98679 Tillägg: guldkorn till tråd det här. /Zacke
Flopsy Posted August 22, 2007 Report Posted August 22, 2007 Perry Bible Fellowship är nice. Ser gulligt ut först men är oftast ganska brutalt. Perry Bible Fellowship
knaZen Posted August 22, 2007 Report Posted August 22, 2007 Läser Wulffmorgenthaler och Cyanide and Happiness som redan nämnts ovan, sjukt roligt.
Gilthas Posted July 24, 2008 Report Posted July 24, 2008 "Här upphör alla civila lagar. Du är nu FMs egendom" Låg ju inne i Boden och det kändes lite som så när man var ute på stan. Men läser dagligen serierna på Garv.se
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.