Azan_Gb Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Snackade med en kompis om vad man ville bli när man var liten och vad man blev...eller kanske ska bli. Vad ville du bli när du var liten? Själv ville jag alltid bli astronaut , eller något i syfte att hjälpa människor, läkare, polis eller något liknande. Just nu hoppas jag att efter värnplikten läsa till polis.
Guest Dedicated Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Inte fasen var det speditör jag ville bli men ändå blev pga ödets nycker, hälsa eller rättare sagt ohälsa. När jag var liten ville jag bli pilot.......
zaitoh Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 jag har inte blivit stor än, men när jag blir det vill jag nog bli ung igen... :P
Lord Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 När jag var liten ville jag bli Spindelmannen :P Men som alla vet går ju inte det...Det finns ju redan en.
Xit Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Jag ville bli stridspilot när jag var liten, men det gick i graven med att man fick brillor Men nu skitar jag på att bli en combattrucker Edit - Fan vad alla tng sitter nära varandra...
Fu Sjöstedt Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Usch då! Azan_Gb, vilka svåra frågor du ställer... Ville nog bli polis när jag var liten, tror jag.. (Har nog Alzheimers light.. ) Inte fan drömde jag om att jobba som psyk-skötare i alla fall! Men vem vet vad man blir när man blir stor..? Är ju "bara" 26.
SG OLSSON Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Skogsmaskinförare. Jag ville köra de där sakerna som brummade så mycket Blev datortekniker. Brummar iofs också en hel del
Nalle Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Hade väl egentligen inget drömyrke när jag växte upp men har alltid gillat teknik/elektronik och datorer så efter att ha gått 4-årig teknisk linje på gymnasiet (ja på den tiden fanns inte högskoleår och sånt).. Trillade in på ett större Svenskt telekomföretag och fick sitta och peta med mobiltelefoner och drömde om att jobba med testutveckling. Så blev det dock inte utan nu sitter man på ett amerikanskt datorföretag och driftar unixdatorer åt ett större svenskt telekomföretag. Ett arbete jag skulle ha dödat för att få för 10-15 år sedan ...
Flippan Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Ja ni när jag va liten så ville jag bli soldat eftersom både far o farfar varit det... vill fortfarande bli det, YOF i sverige men aldra helst NCO i Royal Marines. Har brittiskt medborgarskap så de funkar... lite nördklassat kanske...
heiho Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 jag har inte blivit stor än, men när jag blir det vill jag nog bli ung igen... :P Lite OT. Zaitoh, gillar din signatur, läste en liknande för ett tag sedan: Det finns tre sorters människor, dom som kan räkna och dom som inte kan.
soldat isak Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Jag hade nog ganska tidigt klart för mig att jag ville bli nån sorts maskinförare... Jag var redan som litet barn synnerligen impad av alla sorters maskiner som gjorde jobb som krävde mycket "muskler". Och nu jobbar jag som skogsmaskinförare.... ;)
Ingbat/I19 Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Ville väl bli det klassiska när jag var liten...brandman, polis, pilot osv. Under högstadietiden bestämde jag mig för att bli civilingenjör och har hållit fast vid det. Pluggar nu på KTH men funderar på att lägga det på is ett tag och satsa på en officerskarriär.
Guest P-86 Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Som liten: Valforskare, clown, bonde... Lite olika perioder. Nåt för Markan det här annars...
Lindeberg Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Kommer inte ihåg att jag drömde om något som liten. Kommer utbilda mig till sjuksköterska/ambulanssjuksköterska. Kommer dock ihåg att jag var förtjust i en leksaksbil, en beigegul liten Mercedes-ambulans
Raptor Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Som liten ville jag bli soldat, i varje fall något inom det militära. Med tanke på Sveriges försvarspolitik insåg jag att det inte fanns en framtid där så då drog väl drömmen något åt polisyrket. Men numera lutar det åt något inom byggbranschen. Vi får se var det slutar.
J.Thern Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Det första jag kommer ihåg att jag ville bli var Lantbrukare... Sedan vart det polis... men nu drar det åt officersyrket...
Guest Bengtsson Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 Ville bli polis när jag var liten. Sen drog det iväg åt sjöofficershållet (blått som blått) och det lutar nog att det blir något ditåt, men annars så har jag väl tänkt på journalistyrket en del. Får se, får se.
Amfibieslusken Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 Jag ska bli gymnasielärare. Från början ville ( vill fortfarande ) jag bli polis. Jag är nöjd med mitt kommande yrke. Vad jag vill säga är att livet blir inte alltid som man har tänkt sig.
Raffsec Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 Hmm vad jag ville bli när jag var liten rätt länge typ till mellan stadiet hade jag sriösa planer på att bli flygförare (har alltid gillat stridsflyg WW2 & framåt). Sen så tänkte jag ett tag bli polis men det bidde väktare tills vidare stor har jag nog inte blivit än......
Uttern Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 När jag var riktigt liten pekade jag på en tavla av en kanon och sa att "när jag blir stor ska jag bli kanon". Och det blev jag. I varje fall mår jag kanon. Tavlan har jag kvar. Uttern
Guest Lt. payne Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 Jag ville bli en sån som visade vilket håll flygplanen på hangarfartygen skulle flyga åt. (Det heter nog "Catapult Officer"). Jag växte upp med Vietnamkriget på tv. Nyheterna visades (o)lämpligt före televinken och kullamannen.
Flippan Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 Ville bli soldat när jag va liten... vill de förtfarande faktiskt eller bergsguide. B)
akula Posted August 13, 2003 Report Posted August 13, 2003 Soldat, polis, tullare, ambulansförare. Men inte jobbar man inom något av dessa actionyrken. En arbetsförmedlare föreslog en gång att jag skulle bli florist, snacka om förnedring. Nåja, är nöjd där jag är nu.
Dahlberg Posted August 13, 2003 Report Posted August 13, 2003 Jag ville bli civ ambsjv, och den drömmen är nog på väg att slå in, fast bättre... Då jag pluggar till ssk nu, så chansen är att jag blir ambssk...
Forumsledning henke Posted August 13, 2003 Forumsledning Report Posted August 13, 2003 Nar jag var 4-5 år lekte jag och min kusin Brandchefsraggare. En mycket bra kombination tycker jag än idag. Tyvärr visste jag inte att den tjänsten inte fanns. Men vi lekte iaf att vi åkte runt och raggade brudar i en brandbil genom att sitta på stegen till taket på landet och låtasasköra samt dricka Trocadero.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.