SISU Posted May 30, 2005 Report Posted May 30, 2005 Fan snyggt som vanligt . Axel remmarna är ej av samma typ som Kjellbergs eller ? Quote
Patroels Posted May 30, 2005 Author Report Posted May 30, 2005 Fan snyggt som vanligt .Axel remmarna är ej av samma typ som Kjellbergs eller ? Tack SISU Nej, remmarna är från en LK xx (?) om jag minns rätt. Quote
Fu Kjellberg Posted May 30, 2005 Report Posted May 30, 2005 Ser bra ut Troels. Ser fram emot att träffa er igen. Quote
Knekt Posted May 31, 2005 Report Posted May 31, 2005 Jahapp, då var man klar med lite mer hemslöjd:Ännu en Escape & Evasion (gjort av en begagnad PLCE sidoficka) till en forums-broder+ en "inside" magficka till en annan forums-broder. MVH Troels, eye of the needle ;) Hördudu "Nålen"... ;) är det inte dags att du tar och skaffar dig en webbsida med samlade bilder på alla dina kreationer? Quote
Fu Kjellberg Posted May 31, 2005 Report Posted May 31, 2005 Fan snyggt som vanligt .Axel remmarna är ej av samma typ som Kjellbergs eller ? Tack SISU Nej, remmarna är från en LK xx (?) om jag minns rätt. LK 35. Quote
Patroels Posted May 31, 2005 Author Report Posted May 31, 2005 Hördudu "Nålen"... ;) är det inte dags att du tar och skaffar dig en webbsida med samlade bilder på alla dina kreationer? Hej Knekt, länga sen man har hört från dig Jaou... Det var ju ingen dårlig ide, fast jag är ju mer eller mindre html-blind Är det kanske något du kunde hjälpa mig med? Å andra sidan är jag nog lite snål när det gäller att betala för webspace ;) MVH Troels P.S. Ja Kjellberg, LK 35 var det. Tackar Quote
Clint Posted May 31, 2005 Report Posted May 31, 2005 Varför betala när man kan få det gratis? B) http://members.freewebs.com/ Quote
Patroels Posted May 31, 2005 Author Report Posted May 31, 2005 Ahh, Clint'an to the rescue Skal kolla up på din länk ordentligt senare, fast nu var det en duelficka (till AK4 magasin) som ligger under nålen... Gissar att det altid kommer att bli så: Att cordura'n kommer i första hand ;) MVH Troels, som tackar! Quote
Sytare Posted May 31, 2005 Report Posted May 31, 2005 (edited) Skal kolla up på din länk ordentligt senare, fast nu var det en duelficka (till AK4 magasin) som ligger under nålen... So now the cat's out of the bag! Det ska bli väldigt intressant att se hur det blir med den fickan. Kanske t.o.m. mera populär än det s.k. Buddy-magget... Edited May 31, 2005 by Sg Toll Quote
Tobias R Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Ok, till något mer civilt; Hur syr man in en vanlig polotröja? Jag har en Polo Sport tröja här som är lite för vid. Ärmvidd och ärmlängd är bra men självatröjjan är lite bred. Jag har provat att dra en söm på var sida om tröjan längs de gammla hela vägen ut till ärmens slut men det blir inte bra. Det blir konstiga rynkor osv. Måste jag sprätta upp längs sidorna och ärmarna för att klippa bort och sy ihop igen? Förslag? MVH Tobias Quote
Fk.Mandrake Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 @Troels Fan vad snyggt det blev!!!!! Har efter ett par veckor "on the road" äntligen börjat komma ikapp med forumsläsningen och så hittar jag detta mästerverk! Jag längtar tills jag får pilla närmare på den. Om vi sedan ska vara petiga så kommer remmarna från ett par Berghaus sidofickor. Men LK 35 remmarna fanns med i ekvationen som ett alternativ. Quote
Meradan Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Ok, till något mer civilt; Hur syr man in en vanlig polotröja? Jag har en Polo Sport tröja här som är lite för vid. Ärmvidd och ärmlängd är bra men självatröjjan är lite bred. Jag har provat att dra en söm på var sida om tröjan längs de gammla hela vägen ut till ärmens slut men det blir inte bra. Det blir konstiga rynkor osv. Måste jag sprätta upp längs sidorna och ärmarna för att klippa bort och sy ihop igen? Förslag? MVH Tobias För att det inte ska bli konstigt med ärmarna så måste du nog lossa dessa när du syr in sidorna. Eller så får du finna dig i att dom blir kortare, och sy in över ärmarna också Quote
Tobias R Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 För att det inte ska bli konstigt med ärmarna så måste du nog lossa dessa när du syr in sidorna. Eller så får du finna dig i att dom blir kortare, och sy in över ärmarna också Hur menar du med att sy in över ärmarna? Är det sömmarna på axlarna du pratar om? I så fall blir det ju ett jäkla jobb iom att de går ihop med kragen. Quote
Meradan Posted June 9, 2005 Report Posted June 9, 2005 Ja, om du inte gör nått med sömmarna i ärmarna så kommer det bli rynkor Quote
SToH Posted June 9, 2005 Report Posted June 9, 2005 Mmm eller så drar du bara en söm rätt ner efter ryggen. Inte så funkis om man ska ha packning på ryggen för då får man skav, men annars - klockrent! Quote
Tobias R Posted June 9, 2005 Report Posted June 9, 2005 Mmm eller så drar du bara en söm rätt ner efter ryggen. Inte så funkis om man ska ha packning på ryggen för då får man skav, men annars - klockrent! Fasen det har jag inte tänkt på.... Men hur gör man uppe vid kragen? Blir inte ärmarna svängda bakåt? MVH Tobias Quote
Tobias R Posted June 9, 2005 Report Posted June 9, 2005 Ja, om du inte gör nått med sömmarna i ärmarna så kommer det bli rynkor Exakt vilka sömmar menar du? Tack för hjälpen! MVH Tobias Quote
Meradan Posted June 9, 2005 Report Posted June 9, 2005 Tja, det kan ju bli lite problem med armbiten. Antingen får du ta och snedställa armen mot tyget, så att överdelen av armen sys där de nuvarande axeln sitter, och underdelen sys där den nya sömmen ska gå i sidorna. Det kan dock bli lite fult då armen kommer luta snett neråt om du har otur. Annars får du sy in även uppe i axlarna så att de fästs i armen på samma avstånd från mitten som den nya sidosömmen. Det kan göra att axelpartiet blir konstigt om du har lite bredare axlar jämfört med resten av överkroppen. Mitt råd är att ta fram nålar och nåla in och testa hur de olika varianterna ser ut. Quote
Tobias R Posted June 9, 2005 Report Posted June 9, 2005 Tja, det kan ju bli lite problem med armbiten. Antingen får du ta och snedställa armen mot tyget, så att överdelen av armen sys där de nuvarande axeln sitter, och underdelen sys där den nya sömmen ska gå i sidorna. Det kan dock bli lite fult då armen kommer luta snett neråt om du har otur. Annars får du sy in även uppe i axlarna så att de fästs i armen på samma avstånd från mitten som den nya sidosömmen. Det kan göra att axelpartiet blir konstigt om du har lite bredare axlar jämfört med resten av överkroppen. Mitt råd är att ta fram nålar och nåla in och testa hur de olika varianterna ser ut. Tack, jag ska se hur det går nästa gång jag plockar fram symaskinen. Quote
Patroels Posted June 21, 2005 Author Report Posted June 21, 2005 Jahapp, den här gången var det då en duellficka till AK4 magasin med Magpull. Den andra fickan är mest tänkt som ett försök på att jobba med dragkedja. Den går inte att montera någonstans, men kan användas till att samla olika småprylar på ett ställe. Jungle Stalker camo't är bara för skoj. MVH Troels Quote
Kn Glock Posted June 21, 2005 Report Posted June 21, 2005 Mkt snyggt Du kanske borde skicka bilder på dina kreationer till FMV. Quote
Sytare Posted June 21, 2005 Report Posted June 21, 2005 (edited) Jahapp, den här gången var det då en duellficka till AK4 magasin med Magpull.Den andra fickan är mest tänkt som ett försök på att jobba med dragkedja.Den går inte att montera någonstans, men kan användas till att samla olika småprylar på ett ställe. Jungle Stalker camo't är bara för skoj. MVH Troels Förbaskat nice Troels! @Lt Glock Tror han sagt det förr vår käre C Cordura att han håller hårt på sina skapelser utifall att han kanske eventuellt skulle börja sy i lite större kvatiteer... Edited June 21, 2005 by Sg Toll Quote
SISU Posted June 22, 2005 Report Posted June 22, 2005 Jag ser framåmot att få duell fickan på Lördag riktigt snygg som vanligt ! Quote
Gator Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 200-patroners kassett till ksp 58B. Quote
Patroels Posted September 12, 2005 Author Report Posted September 12, 2005 200-patroners kassett till ksp 58B. <{POST_SNAPBACK}> Snyggt Gator! Men hur är det med den där metal-mojängen: Sitter den fast? Eller är den borttagbar? Och får man se lite bilder på den i sidoled (i förhållande till projektilerna)? MVH The Cordurator Quote
Gator Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 @Patroels Innanför kantbandet på påsen sitter det en bygel som träs över själva "patronledaren". Sen tightas bygeln åt med en skruv. Mer bilder kommer snart. Quote
Hornet Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 någon som vet var man kan köpa Cordura Heavy väv? Quote
SISU Posted September 12, 2005 Report Posted September 12, 2005 Här hittar du Cordura ! /www.shelby.fi Quote
APC-mannen Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 Min hustru bidrar till denna tråden. Hon har scrapbooking som hobby och har idag gjort en trevlig sida som är tillägnad mitt militära intresse. Så här blev det i alla fall: Mitt ansikte är dock helt synligt på bilderna i verkligheten! Quote
Recommended Posts