Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

• Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Jag ska modifiera mitt liggunderlag..

Är det sant att man kan skära 2/3 snitt så det viks lättare?

img2293mi1.th.jpg

Om ni inte ser(vilket är förståerligt) så är det ungefär 175 cm.

Varning!

Det kommer sluta med att du har tre sittunderlag.

Det kanske funkar några gånger, men det kommer att spricka.

Posted

img2293mi1.th.jpg

Om det är ett lite tjockare liggunderlag (ditt eget) så kan du riskfritt snitta på... :Malaj:

flak328uf.jpg

Ett liggunderlag snittades en gång för länge sen för att minska volymen och göra det enklare att hantera.

10 år senare håller det fortfarande - trots flitigt användande - och isoleringsförmågan är oförändrad.

Se bara till att inte skära för djupt...

Posted

Om det är ett lite tjockare liggunderlag (ditt eget) så kan du riskfritt snitta på... :D

Jag skulle nog förstärka skarvarna med gaffatape för säkerhets skull, but that's just me...

Posted

Tejpa kniven några varv en liten bit från spetsen och låt den skära jämns med t ex två linjaler så får du ett snitt som inte blir för djupt men rakt. /Gusten :baskerKav:

Posted

Min uppfattning är att det inte behövs. Om du har en LK35 är det bara att vika ihop det en gång och knö in det under locket och ha den där en dag. Annars viker du ihop den och lägger den längst ner i garderoben motsv (den metoden kan man använda även om man har en LK35).

Posted

Min uppfattning är att det inte behövs. Om du har en LK35 är det bara att vika ihop det en gång och knö in det under locket och ha den där en dag. Annars viker du ihop den och lägger den längst ner i garderoben motsv (den metoden kan man använda även om man har en LK35).

Japp, så skulle jag oxå göra. Vika ihop det, lägga det typ under soffan eller annan plats där det ligger under press då det inte används. Hellre det än att skära i det och riskera att det pajjar..

Posted
Furir Razer. Hur har du gjort för att fästa huvan vid fältjackan? Knappar eller kardborrband?

/Stocken

Kardborrband, tre st en på varje sida och en i nacken

Posted

Tack tack.

Men jag tänkte, var finns m/90-tyg på metervara att köpa? Pris? Är det samma kvalitet som FMs m/90-tyg? Vad jag har förstått så finns ingen svensk leverantör som säljer till privatpersoner.

Posted
Tack tack.

Men jag tänkte, var finns m/90-tyg på metervara att köpa? Pris? Är det samma kvalitet som FMs m/90-tyg? Vad jag har förstått så finns ingen svensk leverantör som säljer till privatpersoner.

Jag köpte via en kompis, kommer tyvärr inte ihåg vartifrån. Men dom säljer ju m90 tyg på Militärlagret:

http://www.militarlagret.com/diverse/pages/X-5427_jpg.htm

Vet inte hur kvaliten är där min mitt tyg tycker jag ä rom inte exakt lika, så snarlikt iaf.

Posted

Jag har köpt från Militärlagret och det tyg jag fick därifrån var

mycket bra: rätt nyanser, bra tryck och fin kvalité i tyget!

Jag har "m/90"-tyg från några olika tillverkare och det

ovan är det bästa, i mitt tycke...

Posted

För att hålla mina sygrejer lite mer organiserade och fältmässiga så har jag fixat en sylåda.

img_2047.gif.webp img_2064.gif.webp

Som ni kanske ser så är det en låda för shgr m/56 som har fått en ny uppgift.