Patroels Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Kolla här: http://www.imagestation.com/album/?id=4289737629 Ja, det finns två bilden av mej också.. Men kolla restan av bildarna, det är ju dom som är intressanta Quote
Fk.Mandrake Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Jepp, det får jag säga verkade vara verkligt funktionella grejor. Har du sytt allt själv? Är det för hand eller har du använt någon typ av symaskin? Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Ja, alt er gjort av mej... På en Husqvarna symaskin, så klart Quote
softfeel Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Wow, jag imponerad. Vad är det för kniv på bild 5? Vad är det för väst som man får om man inte vill spendera ett antal timmar vid symaskin? Quote
nsky_517 Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 vad är det för magg du har? sket snyggt jobbat! Quote
Fu Kjellberg Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Wow, jag imponerad. Vad är det för kniv på bild 5? en Rainhart "SEAL" knife Denna modell tilverkas av flera knivtillverkare. Typ united cutlery eller som här: Colt Combat comander Magasinen är Thermold 5,56 magg till Gevær M/95OP (C7A1) om jag inte har helt fel. Har du klätt handtaget på kniven ned gummi själv? Fina bilder förresten. Har ju sett bilden med Fickorna ock kniven innan. Bra jobbat. Quote
Xit Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Man blir ju inspererad av att själv sätta sig framför maskinen och sy lite! Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Softfeel. Du frågar: "Vad är det för väst som man får om man inte vill spendera ett antal timmar vid symaskin?" Jag förstår inte frågan, kan du vänligst omformulera? Yep, Det är Thermold magg'ar Fast i HJV finns det bara ganska få OP'ar til våra nya vapen. Därför kallas dom M/95 (C7FT) eller K/96 (C8FT) Iövrigt Kjellberg, var fik du beteckningen "A1" ifrån? Ett sånt vapen finns inte jämnfört med: http://www.diemaco.com. ;) Ja, jag har själv beklädt kniven med cykelslang-gummi. Mycket behagligare! Tackar för dom vänliga orden! Quote
Fu Kjellberg Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Patroels: Jag fick beteckningen härifrån. Tactical dk Förresten har du sett kelds nya bilder på hans sida. Dom på CCG västen. Många kloka tankar. Jag trodde det var den modellen med fast kolv ni hade. Inte så insatt i era beteckningar. ;) Smart med cykelslangen. :P Quote
Fk Bodin Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Slöjdat själv igen! http://hem.passagen.se/ukss/stridsvast/023.jpg Ser ni skillanden? http://hem.passagen.se/ukss/stridsvast/025.jpg Här är skillnaden! En timme bakom symaskinen tog det innan västen var färdig igen. Av de två små magfickorna för Ak 5, så byggde jag om de till en stor för 2 x Ak 4 mag. Som botten på den nya fickan använde jag mellanväggen som jag sprättade bort från en annan magficka. Funkade jävligt bra! De två små locken är hopskarvade till en. http://hem.passagen.se/ukss/stridsvast/024.jpg De två yttre magfickorna flyttades därefter in 4 cm. Nu når man den yttre betydligt bättre. Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Kjellberg. Beteckningarna på Kelds hemsida (tactical.dk) är då felagtiga! "Förresten har du sett kelds nya bilder på hans sida. Dom på CCG västen. Många kloka tankar." Svar ja. Har oxå meldt positivt tillbaka på LF-forummet. Men du, jag kan inte bli klok på den killen. Åt ena sidan är han ju självklart jätte-profs, och den väst är ju super-avancerat. Åt andra sidan kan han oxå vara lite stygg då o då (Ang. marcherandet t.ex.) Hursomhelst respekterar jag honom iaf. Men om jag vil köpa hans produkt? Svar nej. Årsakan til detta svar ville vara off-topic, och jag önskar inte honom eller hans affär nogot illa! Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Fu Bodin Nåt fel med din hemsida? Bilden går iaf inte att se Quote
Fk Bodin Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Kolla längst ner på http://hem.passagen.se/ukss/stridsvast/index.html Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Fu Bodin Nu ser jag! Hur mycket tror du västen har kostat dej, alt incl.? Quote
Fk Bodin Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Inköpspris: 500 SEK Frakt:126 SEK Clips: 4 x 19 SEK (tillhör dock inte till västen utan Stridssäcken) Så 626 SEK blir totalsumman för västen om man inte räknar med clipsen för stridssäck 2000 och platypus vätskeblåsa. Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Ja då blir det inte mycket billigare! Men dom där Bianchi-clips... Är dom inte lite tjafsiga att hanteras? Inte gillar jag dom iaf. Känner igen dom från två olika Gerber-slidar jag ägor. Quote
Fk Bodin Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Vet inte, inga proffsgrejor iaf. Köpte dem på "OBS", ett varuhus. Clipsen används endast för att mötas på ett trångt ställe på Stridssäck 2000. Det är inte så att man håller på att använda dem hela tiden. På den nya MP-SEC västen som Militaryshop säljer så sitter det ju ett clips över varje ficka. Säkert bra som säkring, men fippel-fippel när man väl behöver använda fickan i snabba lägen. Tror jag, har själv inte testat västen. Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Fu Bodin Du har misförståt mig. Dom två metalfästen til din skyddsmaskväska hetter Bianchi-clips! ;) Quote
Fk Bodin Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Ok, de clipsen! De följer med från förådet när du får ut skyddsmaskväska 90 för stridsbälte 304K och för stridsväst 2000. De tycker jag är helt ok, förutom under GU då de skavde som fan mot låret när man marchade. Har vadderat dem när de sitter på stridsbälte 304K. Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Fu Bodin -Och det var just skavsår, jag tänkte på. ;) Nu frågar jag bara: Vorde det inte mera korrekt att fästna clips'na på skyddsmaskväskan istället? Quote
Fk Bodin Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Vi fick inte ut clipsen på GU vid Lv 6. Vi hängde dem i krokarna som kommer med stridsbälte 304k, men en soldat tog buntband och använde. Det var jävligt funkis, så länge du inte behöver ta loss väskan. Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Jag har på min egen väst, tagit det amerikanska Pocket Attachment Ladder System (PALS), i bruk. Och eftersom jag i sista änden vill producera grejor för salu, har jag just kontaktad ett firma "over there" för information om patent-rättigheterna. Själva systemet är kanske lite krångligt, men väskorna sitter rejält fast, och är möjliga att placera ungefär varsomhelst. Jag förstår iövrigt inte varför du bara kan se thumbnails, där jag har satt up mina bilder! Det lär iaf att funka för andra. Quote
Guest Fågel Fenix Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 <<Patroels>> På bild nr 7 vad är det för vajergrej med tygsnutt på ?? ;) Mkt fina grejer ser köpta ut! Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 Fågel Fenix Tack så mycket! "... Ser köpta ut" Det är ju min hörskydds-väska, du pratar om. Gjort mest på skoj, men den funkar ju! Quote
Guest Fågel Fenix Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Det är ju min hörskydds-väska, du pratar om.Gjort mest på skoj, men den funkar ju! Or what we i Sweden call "hörselproppar" Det var faktiskt inte dumt! tycker alltid att man hittar en men aldrig den andra ;) Vart fäster du vajern då ? Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Author Report Posted July 13, 2003 - I uniformen/vänster bröstficka's blixtlås-.... Ja den man drar i (va f-n kallas den?) "Hörselproppar" sa du?... Kan inte höra nånting, måsta dra ut mina ørepropper! Quote
M4A1 Posted July 15, 2003 Report Posted July 15, 2003 Du är ju riktigt grym på att sy. Fan vad snyggt Quote
Guest Fågel Fenix Posted July 15, 2003 Report Posted July 15, 2003 - I uniformen/vänster bröstficka's blixtlås-.... Ja den man drar i (va f-n kallas den?) "Hörselproppar" sa du?... Kan inte höra nånting, måsta dra ut mina ørepropper! "Dragkedja" kanske ?? Öronpropp ? ....låter bätter än hörselpropp.... då fattar man vart man skall stoppa in den! Quote
Patroels Posted July 15, 2003 Author Report Posted July 15, 2003 Tack så mycket, M4A1 Fågel Fenix: Dragkedja... Jamen det er ju det samma som en blixtlås, eller? Quote
KalleSWE Posted July 15, 2003 Report Posted July 15, 2003 (edited) FF tänk till innan du svarar Vi får ju inte bekräfta våra nabors åsikter om oss så lätt 8| 8| Edited July 15, 2003 by KalleSWE Quote
Recommended Posts