Torak Posted August 3, 2003 Report Posted August 3, 2003 (edited) Ny trad startad i detta forum ang. sida med hemslojdstips. Edited August 3, 2003 by Torak Quote
Patroels Posted August 3, 2003 Author Report Posted August 3, 2003 (edited) Torak Kanske en ny tråd har startats up... Men nu startade jag up denhär tråden for att visa olika grejor som JAG hadde gjort. Ber om ursäckt om någon tycker att jag är barnslig! MVH Troels Edit: Skulle kanske ha skrivit: Olika grejor gjort av MIN egen hand ? Edited August 3, 2003 by Patroels Quote
Torak Posted August 3, 2003 Report Posted August 3, 2003 Jo, det var just det jag tankte - diskussionerna om hemslojd av andra kan foras i den andra traden, tyckte jag. Quote
Patroels Posted August 3, 2003 Author Report Posted August 3, 2003 Då beror det endast på mitt misförstående: Ursäckta än engång Quote
Torak Posted August 3, 2003 Report Posted August 3, 2003 Det gor ingenting - jag var nog inte sa varst jatteklar i min ursprungliga post Quote
Patroels Posted September 18, 2004 Author Report Posted September 18, 2004 Då har man suttit vid maskinen igen: Två magfickor till två stycken M/75 (AK4) magasiner. Justerbart lock för nyttjande av magpuls och uttagbar divider. Själva fickan är gjort extra liten och går därför inte att användas till mycket mer än just magasinerna. Ingen vidare succes att spraya spännen gröna kanske, men när det börjar slitas av kommer man att se väldig macho ut! ... Det är fickorna till höger i bilden / MVH Troels Quote
SISU Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 Mycket bra jobbat Patroels !!!! Quote
BUCK Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 Blev enormt imponerad först, när jag trodde du sytt dig ett par flight gloves.. Nu är jag bara imponerad.. :P Hur ser fästanordningen ut ? Quote
Fu Kjellberg Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 Snyggt Troels. Blir avundsjuk på SISU nu. Det är väl hans fickor? Dom påminner om den fickan jag har här hemma. Fast jag har ju inga spännen på min. Du vet väl att Itw nexus har gröna sådana spännen nu. Kolla på Militarymorons sida :P Buck@ Tror att han gjort remmar på baksidan så att man kan fästa det som mollesystemet. Quote
Patroels Posted September 19, 2004 Author Report Posted September 19, 2004 @Kjellberg / Buck Tackar, fästanordningen är MOLLE. Och jo, det är SISU's fickor, fast jag har kvar att göra en "special" mag-ficka o' en liten RDO-ficka till honom! Sedan är det på höga tid att jag får sytt min mag-dump som så länge har härgat i mit huvud! (Om det lyckas säger jag bara "rollypolly go home"!) ... Skal kolla MM-sitet om dom där gröna spännen. Fruktar att man måste köpa för hela DK's BNP innan man får tilstånd Quote
BUCK Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 (edited) ... Skal kolla MM-sitet om dom där gröna spännen. Fruktar att man måste köpa för hela DK's BNPinnan man får tilstånd Man kan beställa gratis varuprover från Itw, gratis är gott Edited September 19, 2004 by BUCK Quote
Patroels Posted September 19, 2004 Author Report Posted September 19, 2004 @BUCK Jo det är sannt (-med gratis varuprov), men Andersen & Stender som är representant åt ITW här i DK har redan varit generösa mot mig. Och dom tar inte hem gröna sakor om inte man vill köpa rigtigt många. Men... Den Italienska avdelningen däremot... B) Quote
Fk.Mandrake Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 Förstklassigt arbete som vanligt! Quote
BUCK Posted September 19, 2004 Report Posted September 19, 2004 @ Patroels Jo.. jag har nog också förbrukat min chans hos Itw ;) Naturkompaniet köper tydligen endel av Itw, du kan ju kolla med dom. Quote
ERI Posted February 24, 2005 Report Posted February 24, 2005 Lyfter denna tråd med ett litet tips på lite "free stuff" ACE Supplies UK Går bra att beställa varuprov, du får betala frakten! /ERI Quote
Patroels Posted February 27, 2005 Author Report Posted February 27, 2005 Här några bilder på mit senaste projekt: Här var det Kjellbergs E&E-rygga (modifierat sidoficka till PLCE-ryggan) och insidan av SISU's nya BuddyMag™ Dom små fickorna innuti är borttagbara. Finns även en vertikal ficka (motsv. "stora fickan" som öppnas på den långa led) ... Och baksidan av E&E'an med utvändig ficka för vattenblåsa, fodrat med 2mm Evazote-foam o' täckt med mesh. Fronten på BuddyMag'en avslöjar det egentliga föremål; Att bära 2 stk. AK4 magasiner vågrätt. Fickan kan vändas upp-o'-ner, vilket i sin tur avgör vem som skal nyttja magasinerna; du eller din stridsparskammerat (-Buddy!) Om dom vänder framåt är det till eget bruk o' innerfickan (som stängs med dragkedjan) kan då nyttjas av Buddy'en till exempelvist 1.aid, mindre verktyg, batterier eller you name it. Magfickornas stängnings-metod är enbart till o' nyttjas med Magpulls! Frågor?... Frågas, kom. MVH Troels Quote
Fu Kjellberg Posted February 27, 2005 Report Posted February 27, 2005 Här kommer arbetet Patroels gjort åt mig. Moddat om en PLCE sidoficka till en E&E rygga (liten stridssäck) Han har tagit bort dragkedjorna på sidorna. Klätt med Pals. Sytt dit fasta bärremmar med snabböppning och även sytt ditt en vadderad ficka på insidan för ett litet vätskesystem eller kanske en karta. Här är ryggan jämte en Thermobak för storleksjämförelse. Här har jag monterat dit 2 st BHI STRIKE utilityfickor och en IR-strobe. Lite från sidan. Går att montera dit mindre fickor på sidorna. Den lilla fickan på baksidan. Ville ha vätskesystem på utsidan så det inte stjäl utrymme i säcken. Ett bra arbete från Patroels som vanligt Quote
TEN Posted February 28, 2005 Report Posted February 28, 2005 Tjaaa vad säger man... Patroels är kung! Quote
Adam Wilhelm Posted February 28, 2005 Report Posted February 28, 2005 TEN: Visa din moddade M90-jacka!! Quote
Patroels Posted February 28, 2005 Author Report Posted February 28, 2005 TEN: Visa din moddade M90-jacka!! Instämmar till fullo! MVH Troels, en vanlig medborgare i Cordura-land ;) Quote
SISU Posted February 28, 2005 Report Posted February 28, 2005 Som vanligt ett gediget arbete av dej Patroels king off Condura ! Bilder och lite tankar om BuddyMag™ kommer lite senare i veckan . Quote
TEN Posted February 28, 2005 Report Posted February 28, 2005 TEN: Visa din moddade M90-jacka!! Åkej boys vill ni det så.. humptidumtidum ...klipper och klistrar lite och.............tada! >>DISCLAIMER<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Inga kronmärkta plagg har skadats under den här modifieringen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<< Här är en kort lägesrapport från operation moddning... Varför modda? Jo 90jackan är en riktig sunkig konstruktion eller så har jag inte en kropp som passar jackan. Några av nackdelarna är enligt följande: jackan är knappast vindtät, den är för lång, den har otroligt pösiga ärmar i förhållande till ärmarnas längd, den tål regn dåligt, den har ingen luva mm mm ... Nåja inget är väl heligt och inget är tillräckligt bra för att inte fixas till ytterligare eller hur så, Vad har jag då gjort för nånting? Spana in bilderna och titta sen på facit lite längre ner på sidan: Ber lite om ursäkt kära modemriddare bilderna är runt 100k FACIT 1. Kortat av jackan till dragkedjans början, sytt en ny resårkanal, monterat i ett resårsnöre med två poplocks. 2. Tagit bort de nedre fickorna. 3. Monterat dragkedjor (flyttat från de borttagna fickorna) 4. Monterat grövre vattentätt tyg (Sacadora 950) som armbågsskydd. 5. Monterat en pennficka. 6. Monterat velcro för fastsättning av märken. 7. Monterat velcro för fastsättning av namnskylt. 8. Montera D-ringar i fickorna. Funderar också på att.. Montera lite mer Sacadora på axlarna och kanske en liten praktisk ficka vid ärmslutet där man kan förvara kompass eller nåt annat trevligt och ytterligare lite velcro för att fästa minneslappar vid andra ärmslutet kanske? Quote
Zurse Posted March 4, 2005 Report Posted March 4, 2005 vad är det för fel på kronans prylar???? Quote
Sir Vival Posted March 4, 2005 Report Posted March 4, 2005 vad är det för fel på kronans prylar???? Det kommer du kanske på en dag! :P Quote
The Swede Posted March 6, 2005 Report Posted March 6, 2005 Efter att ha sprungit runt med en RA135 nertryckt i ryggfickan på SV2K hela helgen har jag konstaterat att det behövs en speciell radioficka. Den tillhörande tycker jag blir för klumpig så jag hade tänkt mig att försöka tillverka en egen för endast radion. Denna skall då fästas på ryggen till stridsvästen och jag behöver lite tips och idéer på lämpligt material till detta. The Swede Quote
Sir Vival Posted March 6, 2005 Report Posted March 6, 2005 (edited) Efter att ha sprungit runt med en RA135 nertryckt i ryggfickan på SV2K hela helgen har jag konstaterat att det behövs en speciell radioficka.Den tillhörande tycker jag blir för klumpig så jag hade tänkt mig att försöka tillverka en egen för endast radion. Denna skall då fästas på ryggen till stridsvästen och jag behöver lite tips och idéer på lämpligt material till detta. The Swede Kanske en modifierad 304-ficka? (Ta bort bältesfästena och ersätt dessa med MALICE CLIP...) Edited March 6, 2005 by Sir Vival Quote
Patroels Posted March 6, 2005 Author Report Posted March 6, 2005 Efter att ha sprungit runt med en RA135 nertryckt i ryggfickan på SV2K hela helgen har jag konstaterat att det behövs en speciell radioficka.Den tillhörande tycker jag blir för klumpig så jag hade tänkt mig att försöka tillverka en egen för endast radion. Denna skall då fästas på ryggen till stridsvästen och jag behöver lite tips och idéer på lämpligt material till detta. The Swede Kollade efter lite bilder/info på RA135 och tillhörande ficka på SoldF.com o' Google men hittade inget bra. Storlek och exact placering av evt. sladd/antenn-öppningar frågas, kom. MVH Troels Quote
Sir Vival Posted March 6, 2005 Report Posted March 6, 2005 Efter att ha sprungit runt med en RA135 nertryckt i ryggfickan på SV2K hela helgen har jag konstaterat att det behövs en speciell radioficka.Den tillhörande tycker jag blir för klumpig så jag hade tänkt mig att försöka tillverka en egen för endast radion. Denna skall då fästas på ryggen till stridsvästen och jag behöver lite tips och idéer på lämpligt material till detta. The Swede Kollade efter lite bilder/info på RA135 och tillhörande ficka på SoldF.com o' Google men hittade inget bra. Storlek och exact placering av evt. sladd/antenn-öppningar frågas, kom. MVH Troels Inte en spec. bra bild, men ändå... Quote
Patroels Posted March 6, 2005 Author Report Posted March 6, 2005 Thank you Sir Alltså mycket mindre än vad jag trodde. Bara den öppning ovantill? MVH Troels Quote
Recommended Posts