Jump to content

Today is Christmas ??

Recommended Posts

Bullshit i dont hear you sound of like you got a pair ;-)

Han e fin han hehe alla drill sergeants fader

God jul på er allihopa och jävlar den jag ser på forumet imorrn  då blir det fasen kollektiv bestraffning när jag går hem till Johan och tar burken :devil

*the mistaken som redan ätit skinka med tre sorters senap på*

God Jul allihopa!

Min julklapp får bli lite info om Gunnery Sergeant Hartman, som jag vet ligger er varmt om hjärtat. ;-)

Hartman heter egentligen R. Lee Ermey, och tjänstgjorde i marinkåren från 1961 till 1971. Han tillbringade en och en halv period i Vietnam tills han skadades och övergav sin militära karriär. Han hade då nått ranken Staff Sergeant. Han fick aldrig någon medalj, trots hans insatser i Vietnamkriget.

Han började sedan studera kriminologi och drama. Han har setts i många krigsfilmer, bland annat Coppolas Apocalypse Now som helikopterpilot, och han arbetade även som militär rådgivare under filminspelningen.

Som ni säkert redan vet anställdes han av Stanley Kubrick som militär rådgivare för skådespelaren som ursprungligen skulle spela Hartman, men Kubrick tyckte att Ermey passade bättre så han fick rollen. För sin insats i Full Metal Jacket blev han nominerad till en Golden Globe. Inte illa med tanke på hans minimala skådespelerierfarenheter.

2002 fick han ranken Gunnery Sergeant av Marine Corps Recruit Depot, trots han han hoppat av sin militära bana.

Han har sedan dess medverkat i Seven, Toy Story 2 :) m.fl.

22f.jpg

GOD JUL!

Jodå, det passar finfint med en julhälsning här, när den kommer på det sätt som den gjorde.

Är det någon som vet när den förbaskade tomten brukar dyka upp? Har suttit vid min lv-spruta nästan hela natten här nu, men nu ger jag mig!  Skitgubbe!

Tack för senast Ing :)

Tomten är tyvärr försenad....

Joo, desamma 2Sharp. Mycket trevligt att sitta och lära sig lite saker på nätterna dessutom

Hoppas att tomten är på fri fot igen.. annars j__lar!

Störtskön bild på tomten som undergår kroppsvisitation. Förövrigt har jag vid flera tillfällen sett ordet rank som betydelse för grad. I svenskan används inte ordet rank med den betydelsen, rank är en tex en vinranka alltså en vinplanta. Jag hoppas att jag inte låter som värsta språket eller så, för det är inte min avsikt.

God Jul och Gott Nytt År.

Dalkarl