Jump to content

Identifiering av vapen


Slenke

Recommended Posts

Är det här inte en G36, så skjuter jag mig i själv i foten...
Och?
Är väl knappast någon nyhet att de finns i firman. Killen som bär den lär ju dessutom inte vara en vanlig skytteslusk.
Det är bara så intressant när folk drar förhastade slutsatser.Vad får dig att tro att han över huvud taget tillhör firman?
Folket i SOG kan väl få ha en "casual Friday" någon gång och slippa den vanliga uniformen? :) Sen kan han ju lika gärna var PMC eller SÄPO. Edited by Kanna
Link to comment
Share on other sites

SF, POLIS-SF eller annat personskydd, ingen direkt hemlighet att de finns. Ha nu dock förstånd när ni fortsätter skriva. Tänk på paragraf 14 i vårt regelverk innan ni skriver om när ni var utomlands och såg något.

 

/Rokare BG

Link to comment
Share on other sites

Ang bilden på prinsen i Afghanistan.

Betänk följande:

Vilka har i första hand ansvaret för personskyddet för kungafamiljen? SÄPO

Har svensk polis G36 i sin arsenal? JA

Är G36 lämpligast som primärvapen, framför övrig beväpning inom svensk polis, på en dylik oroshärd? JA

 

Vips så vart det inte lika spännande längre. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det är ansiktspixlaren som är censurerad, dvs den superhemliga optiska camouflageenheten som ser till att ansiktet på operatören alltid är pixlat i betraktarens ögon...

 

Med vänlig hälsning,

Förste Förrädaren Gustavsson

 

 

 

 

Sorry, kunde inte låta bli :-P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tänka sig, somliga har det bra, ljuddämpare, vapenlampor, camouflerade vapen med pixlande tillbehör.... *suck* Om undertecknad hade försökt sig på nått liknade så hade jag väl fått smisk (vilket jag hoppas inte Blå-Gul ger mig nu)

 

 

 

 

 

(OBS Självklart ska SOG ha de bästa prylarna, och de ska få anpassa dem, inlägget ska ses som ironi och humor)

Edited by Renown
Link to comment
Share on other sites

Ja, tänk om man hade kommit till en övning, och på ett bord hade det legat tillbehör att efter tycke och smak kitta bössan med.. Vilken dragkamp det hade blivit om just de pixlade tillbehören, alla kommer ju vilja ha just dem!

 

Ett humortips till ev SOG-operatörer: måla bössan i pixelcamo!

Link to comment
Share on other sites

Ja, tänk om man hade kommit till en övning, och på ett bord hade det legat tillbehör att efter tycke och smak kitta bössan med.. Vilken dragkamp det hade blivit om just de pixlade tillbehören, alla kommer ju vilja ha just dem!

 

Ett humortips till ev SOG-operatörer: måla bössan i pixelcamo!

kunde man inte få den/de vapen som man anser att är lämpliga för tjänsten. Jag tror jag hade klarat mig utan de pixlade tillbehören :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

kunde man inte få den/de vapen som man anser att är lämpliga för tjänsten. Jag tror jag hade klarat mig utan de pixlade tillbehören :)

Och hur fastställer vi att denne man är kompetent nog att avgöra vad som är lämpligt istället för bara ballt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Major Error

Vad är detta för bössa?Här var det en stor bild som det är onödigt att ta med i citatet.

 

Gissar på 12,7mm i kaliber men märke och modell?

 

Accuracy International AW50, easy peasy....

 

mvh

Major ERROR

Edited by The Swede
Bild i citat
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vilken bössa? http://imgur.com/HQKEA Antar att det är en H&K men längre än så kommer jag inte.

 

Ser ut som en G3, som har blivit lite trimmad.

Kolla de två hålen i kolven samt lådans form. Väldigt likt G3/Ak4 (kärt barn har många namn) tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker magasinet ser ut att vara för kort för 7.62, dessutom ser det "korrugerat" ut, HK53 i "skarpskytteroll"?

 

Eller nä, magasinet ser rakt ut :) G3 :)

 

...eller nä igen, verkar bara vara en bult som fäster axelstödet mot låda/underbeslag - HK53!

 

:D

Edited by 2Sharp
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker magasinet ser ut att vara för kort för 7.62, dessutom ser det "korrugerat" ut, HK53 i "skarpskytteroll"?

 

Eller nä, magasinet ser rakt ut :) G3 :)

 

...eller nä igen, verkar bara vara en bult som fäster axelstödet mot låda/underbeslag - HK53!

 

:D

 

Är det en svensk polis? Med tanke på avspärrningsbandet och taiga-stället?

Isf har det ju funnits hk53 i den myndigheten iaf men jag hade för mig att man fasade ur dem pga brist på reservdelar?

Link to comment
Share on other sites

Denna bild syntes på aftonblaskan.se i samband med bombhotet i Malmö i förmiddags. Men det stod aldrig något om själva bilden, så den kan ju lika gärna, med tanke på hur aftonblaskan brukar jobba, inte alls ha något med det som hände i Malmö att göra. Men vad vet jag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...