Jump to content

Identifiering av vapen


Slenke

Recommended Posts

Är den så mysko? Jag hittade bara en halvkass bild men den verkar ha ursvarvningarna och "stödringen" för gevärsgranater? Ev. saknar den flamdämpare för att kunna skruvas på en signaturdämpare?

 

Finns det bättre bilder att tillgå?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

http://instagr.am/p/OtBclVEh7u/

 

Ibland är det bättre med erfarenhet än att bara sitta och runka till vapenbilder på internet.... :)

 

Håkan

Å andra sidan kanske man om nu inlägget var riktat mot mig se det som om Spuhr,

om han nu har en befattning eller om han enbart är en tillverkare av vapen tillbehör och skribent mm som tycker om att säga vad han tycker på ett militärt forum,

 

"misfirmar en annan krigsman" som det heter i boken, genom att insinuerar att "någon onanerar till vapen bilder" ,

orden låter rätt skeva.

 

Jag har skjutit sen jag var 9 bast, och skjutit militära vapen mer än halva livet, min primära erfarenhet av vapen är alltså högst praktiskt och inte teoretisk, jag är inte nån skrivbords ninja , jag är en gammal skytt.

 

(även om jag givetvis genomför IMINT innan jag skrivit nåt)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det kan vara tvåan i prickskytteomgången som har det där som personligt vapen, det skulle då vara baserat på FAL med bla ny/annan kolv, annan låda, picatinny, och tripod.

fanns att läsa om för några år sedan, får söka lite så kanske jag hittar det igen.

Det var lite specielt eftersom man tidigare hade byt ut FAL till förmån för Steyr AUG och nu igen "införde" FAL till vissa enheter.

Link to comment
Share on other sites

Det kan vara tvåan i prickskytteomgången som har det där som personligt vapen, det skulle då vara baserat på FAL med bla ny/annan kolv, annan låda, picatinny, och tripod.

fanns att läsa om för några år sedan, får söka lite så kanske jag hittar det igen.

 

Det var lite specielt eftersom man tidigare hade byt ut FAL till förmån för Steyr AUG och nu igen "införde" FAL till vissa enheter.

Jag hade helt bommat detta, intressant!
Link to comment
Share on other sites

http://www.independent.ie/irish-news/snipers-equipped-with-recordbreaking-rifle-26789281.html

 

 

Kan dock inte hitta några bra bilder på den nya FALen.

Den enda jag hittade var denna:

http://forum.irishmilitaryonline.com/attachment.php?attachmentid=6197&d=1320453766

 

Oklart om det är en faktisk bild på deras bössa eller en likadan dock.

Link to comment
Share on other sites

Eller så är ursprunget tyskt, belgiskt, rhodesiskt eller nått annat. FAL är ett belgiskt vapen som tillverkats i flera miljoner exemplar.

 

Den finska kpisten däremot, den är en riktigt udda fågel.

 

En annan har ju både FAL och en finsk M31 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Spetznaz i Dagestan

 

Vid 1:37 ser vi vad?

 

en ak12 med elcan?

Rysk smg med eotech, märke/modell?

 

I övrigt kan jag skåda en Hk417/mr762 samt en variant av AI AW, kvalificerad gissning .338

 

AK'n och K-pisten som förbryllar mig.

 

EDIT: Guldstjärna till den som kan namnge optiken på HK'n

Edited by Källberg
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...