Forumsledning Kimster Posted April 30, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted April 30, 2003 Nej det kan verka trögt just nu. Men just nu så väntar jag på lite svar här o där från kontakter som jag hoppas underlättar vissa saker. Eftersom ingen här på forumet (mer än ni som jag pratat med) inte kan erbjuda nån hjälp eller så så får jag göra mer än jag trodde själv. Jag bor 50 mil från båda ställena, så ja.. inget drömläge. Jag får väll säga så här oxå att den som 'kräver' nått av mig kan dra nånstans, jag gör det jag kan inte mer. Det kommer i vilket fall som helst handla mycket om eget handlande, asså förvänta ingen oscarsgala att komma till. Ni får datum o plats från mig, kanske viss info om vad som händer där, mer kan jag inte lova. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted April 30, 2003 Report Share Posted April 30, 2003 Jag skulle nöja mig med ett gäng 20 tält på plats x bara man fick träffa medlemmarna IRL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted April 30, 2003 Report Share Posted April 30, 2003 ja.. x antal tält 20, ett par grillar modell tunnor (oljefat), samt massa döda djur att inmundiga.. lite bärs och sånt antar jag att man kan få fixa själv... sedan kan man ju köra diverse aktiviteter också.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy2 Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Trotts att det är imot reglerna så kan jag inte annat än hålla med föregående talare. Med det tillägget att gör inte för stor "grej" av detta. 20 Tält Fet grill och öl, sen är det fixat. Ja ok några roliga lekar kan ju va kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P4-Span Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 (edited) tror vi mister folk på det om vi har det i ett tält. hej bullen, jag skall åka och träffa MIP internet kompisar i ett tält i skogen Edited May 6, 2003 by P4-Span Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy2 Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 tror vi mister folk på det om vi har det i ett tält. hej bullen, jag skall åka och träffa MIP internet kompisar i ett tält i skogen Va? Är vi inte soldater? Soldater som inte gillar att sova i tält? Med risk för att få stryk. De som inte kommer om det blir till att sova i tält, dem vill jag inte träffa. Speedy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 jag skulle vilja säga att Soldf handlar om det militära livet, vilket jag förmodar att samtliga här har som intresse. och för att på något sätt återknyta till det militära tycker jag att en tält "camp" med tält 20 är att föredra. sedan lite aktiviteter med militär anknytning vore också att föredra. vi bör även tänka på att placera det så att vi inte blir ett störande inslag, vil vill ju främja försvarsmaktens anseende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Ja ok några roliga lekar kan ju va kul. Lite Jägarboll är ju aldrig fel!! Har vi med oss pluton sjv-lådan så borde det gå bra utan större förluster!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezaey Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Är det bara jag som tycker jägarboll låter mycket farligare när en kj säger det än när en mellanstadielärare gör det? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Sen in i diskussionen och jag har själv varigt väldigt inaktiv på forumet de senaste fyra månaderna. Jag lovar att bättra mig. 20-tält snackas det om, vart skall de vara uppsatta någonstans. Amf 4 om vi snackar Göteborg? Göteborg med omnejd låter väll bättre, men då kanske Lv 6, F 7 eller K 3 är bättre?! Att samla hela församlingen på ett ställe verkar omöjligt, så två eller tre ställen över hela landet verkar som ett bra förslag. Men skog/militärt övningsområde är nog bättre istället för att 100 SoldF:are grisar runt i 20-tält inne i Göteborg. Dåligt anseende! Jag kan bidra med transporter runt Boråstrakten till närmsta träffpunkt om så är fallet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 ja, nu är det en stund sedan man hört något om denhär träffen, det har säkerligen snackats en hel del bakom kulisserna (Kimster har bla varit på en sverige turne) men hur går det egentligen? hur långt har planeringen kommit?? kommer det hållas en omröstning rörande aktiviteter?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 23, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted May 23, 2003 Vi väntar på beslut från en viss kommunledning. Då det är deras mark. Eftersom jag har fått så otroligt lite med hjälp från övriga.. så går det lite trögt då jag och nån till får jobba mest. Komihåg att inget är lovat, ju mer folk är intresserade av det och känner att de kan göra nått ju fortare går det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 jaha, där ser man... KOM IGEN NU GOTT FOLK!!! Hjälp Kimster och övriga som jobbar för dethär!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 Om jag kunnde så skulle jag gärna hjälpa till men jag känner att det enda jag kan tillföra är ett glatt humör på själva träffen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Zac Posted May 25, 2003 Report Share Posted May 25, 2003 Sorry är i Afganistan då B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted May 25, 2003 Report Share Posted May 25, 2003 (edited) SFC Zac: Det nog den tredje tråden där du påpekar att du kommer att vara i Afga-land! :P Edited May 25, 2003 by Adam Wilhelm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted May 25, 2003 Report Share Posted May 25, 2003 Han vill väl att alla sak veta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted May 25, 2003 Report Share Posted May 25, 2003 OKEJ. Om det finns något jag kan göra för att underlätta den här IRL-träffens förverkligande så skicka ett PM. Tag i beaktande att jag bor i Dalarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 27, 2003 Forumsledning Report Share Posted May 27, 2003 En liten tanke som slog mig. Vi anslår ENDAST en kartkoordinat i X,Y samt ett tidsnummer när man skall infinna sig. Hur man tar sig dit är upp till var och en. All annan utrsutning man anser sig behöva får man se till att packa på sådant sätt som anses lämpligt till transportmedlet man valt. Alltså har man egen Strb90H kan man ta med Webergrillen, tar man känga 90 så blir det jägarköket, etc. Under framryckningen gäller radiotystnad På så vis kommer endast de som ha gjort sig förtjänta och bemödat sig samt visat prov på grundläggande färdigheter. Vad säger ni om en sån idé? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Det där med X/Y-koordinat lät som en rätt skoj idé. Kanske bör dock inte koordinaten vara helt slumpvis utan väljas med viss omsorg, exvis tycker jag att det bör vara möjligt att nå platsen med någon form av fordon, inte minst mht säkerhet om nu Gotcha vill spela jägarboll Det kan dessutom ge upphov till några skratt vid elden, när det berättas historier om resan till platsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Henke Det låter som en strålande idé. Kimster Hamnar MÖP.Date i Karlsborg så KAN jag ordna tält i alla storlekar, mark att vara på, transporter från Skövde och el-verk till steron... - HvPrsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 KimsterHamnar MÖP.Date i Karlsborg så KAN jag ordna tält i alla storlekar, mark att vara på, transporter från Skövde och el-verk till steron... - HvPrsk Och jag kan vara med och vara ivägen när ni installerar grejjerna eller nåt om inte annat kan jag ju vara Hackkyckling nejdå, skämt å sido.. nån nytta kan jag säkert göra.. hålla tavlorna i luftgevärstävlingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P4-Span Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 haha henke, lätt att jag är med på det, kul ide Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 4, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted June 4, 2003 NEWS FLASH Vi har fått kontakt med berörd myndighet i Södertälje Kommun. Det är tydligen några extra detaljer som ska redas ut, om dom ordnar sig så ser det ut att vi kommer att få till gång till Swedints område. Swedint ligger i Almnäs - Södertälje för er som inte vet. Som Backup har vi ordnat MTRL till att kunna vara nåstans i Karlsborgs området. Tält stereo grill osv är ordnat. Det är meningen att Södertälje är första prio. Eftersom röstningen vann åt Sthlm-GBG vi har haft problem med plats i GBG däför valde vi helt enkelt Sthlm-området. Skiter sig swedint så blir det nog Karlsborg. Det kan oxå vara så att det blir två rejs eller motsv.. eller att vi väntar med Karlsborg till senare. Det kan dyka upp en avgift på några kronor... det handlar om mat-inköp osv... kanske 150-200 kr och är tillika anmälningsavgift. Detaljerna till det kommer senare. Till Södertälje går det Pendeltåg från sthlmC förjämnan typ. Så ser läget ut.. öhm. . ja .. jo det var nog allt just nu... Det som är nästa stora grej är DATUMET ... och som jag ser det nu .. så pratar vi om Juli Augusti nånting.. SKiter det sig får några då.. så ja shit happens De som kan får komma. (ni som inte vet vad detta handlar om tar o läser hela tråden samt den först oxå helst.. den ligger nånstan i här.. ) / Le Dude Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted June 4, 2003 Report Share Posted June 4, 2003 YES! 5 km hemifrån. Inte illa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk.Mandrake Posted June 11, 2003 Report Share Posted June 11, 2003 Inväntar med spänning datum för inplanerande i kalender. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted June 13, 2003 Report Share Posted June 13, 2003 OKEJ.Om det finns något jag kan göra för att underlätta den här IRL-träffens förverkligande så skicka ett PM. Tag i beaktande att jag bor i Dalarna. Vart i Dalarna bor du? Kanske kan samåka å förfesta på tåget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted June 13, 2003 Report Share Posted June 13, 2003 Henkes förslag är det bästa förslag jag hört på länge ! (lovar att inte fuska och använda GPS *fniss* ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 13, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted June 13, 2003 News Flashidashibashi... bla bla... Orientering ..Vi har fått ett NEJ från berörd kommun då det tror vi är "högerextremister" .... vad jag tycker om det kan vi lämna utanför men jag tror ni flesta hajjar... *miffon* Vi håller nu på att kolla upp alternativa ställen, men just nu ligger Karlsborg-varianten närmst. Eftersom det är vår backup. Men jag har satt mina spanare på att leta vidare.. "Stället" är bland det viktigaste av allt och jag försöker lägga ner mycket krut på det. slut orientering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted June 13, 2003 Report Share Posted June 13, 2003 Fan va synd, om det blir där är det bara ställa in, men men, tråkigt med missförstånd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts