Jönsson Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Här med! Då är man Frdman/Amman Jahadu, då ska vi göra mission tillsammans igen och t.o.m med i samma pluton igen om jag har förstått rätt. /Jönsson, trpgrupp LA05. Quote
Bigskill Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Här med! Då är man Frdman/Amman Jahadu, då ska vi göra mission tillsammans igen och t.o.m med i samma pluton igen om jag har förstått rätt. /Jönsson, trpgrupp LA05. Det blir ju fint! Quote
roboseal Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Yes!! Jönköpings allehanda och en räkning :p .....nej det verkade inte bli något för mig denna gången, blev bara uppringd en gång så jag hade väl inga höga föhoppningar heller för den delen. Nu kan jag börja köpa på mig onödiga saker igen, så provar jag att söka igen .......sökte som datasupporttekniker BTW. Quote
Ankan Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Är det kört om man inte fått brevet idag? Fick ingen post idag Quote
Bigskill Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Är det kört om man inte fått brevet idag? Fick ingen post idag Det är ju fredag idag! Posten kanske är sen!!!! Kanske det kommer något nästa vecka?! Sånt har ju hänt förut! Quote
Ankan Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Är det kört om man inte fått brevet idag? Fick ingen post idag Det är ju fredag idag! Posten kanske är sen!!!! Kanske det kommer något nästa vecka?! Sånt har ju hänt förut! Man kan ju alltid hoppas Hade räknat med ett brev idag bara. Ett ja eller nej kvittar bara jag får veta. (Men ett ja vore ju roligare) Quote
Manzon Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Alla dessa förhoppningar... Fick inget idag, men man vill ju så gärna att posten har gjort fel nånstans. Själv hoppas jag att det kommer snart, jag har flyttat nyligen, så min post blir eftersänd. Quote
sisuchef Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 jag fick oxå det bra brevet, vagnchef PATGB 203 befnr 2142. vakt o eskort, nån som är med på samma pluton? Jag vet ej om det är första eller andra VE plutonen? Quote
Paramedic77 Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Fick brev idag även jag... Kom med som Leg. sjuksköterska Quote
egon30 Posted October 20, 2007 Report Posted October 20, 2007 Fick brev idag även jag... Kom med som Leg. sjuksköterska Trevligt! Kanske vi ska kampa ihopa. Ska vara sjukvårdare/ambulans. Quote
Kingecho1 Posted October 20, 2007 Report Posted October 20, 2007 Ska vara sjukvårdare/ambulans. Så roligt så roligt. Antar du har tåliga knän, då det finns lite grus i Afghanistan. Lycka till i alla fall. Quote
miss dragon Posted October 21, 2007 Report Posted October 21, 2007 chenna någon av er som ska vara skytt på min vagn? echo på andra v/e? Fått brevet redan? nej men jag ser mig som antagen redan (kan bita mig i röven men vafan) pratade med pluch förra veckan och jag va väl klar verkade det som om inte sheriffen tyckte att jag hade ett allt för mörkt förflutet. men de tror jag inte att jag ska ha. Dock ganska så kul va att när plutch ringde första gången och intervjuade mig som förare så ahde jag för tillfället inget körkort för polisen tyckte jag kört för fort. Men de kan väl inte vara några problem som rikspolisen tycker väl? ähh skit dom väl i om man kört för fort någongång... Det finns de som åkt fast för fortkörning till inryck och "fått vända i grinden"... Så säker ska man inte vara. Fick papper i fredags också Men jag tvekar fortfarande... Jobb hemma eller jobb borta?? Hade önskat fast jobb hemma innan ny mission, vill ju inte stå utan arbete när jag kommer hem! Men, men blir väl till att prata med chefen i veckan. Vill han ha kvar mig eller inte? Quote
sisuchef Posted October 21, 2007 Report Posted October 21, 2007 Kom igen, vi behöver dig miss dragon, inte tveka för att åka till detta underbara (hörsägen) centralasiatiska land... Quote
miss dragon Posted October 21, 2007 Report Posted October 21, 2007 Kom igen, vi behöver dig miss dragon, inte tveka för att åka till detta underbara (hörsägen) centralasiatiska land... Haha! Tack för stödet! Jo, jag är extremt sugen på att åka, annat kan jag inte säga, men att komma hem till ett jobb efter missionen känns skönare än att komma hem till arbetslöshet... Men just nu hänger jobbet på en skör tråd eftersom det är anställningsstopp... Såg på pappret idag att det är 8 månader, hade totalt missat den informationen, men inte mig emot! Men jag kan lova Er att Ni får se upp när Ni besöker stexet om jag åker! Det är inte för intet jag har kallats stexhäxan!! Quote
DavvE Posted October 22, 2007 Report Posted October 22, 2007 Yes! Jag fick brevet i fredags. Var på BAT-övning med NBG i Lidköping som B-sida. Ringde hem och frågade om jag hade fått ett brev. Det hade jag, de öppnade det och så stod det att jag har kommit med i FS15 som Skyttesoldat/Fordonsförare! Vi ses! Quote
dskio Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 Fick mitt brev idag pga eftersänd post. Uttagen Vakt-/Eskort soldat, vet ej vilken grupp. Vi synes allihop!! Quote
Bigskill Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 Är det någon som vet vilka andra nationer man delar campen med? *nyfiken* Quote
knaZen Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 Ehm, knasigt. Fick även "tack men nej tack brevet". Men jag antar att det är lugnt om man fått antagningsbeskedet innan, eller? Quote
dskio Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 Ehm, knasigt. Fick även "tack men nej tack brevet". Men jag antar att det är lugnt om man fått antagningsbeskedet innan, eller? Ja det borde det väl vara, känns som ett nejbrev är enkare att råda skicka ut.. Annars har du väl en kontaktperson att ringa på ja-brevet? Quote
knaZen Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 (edited) Jo men han är tjänstledig. Kommer tydligen tillbaka imorgon dock. Men jag tänkte om någon här hade varit med om samma sak. Edited October 23, 2007 by knaZen Quote
arune Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 Ehm, knasigt. Fick även "tack men nej tack brevet". Men jag antar att det är lugnt om man fått antagningsbeskedet innan, eller? Sökte du fler missioner så är det nog inte så konstigt, har för mig att jag hört talas om detta tidigare. Quote
knaZen Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 (edited) Jo det gjorde jag men det står "Detta brev skickas till alla som sökt EB08, FS15 och/eller KS17 och som 2007-10-19 (dagen då jag fick det bra beskedet) inte är inlagt på någon av nämnda enheter." Edited October 23, 2007 by knaZen Quote
med räven bakom örat Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 chenna någon av er som ska vara skytt på min vagn? echo på andra v/e? Fått brevet redan? nej men jag ser mig som antagen redan (kan bita mig i röven men vafan) pratade med pluch förra veckan och jag va väl klar verkade det som om inte sheriffen tyckte att jag hade ett allt för mörkt förflutet. men de tror jag inte att jag ska ha. Dock ganska så kul va att när plutch ringde första gången och intervjuade mig som förare så ahde jag för tillfället inget körkort för polisen tyckte jag kört för fort. Men de kan väl inte vara några problem som rikspolisen tycker väl? ähh skit dom väl i om man kört för fort någongång... Det finns de som åkt fast för fortkörning till inryck och "fått vända i grinden"... Så säker ska man inte vara. Fick papper i fredags också Men jag tvekar fortfarande... Jobb hemma eller jobb borta?? Hade önskat fast jobb hemma innan ny mission, vill ju inte stå utan arbete när jag kommer hem! Men, men blir väl till att prata med chefen i veckan. Vill han ha kvar mig eller inte? jag fick trots allt ja brevet, men ja står i valet just nu, förlora pengar och flickvän och åka på mission? eller vara hemma och tjäna mycket pengar och få fortsätta ligga med min fina flicka? kanske fel forum och fråga om råd ang ja nej till mission Quote
golffoxtrotfive Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 @med räven bakom örat va funderar du på???hon väntar ju säkert på dej, klart du ska ha din misson, och pengarna kan du ju tjäna igen sen Quote
Manzon Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 @med räven bakom öratva funderar du på???hon väntar ju säkert på dej, klart du ska ha din misson, och pengarna kan du ju tjäna igen sen Eller åk och förlora henne. Missioner finns det sen också. Tänk igenom det ordenligt bara så blir det nog bra. Quote
miss dragon Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 Jo men han är tjänstledig. Kommer tydligen tillbaka imorgon dock.Men jag tänkte om någon här hade varit med om samma sak. Jepp. Men alla som sökt en mission som de inte kommit med på får brevet. Jag sökte EB och KS oxå utöver FS så det är därför. Om du enbart sökt FS så skulle du inte fått brevet (om allt gått rätt till). Varför de inte kan samköra sina system med varandra vet jag inte. Så svårt är det inte att få fram den informationen, de sitter i samma hus osv... Men det är väl mindre arbete för handläggarna att skicka ut till alla som inte är uttagna på "deras" mission... Ett år fick jag två såna brev då jag sökt två missioner och inte kom med på någon av dem. So I´m not suprised! Hade nästan räknat med att det skulle komma. Quote
miss dragon Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 jag fick trots allt ja brevet, men ja står i valet just nu, förlora pengar och flickvän och åka på mission? eller vara hemma och tjäna mycket pengar och få fortsätta ligga med min fina flicka? kanske fel forum och fråga om råd ang ja nej till mission Det ena måste inte innebära det andra... Allt beror på hur NI förbereder er och om ni är överens om ditt beslut att åka. Under mission är "hemmafronten" det viktigaste! Är inte den "iordning" när du åker så kan du räkna med att det skiter sig någonstans på vägen. När det gäller pengarna så är det givetvis helt upp till dig. Du visste när du sökte hur mkt lönen var så den delen bör du ha tänkt på redan tidigare... Får man fråga vad det är för tjänst du fått? Hoppas det löser sig Quote
Bigskill Posted October 23, 2007 Report Posted October 23, 2007 Jo men han är tjänstledig. Kommer tydligen tillbaka imorgon dock.Men jag tänkte om någon här hade varit med om samma sak. Jepp. Men alla som sökt en mission som de inte kommit med på får brevet. Jag sökte EB och KS oxå utöver FS så det är därför. Om du enbart sökt FS så skulle du inte fått brevet (om allt gått rätt till). Varför de inte kan samköra sina system med varandra vet jag inte. Så svårt är det inte att få fram den informationen, de sitter i samma hus osv... Men det är väl mindre arbete för handläggarna att skicka ut till alla som inte är uttagna på "deras" mission... Ett år fick jag två såna brev då jag sökt två missioner och inte kom med på någon av dem. So I´m not suprised! Hade nästan räknat med att det skulle komma. Va bra. Klart man blir lite fundersam. Quote
miss dragon Posted October 25, 2007 Report Posted October 25, 2007 Så har man kryssat i "ja" rutan - pappret ligger på lådan imorgon. Fick nämligen mina nya anställningspapper idag - "bara" anställd till 29/2 på mitt nuvarande jobb, rycker in på LG den 2/3. Jag har ju hela helgen på mig att ta igen mig! Så annars är det "bara" den långa väntan på att resten av pappershögen ska trilla in och tills man rycker in, väntan, denna väntan. Quote
Recommended Posts