Jump to content

IA07 - 411.mekkomp


Recommended Posts

  • Replies 410
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

min uppfattning är att vi kommer använda svart basker.. samma som alla andra där man är stationerad... eller?? Snabba svar nu för annars måste jag köpa en ny...

Det närmar sig nu mina damer och herrar.. Hoppas jag har tänkt på allt..

Link to comment
Share on other sites

=) så om exakt en vecka kommer vi kanske vi släpar massa utrustning eller har vi utbildning på hur man tar på sig M/90. :rolleyes:

å jag som just tyckte att semestern har börjat :eeh:

nåväl de är ju iaf bättre än att gå tillbaka till mitt gamla jobb och de finns ju ändå inget att göra i regnet.

tror snart att jag kan börjat utforska bakgården med dykarutrustning om de här vädret ska fortsätta!

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte fått några matcheckar och börjar bli nyfiken.. Hur mycket reducerat pris och hur länge?

Mvh

 

 

10 st frulle för 200 samt 10 st lunch eller middag för 400

 

PS Ang basker så kommer nog försvaret förse oss med en utmärkt sådan :happy:

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte fått några matcheckar och börjar bli nyfiken.. Hur mycket reducerat pris och hur länge?

Mvh

 

 

10 st frulle för 200 samt 10 st lunch eller middag för 400

 

 

 

 

glöm inte en Kycklingbaguette + 1 öl för 25kr!

Link to comment
Share on other sites

Villken model av AK5 kommer vi att använda??

Nbg på P7 har fått ut Ak5C så det är väl bara att hoppas att P4 och IA07 jobbar i samma spår vad gäller matriel. Så likformighet kommer att gälla inom beredskapsförbanden.

Link to comment
Share on other sites

Mig veterligen så finns det lösskjutningsanordning till AK5C, eller har alla vpl-kullar som hade AK5CF fått klarat sig utan?

 

Det finns ingen till AK 5C än. Jag har för mig att det inte är samma flamdämpare på CF.

Link to comment
Share on other sites

när vi nu är inne på ämnet OCH att IA får AK5C. den har vad jag har förstått en annan kolv än "vanliga" AK5. hoppas nån har tänkt på vangsbesättningarna som har AK5 hållare i torn/förarplats. om kolven är annorlunda så kan det bli lite knepigt att använda dom kanske ?! :navy:.. bara en tanke..

Link to comment
Share on other sites

när vi nu är inne på ämnet OCH att IA får AK5C. den har vad jag har förstått en annan kolv än "vanliga" AK5. hoppas nån har tänkt på vangsbesättningarna som har AK5 hållare i torn/förarplats. om kolven är annorlunda så kan det bli lite knepigt att använda dom kanske ?! :navy:.. bara en tanke..

 

 

Hmm... eftersom att man sätter dit den ihopfäld bör inte det påverka, utan det är väll samma låda....det som skulle kunna kärva är väll den främre fästpunkten på hållarn?! (på förarplatsen)

Link to comment
Share on other sites

Nu kryper sig inryck allt närmare! känns som man har tusen frågor man skulle vilja ha svar på innan, men det är väl bara att vänta ett par dagar så får man nog svar på alla sina viktiga och mindre viktiga frågor! Själv är jag riktigt intresserad av hur strid, förflyttning och övrig verksamhet bedrivs med ett stridsfordon 90 då det närmaste jag varit ett är en observation från en o-plats under någon övning! Så det blir spännande =)

 

Väl mött, ses på måndag!

 

P.S, någon som vet hur det ser ut med vakansrekryteringen!?

Link to comment
Share on other sites

En snabb fråga!.. vilka härifrån kommer vara på Stockholms Central på Måndag morgon? :rolleyes:

jag kommer att åka därifrån... blev så att jag spenderar helgen i huvudstaden och utnyttjar min tågbiljett på måndag.

Link to comment
Share on other sites

Vilket tåg kommer ni med? Själv dyker jag upp i Skövde kl. 12.09. Det lär väl bli ett helt lämmeltåg från stationen till regementet vid den tiden antar jag?

 

 

Avgång Sthlm C 09.30, Ankomst Skövde C 11.29 här.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte fått några matcheckar och börjar bli nyfiken.. Hur mycket reducerat pris och hur länge?

Mvh

 

 

10 st frulle för 200 samt 10 st lunch eller middag för 400

 

PS Ang basker så kommer nog försvaret förse oss med en utmärkt sådan :rolleyes:

 

ok där ser man.. synd man inte fick några då =)

Link to comment
Share on other sites

Vilket tåg kommer ni med? Själv dyker jag upp i Skövde kl. 12.09. Det lär väl bli ett helt lämmeltåg från stationen till regementet vid den tiden antar jag?

 

 

Avgång Sthlm C 09.30, Ankomst Skövde C 11.29 här.

ankomst 11.29 för mej också, välkommen till vagn 4 och tjöta lite om du vill!

Link to comment
Share on other sites

Vilket tåg kommer ni med? Själv dyker jag upp i Skövde kl. 12.09. Det lär väl bli ett helt lämmeltåg från stationen till regementet vid den tiden antar jag?

 

jag kommer också till 12.09 :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Vilket tåg kommer ni med? Själv dyker jag upp i Skövde kl. 12.09. Det lär väl bli ett helt lämmeltåg från stationen till regementet vid den tiden antar jag?

 

 

Avgång Sthlm C 09.30, Ankomst Skövde C 11.29 här.

ankomst 11.29 för mej också, välkommen till vagn 4 och tjöta lite om du vill!

 

sitter redan i vagn 4 :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...