Jump to content

Svensk modifikation till C&C Generals

Guest Axel_of_sweden

Recommended Posts

Guest Axel_of_sweden

Hej, Jag och några kompisar gör en mod till Generals zero hour.

Den innehåller Sverige och Venezuela.

och vi undrar lite:

Vad ska Sverige ha för supervapen,byggnader teknolgier?

Venezuela?

Vi har snart nått Alpha och vi behöver hjälp, ni är bäst ni vet vad den ska innehålla!

Vi har gjort klart och animerat STRV122 och CV9040 vi vet inte dock hur man gör textures

Det går snabbt!

strv122su6.th.jpg

cv90gd4.th.jpg

:banghead:

• Replies 587
  • Created
  • Last Reply

"Rage of Värnpliktsrådet", "The Prostate Guerilla" "War Unit Rehearsal" är mina förslag på teknologier iaf.

Värnpliktsrådet kan nog också funka som supervapen.

Byggnader får du nog fundera på själv.

Vad ska Sverige ha för supervapen,byggnader teknolgier?

Det undrar jag, och den infon har jag inte hittat än

Jag ska försöka vara lite seriös. Men det du frågar efter är väldigt svårt att svara på. Jag antar att med supervapen så menar du liknande "Scudstorm"? Något sådant har inte Sverige, därför alla ironiska kommentarer. Bara för att vi inte har nåt supervapen betyder inte det att Sverige inte har kraftiga vapen men vi har inga massförstörelsevapen om man uttrycker sig så.

Byggnader? Jag antar att du menar liknande "Propagandacenter"? Något sådant har Sverige inte heller, inte heller Kina. Där får du nog försöka använda din fantasi.

Teknologier? Också svårt att säga. Områden som Sverige ligger långt fram i borde vara stealth-teknik och div. radargrejer osv.

Helt ärligt är jag fel person att svara egentligen... men jag tycker synd om dig när alla är så "oseriösa" :):-P

Vill du få vettiga svar försök precisera dina frågor utan att använda tv-spelsterminologi som "supervapen" och "byggnader" det kan va precis vad som helst.

Guest Axel_of_sweden

När jag menar teknologier mnar jag uppgraderingar som tillexempel: granattillsats, takmonterad ksp, rödpunksikte radar etc

När jag menar byggnader undarar jag hur svenska kaserner "tankgarage" "Command center,s" ska se ut

Vad ska ska svenska enheter heta?

det undrar jag, Dom andra lagen kommer att bli revampade med riktiga enheter och verkligare byggnader,ljud etc

Bra att det finns folk somgör roliga spel fortfarande! :baskerPa::-P

Dom svenska byggnaderna ska vara fältmässigt grönfärgade eller bära M90.

Enheterna ska vara gröna typ kinas. Som fordon ska Sverige ha Strf 90, Strv 122, Bv 308,Tgb 1111, Lvkv 90, Arthur mm

Som ifanteri får det bli "RIfleman" med Ak 5 och som kan uppgraderas med kroppskydd, Pskott och granattilsats. En prickskytt "sniper" med Psg 90 skulle ochså sitta fint. Flyg får bli Jas 39, hkp 15, Hkp 14 NH 90 och Hkp 16 Comanche.

Det svenska supervapnet tycker jag får bli en Tp 84 som släpper ner en stor Multipelbomb på lede fi och/eller Eldöverfall med jägarsoldater längs en väg, typ GLA ambush. fast med riflemans.

Lycka till !

/Erik Gustav

Svenska försvaret har inga comanches men något översteg på verkligheten får man väl unna sig :) . Dessytom har FM comanches i Silent heroes och vem vet, kanske köper vi in några sådana tingestar 2008-2009?

/ Erik Gustav

Guest Axel of sweden

Detta är en Realism mod, och USA slutade av Comanche programmet 2004 , så Sverige kan inte köpa nåra, men Attackhelikoptrar behöver vi faktist

UPDATE!

SISU

sisucb4.th.jpg

Förstörd

sisudestroyeday4.th.jpg

STRV122

strv122bq0.th.jpg

Förstörd

strv122dib6.th.jpg

CV9040

cv90qh4.th.jpg

Förstörd

cv90dka4.th.jpg

LVKV90

lvkv90go0.th.jpg

images2kw6.th.jpg

Guest Axel of sweden
Detta är en Realism mod, och USA slutade av Comanche programmet 2004 , så Sverige kan inte köpa nåra, men Attackhelikoptrar behöver vi faktist

UPDATE!

Hercules finns redan med i spelet men en reskin skulle inte vara fel

EDIT:

Jag brukade göra skins till RoN förresten,

http://ron.heavengames.com/downloads/liste...p;rating_value=

ahfthumbad3.jpg

ahgthumbwt6.jpg

• Forumsledning

Axel of sweden

tips - ha inte med Försvarsmaktens emblem med på eran logga, det vapnet/märket är skyddat.

Sen tycker jag om ni ska göra något svenskt så ska ni iaf se till att allt heter och ser ut rätt. Just nu har du en PATGB203 där du skrivit SISU, och STRV122 ser ut som en IKV med tornet så långt fram eller om det nu är tornet som fått lite dåliga proportioner jämfört mot vagnen.

Guest Axel of sweden

Generals logan är ochså skyddad,

FIX:

PATGB203

patgb203zk3.th.jpg

STRV122

strv122ep2.th.jpg

Nöjd?

Kan inte sluta vänta tills dom får textures, tyvärr kan ingen av oss det, så vi söker hjälp på nätet

Vilken av bilderna skall föreställa strv 122?

Den som är märkt med strv 122 har en bit kvar. Bla sitter fläktarna på tornet när det i verkligheten sitter på chassit mm

Guest Axel of sweden

Det är inte fläktarna, det är Luckorna, förresten har den ingen texture än och då ser man fläktarna

Till skillnad från FPS som BF2 så måste man i Strategispel dra ner på detaljerna så att det inte laggar ihop, på FPS handlar det om enstaka fordon men i RTS är dussintals osv

Dom där är bara 3D Modeler, Ytan med Camo, Detaljer är texturen, den ser annorlunda ut sen, då kommer ni känna igen dom mer

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...