Jump to content

Dagens Glädjeämne


Nestor

Recommended Posts

Uppföljning av mitt gnäll-inlägg: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic...mp;#entry596260

 

Riksdagen tog idag beslut om ny lag för tillsyn och omhändertagande av hundar. Det blir inget rasförbud (till alla pitbull-hatare säger jag HAHA!! ) utan istället ges polisen rätt att beslagta farliga individuella hundar samt ges möjlighet att belägga personer med hundförbud mot straffansvar för brott mot detta.

 

http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=3322&...08&bet=MJU5

 

Direktlänk till betänkandet (Bilaga 2 i dokumentet har fullständig föreslagen lagtext):

http://www.riksdagen.se/debatt/visadok.asp...61-358cfcc71104

 

Med detta upprättas också obligatorisk permanent märkning av hundar och obligatorisk registerring av dessa i ett nationellt register. Lagen börjar gälla 1 januari 2008.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1) Löning med utbetalning av kvartalsbonus

 

2) Jag såg en grymt snygg tjej på lunchen. Trots duggregn och 8 plusgrader var hon sommarklädd

 

3) Jag fick precis en beställning av en kund. Slutkunden heter Ovik i efternamn

Link to comment
Share on other sites

Fick avfyra en skarp FL22 i torsdags, det gjorde mig glad :) Första gången på flera år på mitt förband.

 

Vad är det?

 

Såg en reklamfilm nyss som trots allt var rolig.

Det stog typ:

 

"Spanien har 364 soldagar"

 

"Men du bor i Sverige"

 

"Livet är bittert"

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Fick avfyra en skarp FL22 i torsdags, det gjorde mig glad :) Första gången på flera år på mitt förband.

 

Vad är det?

 

Såg en reklamfilm nyss som trots allt var rolig.

Det stog typ:

 

"Spanien har 364 soldagar"

 

"Men du bor i Sverige"

 

"Livet är bittert"

 

:)

 

Försvarsladdning 22, hette förut Truppmina 12 men sen så fick vi inte ha truppminor längre, så då bytte vi namn på den och slutade använda snubbeltråd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag är student, och är äntligen påväg mot mitt drömyrke, så det är väl ÅRETS glädjeämne för min del.

 

Mer mot "dagens" glädjeämne:

 

Jag har äntligen pannbenat mig igenom hela "Dellman's Histology", som har varit FI #1 nu i över en månad.

 

Har känts ungefär såhär: :D

 

Och nu känns det bara såhär: :)

 

Och nu börjas det med Essential Genetics. Tänker gå in ödmjukt och :) och hoppas undvika :wacko: och :blink: .

 

I övrigt bör jag börja oroa mig. Alla smilies tyder på att jag har uppfyllt dagens kvot av svåra ord. Kanske dags att slå igen böckerna för kvällen?

Link to comment
Share on other sites

Jag och en kompis har tillbringat ca en och en halv timme med att försöka övertyga en tjejkompis till oss att hon måste lämna sin pojkvän. Hon förtjänar inte att bli slagen, förnedrad, bedragen, kontrollerad och allmänt behandlad som skit. Jag tror vi lyckades få henne att tänka till. Det kanske finns hopp för världen i alla fall.

 

När vi körde därifrån kändes det som en stor börda lyfts från våra axlar, och man kunde nästan ta på vår glädje och lycka över att ha uträttat något, att vi kanske räddat någon från ett hemskt öde. Att hon äntligen kan slå sig fri och få det liv hon förtjänar.

Link to comment
Share on other sites

Julafton är här följt av 2v ledighet. Dagen har bjudit på god mat, fina presenter och trevligt sällskap,

 

GSU:n är över och baskern är erövrad efter mycket slit, Blev uttagen till transportgrpC vilket ger mig fina körkort gratis i tjänsten och jag har klarat mig utan snus i 4dygn:D

 

 

Kan inte bli mycket bättre

Link to comment
Share on other sites

Julafton är här följt av 2v ledighet. Dagen har bjudit på god mat, fina presenter och trevligt sällskap,

 

GSU:n är över och baskern är erövrad efter mycket slit, Blev uttagen till transportgrpC vilket ger mig fina körkort gratis i tjänsten och jag har klarat mig utan snus i 4dygn:D

 

 

Kan inte bli mycket bättre

 

Men sirosbubben, hur kan du ha varit utan snus i 4 dagar när baskern varade 7? ;)

 

Är själv glad över min snabba återhämtning framför datorn efter ett stort julbord, för den analkande efterätten..

Självklart också över min tjänst som Bergsget på samma förband sim siros ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...