Snuffel Posted January 2, 2013 Report Posted January 2, 2013 Idag är jag lycklig, fick precis reda på att jag kom in på min sökta utbildning på universitetet! Var reserv 4 vid antagning 1 och nu har jag alltså lyckats ta mig hela vägen till en plats vid antagning 2 ;) Quote
5020 Weiström Posted January 10, 2013 Report Posted January 10, 2013 Tack snigel design för bra respons och lite custom-produkter Quote
01/B3 Posted January 11, 2013 Report Posted January 11, 2013 Tack Försvarsmakten/Livgardet för att ni skickade ett tomt kuvert. Får jag föreslå att ni klistrar igen det nästa gång? Särskilt eftersom kuvertet är av den typ som inte man inte behöver slicka på för att klistra igen. Jag gissar att det har innehållit en julhälsning och/eller nåt slags tack för att jag även i år fullgjort mitt kontrakt. Idag kom julhälsningen fram till 01/B3; triss i 30:- x 2 Quote
mordor Posted January 13, 2013 Report Posted January 13, 2013 Försvarsmaktens nya mediakampanj, riktigt rolig ler varje gång ja ser den på stan Quote
Lander Posted January 13, 2013 Report Posted January 13, 2013 (edited) http://forum.soldf.com/index.php?/topic/7502-nya-prylar/?p=803777 Edited January 13, 2013 by Lander Quote
beaver_sthlm Posted January 16, 2013 Report Posted January 16, 2013 Idag sa jag upp mig från FM. Troligtvis mitt livs bästa beslut. Quote
Stefan F Posted January 22, 2013 Report Posted January 22, 2013 Jag bor i 08-området. Fick idag kallelse för bilbesiktning, i.... Sävsjö(!). En nätt sträcka på lite drygt 30 mil. Funderar på att försöka boka om det här. Quote
Stefan F Posted January 25, 2013 Report Posted January 25, 2013 (edited) Del två på bilbesiktningskomedin: Igår bokade jag via internet en ny besiktning på en station mycket närmare. Lite misstänksam som jag är vill jag kolla att det funkar, så jag ringer bilbesiktningens kundtjänst: "Hej, bla bla hade bokning i Sävsjö, bokat om till annan station bla bla. I och med att jag bokat en ny tid, har den första bokningen försvunnit?" "Ja, om du bokar ny tid så försvinner den gamla." "Ok, så jag behöver inte avboka den då?" "Nej." "Kan du kolla för säkerhets skull. Här är mitt regnummer, och jag var bokad i Sävsjö." ".... hoppsan, den var visst kvar den tiden också." "Jaha, du menar att det blivit så som du sa att det inte kunde vara?" "Ehhh... jo, ja, ehh." "Nästa år, blir jag bokad i Sollefteå då (ha ha ha)?" "Nä, senaste station, precis som det var den här gången." "Men du, jag har aldrig ens varit i Sävsjö. Har ni problem eller? "Jo... " och då kommer det fram att det varit problem sedan november, efter uppköpet. Det roligaste var att han var så dryg också. Jag gillar att kunna dräpa av såna med oskyldigt ställda/dumma frågor, där jag vet att jag kommer ha rätt. Edited January 25, 2013 by Stefan F Quote
martinator Posted January 31, 2013 Report Posted January 31, 2013 (edited) Jag ska få ett nytt badrum! Det visade sig att vattnet i källaren var mitt... (jaja det finns vissa nackdelar, men varför gnälla) Jag ska få ett nytt badrum! /m JAG HAR FÅTT NYTT BADRUM! Byggaren ringde och det är klart idag! Efter nästan två månader kan jag äntligen duscha, raka mig och gå på toaletten igen. (inte så att jag helt avstått från dessa saker - men fått byta lokalitet för att utföra dem) /martin Edited January 31, 2013 by martinator Quote
5020 Weiström Posted February 12, 2013 Report Posted February 12, 2013 Då har man gjort själen lite renare genom att ge blod för första gången idag. Hoppad någon får användning av mitt bidrag Quote
starshipper Posted March 3, 2013 Report Posted March 3, 2013 Dagens glädjeämne är väl självklart att solen skiner och man vaknar och faktiskt, mår bra och känner att livet faktiskt är värt att leva. Quote
Stefan F Posted March 5, 2013 Report Posted March 5, 2013 Folk med storhetsvansinne. Tror Johan Rahybris att någon skulle sakna honom om han inte är med på Tommy Körbergs schlagernummer. Jag menar, han tillför ju... öh... ja, ni vet... nåt? Quote
Källberg Posted March 22, 2013 Report Posted March 22, 2013 Tackade ja till GMU idag, "sommarlovet" kommer härmed att spenderas på nordliga bredd grader. Quote
5020 Weiström Posted March 30, 2013 Report Posted March 30, 2013 Daladans daladans daladans FAN VA GOTT LEKSAND Quote
Grenadier Posted April 19, 2013 Report Posted April 19, 2013 Presentkort på 10.000 kr på Bauhaus som start på fredagmorgonen. Inte illa för att ha stått med en skottkärra på en parkering i en halvtimme. Quote
Guest Posted April 19, 2013 Report Posted April 19, 2013 (edited) Edited April 19, 2013 by Zimme Quote
Renown Posted April 22, 2013 Report Posted April 22, 2013 Höll på att skratta på mig, Philip Winchester, Stonebridge i serien Strike Back imiterar Cartman från South Park, klockrent! Quote
Rickard N Posted April 26, 2013 Report Posted April 26, 2013 Imorgon öppnar Brewdog Bar Stockholm Quote
Rickard N Posted May 4, 2013 Report Posted May 4, 2013 Första dyket i nya dräkten, funkade bra. Ny regulator testades också, spelar ingen roll att det var som att dyka i en rökporter då Quote
Källberg Posted May 30, 2013 Report Posted May 30, 2013 Gjorde klart mina sista gymnasieuppsatser idag! Nu vankas det studenten samt inryck inom loppet av två veckor! Quote
whamou Posted June 7, 2013 Report Posted June 7, 2013 Nu får dom ha flytvästar utanpå u-båten oxå... Alltså, på u-båten, inte besättningen... http://www.svt.se/nyheter/varlden/overviktig-ubat-nar-inte-ytan Quote
MartinGustav Posted June 7, 2013 Report Posted June 7, 2013 FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR JAG HAR TAGIT STUDE-E-EN!! FY FAN VAD JAG ÄR BRA! Dock två dagar för sent... Ja, firandet var lätt värt det. Quote
Berg Posted June 7, 2013 Report Posted June 7, 2013 Grattis till arbetslösheten och skattbetalning. Quote
709 Posted June 7, 2013 Report Posted June 7, 2013 En vecka på nytt jobb avklarat. Idag gjorde jag fem produktioner på egen hand. (och skrotade en och en tiondel, men det ingår) Ännu en sommar med bara jobb, men pengar är bra och KANSKE kan det leda till förlängning om jag sköter mig. Quote
MartinGustav Posted June 8, 2013 Report Posted June 8, 2013 @Berg: Tackar ödmjukast för den insikten, har redan påbörjat uppvärmningen med det! Quote
Källberg Posted June 8, 2013 Report Posted June 8, 2013 Studenten avklarad, ikväll hoppar jag på natt-tåget mot boden och nya äventyr. Quote
5020 Weiström Posted June 8, 2013 Report Posted June 8, 2013 Första officiella semestern på 8år har börjat, och inleds i stugan på västkusten. Men iom att det är min första semester så är jag lite osäker på hur man gör. Så om det är någon som har en instruktionsbok eller liknande så hade det varit välkommet. Har fått några tips, och många av dom innefattar grillning och öldrickande. Blir nog att testa det Quote
Recommended Posts