Jump to content

Recommended Posts

• Replies 2,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Sista dagen någonsin som jag slipper Arbetsförmedlingen (hoppas jag).

Och på torsdag kan jag snällt be chefen dra dit pepparn växer =)

Posted

Fick bekräftat nyligen att jag kör mitt sista pass på jobbet den 20/3. Frihet hägrar! Jag kommer kunna ha normala helger clap.gif.webp

Posted

Premis: Anställningsinterjuv i centrala sthlm till ett alldeles jätte vanligt civilt jobb.

-Är du fingerfärdig?

-Hur menar du?

-Alltså skulle du klara av att göra X eller Y själv?

-Jag vet faktiskt inte, har aldrig testat på det själv

-Ok, men klarar du av att vårda en Ak5:a?

-Öh, ja?

-Bra! Då kommer du klara ut de uppgifterna alldeles perfekt!

Posted (edited)

Med anledning av Hellners förnedring av Northug på karlns hemmaplan:

[Varning! Black Metal! Innehåller satanism, uppvigling mot Norrmän och stora mängder hat.]

Haha! Dessutom, (om inte mina metalögon helt övergivit mig), så heter gruppen Sportlov? :clap:

EDIT: Äsch, det stod ju i rutan! Jag var så inne på att kolla logotypen så jag missade det uppenbara...

Edited by Fu Frippe
Posted

Lunchdate med världens mysigaste tjej.

Behövs tydligen inte mer än en blond liten snygging för att få en yrkessoldat att bli en lallande fåne, och tycka om det.

Posted (edited)

Envetet tillfrågad om att kliva i ny tjänsteställning på jobbet, trevligt.

Som grädde på moset slutade det oändliga kriget mot dokumentationsberget med ett tomt skrivbord vid hemgång idag.

Edited by Munin
Posted

Brink tar sig över linjen i fäders spår för framtida segrar. En skidkung som inte drygar sig eller jobbar med divalater utan låter benen och armarna tala för sig själva. När han ska intervjuvas av André Pops är karln så slut att han börjar grina och Pops säger "Det är lugnt Jörgen, vi kan ta det sen när du känner dig bättre". HELVETE vad vackert längdskidåkning kan vara.

Posted

Petter Northug. Jag kan inte låta bli att skratta åt karln, hur osportsligt Anders Blomqvist än tycker att det är.

Hört på sportradion, om Northugs taktik.

Bisittare Mogren: "Han kör taktiskt i det där läget, det är det enda positiva man kan säga om honom."

Roger Burman (?): "... förutom att han är en fantastisk skidåkare då?..."

Mogren: "Mmm."

Har börjat gräva i Tolkien-översättningar, och stött på den första versionen av "Bilbo"; "Hompen" (Tore Zetterholm, 1947).

Där heter Bilbo Baggins på svenska Bimbo Backlin... så j*vla bra! :clap:

Tydligen illustrerad av Tove Jansson.

Posted

10 ståplatsbiljetter till The Big Four (Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax) är kirrade.

Så nu kan jag och mina vänner åka på en skön road trip till götlabooorrrg i sommar och ha en episkt bra kväll. :)

Posted

Fick låna ett grafikkort av skolan då jag är i behov av ett nytt :)

Bonus: Det stödjer Mortal Online ^^